Bezkontakt

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. :P Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi? :scratch: :D

Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili. :)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Hurikán píše:
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. :P Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi? :scratch: :D

Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili. :)
ja jsem treba nic nezkoumal, nasadil jsem uplne bezhlave, bez nastaveni motoru na znacky a ono to hned chytlo, seridil jsem predstih a normalne to beha :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Štěpán Getsko,
díky, koukám nic náročného, pokud v tom není nějak zakopaný neviditelný pes... Zřejmě opět objevím ameriku :lol: když si představím že v "komutátoru" nebude nic, zhola nic víc, než tranzistorový spínač. Napadlo mně to vyrábět...
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

MartasBrno píše:Napadlo mně to vyrábět...
myslim, ze za ty penizeneni co resit, jakakoliv snaha o vyrobu se nemuze vyplatit :)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Drobek81 píše:
MartasBrno píše:Napadlo mně to vyrábět...
myslim, ze za ty penizeneni co resit, jakakoliv snaha o vyrobu se nemuze vyplatit :)
No právě, docela jsem znejistěl, možná tu nádheru i koupím...
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

MartasBrno, nešpekuluj nad tim a rovnou to kup celý jako sadu :wink: já jsem onehdá sehnal bezkont. rozd. neznámého stavu a původu, cívku jsem našel doma + od Iva jsem dokoupil komutátor a ještě jednu cívku, kabeláž svépomocí (viz minulé příspěvky) a neběhá to doteď :mrgreen: ale na svoji obhajobu musim říct, že bojuju paralelně na dvou frontách, protože takhe předělávam i bezkontakt z fiata :D
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Hurikán píše:
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. :P Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi? :scratch: :D

Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili. :)
Sic jsem to nerozebíral, ale piliny, hobliny a ani jinný přebytečný materiál jsem v tom nenašel. Jedině čeho jsem si všimnul je to, že to má poněkud velkou vůli v ložisku. Stejně asi tento rozdělovač komplet rozeberu a díly použiju pro zástavbu bezontaktu do FIATa DOHC. :D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Bordel u obou mých bezkontaktů bydlel hlavně v "noze" a v mazacím tuku ložiska.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

Vůle v ložiskách rozdělovače (v rozumných mezích) by u bezkontaktu neměla mít valný vliv na časování zápalu - jedna z hlavních výhod bezkontaktu.
Druhá hlavní výhoda je vyšší energie jiskry ve vyšších otáčkách - cívka má malý odpor primárního vinutí a proto se stačí nahromadit dostatečná energie magnetického pole v jejím jádře za kratší dobu než u "klasické" cívky. (viz. "přechodový děj v obvodu RL) V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.

Jakákoliv kombinace "starého" a "nového" nepřinese nic dobrého.

Klasický kontakt + nová cívka = přetěžování cívky, brzká likvidace kontaktu nadproudem.

elekronika + původní cívka = přesnější snímání, ale energie jiskry se nezvýší

klasický systém, doplněný elektronickým spínačem = žádné výhody. Odlehčení kontaktu od proudu je diskutabilní, přesnost časování zápalů zůstává (mechanické vlivy v rozdělovači), kvůli původní cívce je energie jiskry obdobná jako u "klasiky"
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Miuvek píše: V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.
To nemusi byt vzdy pravda. Skor sa cievka budil len potrebny cas.... tj ak na vytvorenie potrebnej energie treba 4ms tak sa cievka budil len tych 4ms co pri vysokych otackaj je vlastne stale a pri nizkych sa cievka nabudi s oneskorenim tak aby bola pred zapalenim pripravnena tak ze k ziadnym stratam tepelnym nedochadza.
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

ano, souhlas, klíčová je časová konstanta cívky - po tuto dobu se elektrická energie ukládá v jádru cívky coby magnetické pole. Pokud ale sepnutí trvá delší dobu, než je doba přechodového děje (tj, kdy proud v cívce roste), pak po ustálení proudu je tento omezen jen činným odporem primárního vinutí a energie se už přeměňuje jen na teplo.

Eletroknika by se tak mimo jiné měla postarat o to, aby cívka nebyla buzena zbytečně dlouho, což se řeší třeba změnou úhlu sepnutí v závislosti na otáčkách - nevím ale, jak je na tom toto konkrétní zapalování pro Ladu.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Bezkontakt

Příspěvek od Cenek »

Kde se dá sehnat takový pěkný bezkontaktní zapalko jako má třeba Štěpán?
Po poslední zkušenosti kdy mi nová klavívka vydržela cca 400km jsem rozhodnut, že kladívka v mém autě už zkončila navždy.
BA3 2107, 1988, sky blue
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Napr. u mna.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od txx »

I u tohoto zapalování pořád jsou tam vůle (nepřesnost) v odstředivé a podtlak regulaci
(ale určitě natom bude lepe něž rozdělovač škoda favorit :D )

ne viděl někdo prodávat el. zapalování bez mechanické regulace :wink:
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal2101 »

Chci se zeptat, pořídil jsem od Coryho bezkontakt a chystám se ho co nejdřív namontovat. Jenže nejsme si jist jak mám na tomhle bezkontaktu nastavit předstih? Na který vývod mám připojit žárovičku?
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“