Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi?
Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili.
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi?
Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili.
ja jsem treba nic nezkoumal, nasadil jsem uplne bezhlave, bez nastaveni motoru na znacky a ono to hned chytlo, seridil jsem predstih a normalne to beha
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Štěpán Getsko,
díky, koukám nic náročného, pokud v tom není nějak zakopaný neviditelný pes... Zřejmě opět objevím ameriku když si představím že v "komutátoru" nebude nic, zhola nic víc, než tranzistorový spínač. Napadlo mně to vyrábět...
myslim, ze za ty penizeneni co resit, jakakoliv snaha o vyrobu se nemuze vyplatit
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
MartasBrno, nešpekuluj nad tim a rovnou to kup celý jako sadu já jsem onehdá sehnal bezkont. rozd. neznámého stavu a původu, cívku jsem našel doma + od Iva jsem dokoupil komutátor a ještě jednu cívku, kabeláž svépomocí (viz minulé příspěvky) a neběhá to doteď ale na svoji obhajobu musim říct, že bojuju paralelně na dvou frontách, protože takhe předělávam i bezkontakt z fiata
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi?
Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili.
Sic jsem to nerozebíral, ale piliny, hobliny a ani jinný přebytečný materiál jsem v tom nenašel. Jedině čeho jsem si všimnul je to, že to má poněkud velkou vůli v ložisku. Stejně asi tento rozdělovač komplet rozeberu a díly použiju pro zástavbu bezontaktu do FIATa DOHC.
Vůle v ložiskách rozdělovače (v rozumných mezích) by u bezkontaktu neměla mít valný vliv na časování zápalu - jedna z hlavních výhod bezkontaktu.
Druhá hlavní výhoda je vyšší energie jiskry ve vyšších otáčkách - cívka má malý odpor primárního vinutí a proto se stačí nahromadit dostatečná energie magnetického pole v jejím jádře za kratší dobu než u "klasické" cívky. (viz. "přechodový děj v obvodu RL) V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.
Jakákoliv kombinace "starého" a "nového" nepřinese nic dobrého.
Klasický kontakt + nová cívka = přetěžování cívky, brzká likvidace kontaktu nadproudem.
elekronika + původní cívka = přesnější snímání, ale energie jiskry se nezvýší
klasický systém, doplněný elektronickým spínačem = žádné výhody. Odlehčení kontaktu od proudu je diskutabilní, přesnost časování zápalů zůstává (mechanické vlivy v rozdělovači), kvůli původní cívce je energie jiskry obdobná jako u "klasiky"
Miuvek píše: V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.
To nemusi byt vzdy pravda. Skor sa cievka budil len potrebny cas.... tj ak na vytvorenie potrebnej energie treba 4ms tak sa cievka budil len tych 4ms co pri vysokych otackaj je vlastne stale a pri nizkych sa cievka nabudi s oneskorenim tak aby bola pred zapalenim pripravnena tak ze k ziadnym stratam tepelnym nedochadza.
ano, souhlas, klíčová je časová konstanta cívky - po tuto dobu se elektrická energie ukládá v jádru cívky coby magnetické pole. Pokud ale sepnutí trvá delší dobu, než je doba přechodového děje (tj, kdy proud v cívce roste), pak po ustálení proudu je tento omezen jen činným odporem primárního vinutí a energie se už přeměňuje jen na teplo.
Eletroknika by se tak mimo jiné měla postarat o to, aby cívka nebyla buzena zbytečně dlouho, což se řeší třeba změnou úhlu sepnutí v závislosti na otáčkách - nevím ale, jak je na tom toto konkrétní zapalování pro Ladu.
Kde se dá sehnat takový pěkný bezkontaktní zapalko jako má třeba Štěpán?
Po poslední zkušenosti kdy mi nová klavívka vydržela cca 400km jsem rozhodnut, že kladívka v mém autě už zkončila navždy.
Chci se zeptat, pořídil jsem od Coryho bezkontakt a chystám se ho co nejdřív namontovat. Jenže nejsme si jist jak mám na tomhle bezkontaktu nastavit předstih? Na který vývod mám připojit žárovičku?