zapalování jako na stříkačce
Moderátor: Moderátoři
Vymenil jsem u strikacky celej vstrikovac za karburator. Zapalovani zustalo ze strikacky rizeny rj. Vse fungovalo a jezdilo to jak na benzin, tak LPG. Do sani nestrilelo, nebyli s tim problemy. Jen se tam nedala pouzit ostra vacka. Rj nedokazala upravit dostatecne predstih. Rj neustale hlasila chybu (Check Engine) diky nezapojenymu snimaci skrtici klapky. Ale komu na strikacce ta kontrolka nesviti skoro furt. Tomu systemu staci mit signal ze snimace klikovky a pojede to porad.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1517
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já myslel že stačí mít snímač na klikovce a zapalovací modul a to stačí.....takže je potřeaba i ŘJ?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
U systému s řídicí jednotkou je řídicí jednotka nutná vždycky. Jen u obyčejného bezkontaktu potřeba není, protože ten nemá žádnou inteligenci, je pouhopouhým klasickým rozdělovačem s vylepšeným principem funkce. U systémů s ŘJ se tato stará o vše, takže to nejde jednoduše nahradit, aniž bys přišel o funkčnost.Cooper píše:Já myslel že stačí mít snímač na klikovce a zapalovací modul a to stačí.....takže je potřeaba i ŘJ?
Samozrejme. Snimac na klice dava impulsy rj, ktera je vyhodnoti a pak dava impuls do modulu, co ma palit. Rj podle zarezu na kole na klikovce, diky snimaci, pozna kdy ma kterej valec palit.Cooper píše:Já myslel že stačí mít snímač na klikovce a zapalovací modul a to stačí.....takže je potřeaba i ŘJ?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
U "naší" 1.7 SPi od GM to až tak neplatí . Tenhle zapalovací modul umí pracovat zcela bez ŘJ . Neumí ale řídit předstih proto tuhle funkci po překroření cca 500 ot/min přebere ŘJ .Maysner píše:Snimac na klice dava impulsy rj, ktera je vyhodnoti a pak dava impuls do modulu, co ma palit. Rj podle zarezu na kole na klikovce, diky snimaci, pozna kdy ma kterej valec palit.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ja pocitam, ze ono by mozna slo vzit rozdelovac z bezkontaktu a pouzit ho jen jako snimac, ktery bude davat signal pro zapalovaci modul. Tedy regulaci predstihu by delal rozdelovac (podtlak, odstredivka), ale jiskru by daval modul. jedine me napada, ze by se muselo resit, ktera dvojice svicek ma hodit jiskru. pokud bychom nejak vedeli, ktery valec je "prvni", pak se od toho da odpichnout a vime, ze sude pulzy jsou jedna dvojce a liche druha. za predpokladu, ze tomu zapalovacimu bloku staci jen dat signal "ted hod jiskru na par A" a "ted hod jiskru na par B".
je otazkou, jak moc lepsi jiskru dava ten zapalovaci blok o proti klasickemu bezkontaktu?
pokud ma SPi je jeden snimac na remenici a vsechny zarezy jsou na remenici stejne, tak je stejne zajimave, jak urcuje, kdy pali ktery par svicek. jedine ze to na prvni pokus zkusi zapalit a kdyz nic, tak to zkusi znovu stejnym parem, az se motor chytne
je otazkou, jak moc lepsi jiskru dava ten zapalovaci blok o proti klasickemu bezkontaktu?
pokud ma SPi je jeden snimac na remenici a vsechny zarezy jsou na remenici stejne, tak je stejne zajimave, jak urcuje, kdy pali ktery par svicek. jedine ze to na prvni pokus zkusi zapalit a kdyz nic, tak to zkusi znovu stejnym parem, az se motor chytne
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No to ne, myslím že jeden zářez na řemenici je dvojitej. Ještě k tomu bezzkontaktu - ten by samozřejmě šlo použít, akorát by řídicí jednotka přišla o ruku. A asi by se tím lehce zhoršily vlastnosti motoru, ale to záleží pouze na její inteligenci, jakým způsobem stanovuje předstih s ohledem na další vlivy než jen otáčky a podtlak.
ja bych prave navrhoval tu ridic jednotku hodit do hajzlu. pokud by se udelalo neco primitivniho, co by bralo signal z rozdelovace pro urceni kdy dat jiskru, tak pak staci "jen" urcite ktery par to ma byt a dat signal zapalovacimu bloku, aby zajiskril.MartasBrno píše:No to ne, myslím že jeden zářez na řemenici je dvojitej. Ještě k tomu bezzkontaktu - ten by samozřejmě šlo použít, akorát by řídicí jednotka přišla o ruku. A asi by se tím lehce zhoršily vlastnosti motoru, ale to záleží pouze na její inteligenci, jakým způsobem stanovuje předstih s ohledem na další vlivy než jen otáčky a podtlak.
problem vidim jen v tom, urcit ktery par ma palit. bu to vyresit nejak mechanicky na rozdelovaci pomoci dvou prstencu se 2 zarezy a 2 snimaci, nebo nejakou logikou s pouzitim neceho jako je ten "dvojty zarez na remenici".
taky by slo pouzit sice dva snimace, ale uzit jen jeden prstenec v rozdelovaci a udelat na nem/v nem zarez, ktery by byl sniman tim druhym snimacem a ktery by rikal "toto je prvni valec".
proste zbavit se ridici jednotky SPi.
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
ja taky nevim co je cilem, ja jen ciste teoreticky resim, jak pouzit zapalovaci blok v kombinaci s rozdelovacem bez SPI ridici jednotky, tedy bez zbytecneho dratovani .MartasBrno píše:Já se omlouvám, ale může mi to někdo zodpovědně říct, co je cílem diskuze a jakou situaci řeší? Trošičku jsem se zamotal.
cele to ma ten zasadni predpoklad, jestli zapalovaci blok ma lepsi jiskrtu nez bezkontakt. ale asi ma
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
v cem? v rozhodovani kdy da jiskru? ja myslim, ze pokud ji nechas jen cidlo od remenice, tak jedine co bude delat je to, ze podle otacek bude menit predstih. kdyby mela i cidlo teploty, tak mozna podle teploty. kazdopadne do te regulace muzes sahat jedine pomoci IT technologie, kdezto kdyz tam das rozdelovac, tak muzes predstih stelovat jeho otacenim, bastlenim zavazicek a hranim si s podlakem. tedy muze snadno delat "user settings"MartasBrno píše:nojo, já zase předpokládám, že řj je kvalitativně lepší
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jo, tak to je pravda. Já právě doufám, že výrobce řj použil o něco víc složitější systém než jen podle otáček. Přece každý z režimů chodu motoru může vyžadovat jiný předstih i při shodných otáčkách. Proto fandím tomu computeru. Ale je fakt, že s kutilskými úpravami klasiky je to nesrovnatelné, jsou to technologie z jiné planety.