Když jsem jel, tak při úplném sundání nohy z plynu a zapnutym sytiči auto zrychlilo (což je jasný), ale při zapnutym sytiči a přidanym plynu to vypadalo, že to jede stejně.
Koukal jsem teď na svíčky a všechny jsou krásně cihlový, jen na 3. válci je mírně do běla, ale nepatrně.
Jinak auto po seřízení ventilů jele líp (pořád to sice neni ono, ale už je to lepší). Když jsem chtěl směm seřídit podle knížky, tak nemůžu podle obrázků od Tůmy najít ani šroub bohatost ani šroub volnoběhu.
2105-netáhne
Moderátor: Moderátoři
Teplý motor na vytažení sytiče musí reagovat velmi nepravidelným chodem , nebo zdechnutím . Skus ještě jednu fintu jak poznat že je směs chudá nebo bohatá (volnoběh) . Nastartuj nech motor zahřát (třeba test po jízdě) a rychle za sebou mačkej pedál brzdy (stačí kousek jeho dráhy) . Pracující posilovač do sání "vžene" nadbytečný vzduch (ochudí směs) a motor má pouze dvě možnosti : Buď se začnou zvedat otáčky-bohatá směs , nebo klesnou otáčky-chudá směs .
Rychlostí šlapání na brzdu je možno si udělat přibližně představu o nastavení bohatosti na volnoběh .
Jestli pracuje podtlakem ovládaná 2 komora poznáš po prudkém přidání plynu na doraz a necháš motor vytočit do vyších otáček (cca4-5000) . po překročení jistých otáček uvidíš jak najednou "zabere" táhlo podtlaku a na chvilku pootevře klapku . Protože ovšem není motor zatížen opět se uzavře .
Rychlostí šlapání na brzdu je možno si udělat přibližně představu o nastavení bohatosti na volnoběh .
Jestli pracuje podtlakem ovládaná 2 komora poznáš po prudkém přidání plynu na doraz a necháš motor vytočit do vyších otáček (cca4-5000) . po překročení jistých otáček uvidíš jak najednou "zabere" táhlo podtlaku a na chvilku pootevře klapku . Protože ovšem není motor zatížen opět se uzavře .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jakmile budu mít příležitost, tak se na to mrknu. Jinak po seřízení ventilů se mi zdá motor poměrně hlučný, ale už konečně "tahá". Už je to skoro jako předtím-už alespoň neni motor hluchý, takže po přidání plynu auto zrychluje i na 4 a ne jak předtím, kdy jsem motor musel pomalu přetáčet, aby alespoň nějak jel...
Neni ucpanej nějakej kanálek na 3 válci, když je svíčka více do běla? Motor je sice hlučnej, ale ventily jsem dělal na 2x a to 0,15 na studenym motoru. Ráno (když bylo asi -5°C, tak jsem měrku neprocpal, takže by měly být OK).
Všem děkuji za rady a budu pokračovat v pátrání, ale každopádně jsem rád, že se s tím dá jezdit jak s Ladou a ne jak se Škodou 1000 MB...
Neni ucpanej nějakej kanálek na 3 válci, když je svíčka více do běla? Motor je sice hlučnej, ale ventily jsem dělal na 2x a to 0,15 na studenym motoru. Ráno (když bylo asi -5°C, tak jsem měrku neprocpal, takže by měly být OK).
Všem děkuji za rady a budu pokračovat v pátrání, ale každopádně jsem rád, že se s tím dá jezdit jak s Ladou a ne jak se Škodou 1000 MB...
krtek
Není , protože tam žáden není , pokud ti teda do sání nespadl hadr. Když je jedna svíčka jinak zbarvená než ostatní a je stejného typu musíš potom hledat závadu bud v mechanice (malá komprese daného válce) nebo v elektrice (špatná jiskra)krtek86 píše:Neni ucpanej nějakej kanálek na 3 válci, když je svíčka více do běla?
Jako první bych změřil kompresi . Velmi čistá svíčka může také znamenat pronikání malého množství vody do spalovacího prostoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Končím tuto celou debatu. Auto už jede jakš takš (ikdyž to není jako předtím), ale prostě jede. Až budu moci, tak ještě jednou vyndám svíčky a kouknu na jejich barvu a popřípadě znovu doladím předstih a bohatost.
Saša: Zkoušel jsem šlapat na pedál brzdy a nic. Otáčky se nemění (pokud nemám zapnutou eletriku jako světla, větrák atd. protože to se volnoběh mění z jiného důvodu...)
Voda by tam pronikat neměla-dávali jsme nové těsnění pod hlavu.
Saša: Zkoušel jsem šlapat na pedál brzdy a nic. Otáčky se nemění (pokud nemám zapnutou eletriku jako světla, větrák atd. protože to se volnoběh mění z jiného důvodu...)
Voda by tam pronikat neměla-dávali jsme nové těsnění pod hlavu.
krtek
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno