Autobusy a vše okolo - part two

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Tak ten budeš shánět jen velice těžko. Kdo ho má ho z ruky nedá. Pravda, kdysi to byl v Ústí n.L. na Karosách hit a docela jim i slušel :
ev.č. 156 http://www.cnds.cz/ul/img/a156001.jpg
ev.č. 159 http://www.cnds.cz/ul/img/a159011.JPG
ev.č. 178 http://www.cnds.cz/ul/img/a178002.jpg
ev.č. 271 http://www.cnds.cz/ul/img/a271002.JPG
ev.č. 269 http://www.cnds.cz/ul/img/a269002.JPG
ev.č. 273 http://www.cnds.cz/ul/img/a273001.JPG

Dokonce i retro znaky jim slušely:
ev.č. 194 http://www.cnds.cz/ul/img/a194001.jpg
ev.č. 276 http://www.cnds.cz/ul/img/a276001.jpg
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak ten třetí kousek j epěkně pocuchanej, jinak moc hezký kousky, jako nový! A ty tulipány :) .
Jinak ty šavle, no, nevím nevím, ale budiž. Spíš by tam páslo něco s hranama, ale i tak, ten znak v obroučce jak z MBčka je taky solidní tuning, ikdyž pěknej. Je to fajn připomínka kousku historie. Jo, kde ty časy jsou...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

MartasBrno píše:ty tulipány
to je u hotelu Bohemia v Ústí n.L.
MartasBrno píše:Jo, kde ty časy jsou...
nu.... jsou pryč, i když poslední zbyteček tu ještě je
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9580_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9045_n.jpg

Ale vyjíždí již jen velice zřídka, povětšinou jen jako zálohy za trolejbusy, v případě výluk
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8737_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8276_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9187_n.jpg
Dokonce i tento dinosaurus se letos občas ukázal
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3198_n.jpg

A pak.......
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6157_n.jpg
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Zrovna ten dinosaurus jak píšeš se mi líbí. Dobrý že to je aspoň jako záloha, al ekoukám, že ty vozy možná prošly modernizací? Podle výdechů za zadníma dveřima... Proč mají některé vozy mřížku v horní části masky úzkou a některé širokou? V čem se to liší?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Michal Karásek
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvek od Michal Karásek »

Jestli to nebyla modernizace podle řady 83x, ty se v čechách podle mých informací z vysokého mýta (a tehdy jsem si i psal o informace) nevyskytly vůbec, šly na export do litvy a lotyška. Jinak řada 73x je pro mne vrcholem blahobytu v autobusové dopravě, taková 736Lx, v tom uskladním i svých 1,85 metru v takřka klasických klubovkách a dokonce se i vyspím (nedávno jsem musel vydržet asi 2 hodiny v mercedesu na cestě z jihlavy do brna, to bylo utrpení, dál do ostravy jela klasická 736, nádherně jsem si po tom kodrcání zdřímnul).

EDIT: Pokud se ohledně řady 83x mýlím, opravte mě prosím, tehdejší vyjádření automobilky se mi nezdálo moc věrohodné, v podstatě mělo jít o medernizovanou řadu 73x s parametry ne dle EU, ale podle provozních podmínek zemí, kam to bylo prioritě určeno, rád bych věděl, jestli to co mi bylo tehdy navykládáno je pravda, je to přeci jen už skoro deset let.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

O tej rade 83x som raz cital, boli urcene na export na vychod a mali tuším iné zadné čelo z dovodu osadenia retarderu...tolko si pamatam.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Co to je, ten retardér?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

nie som odbornik a neviem ako to presne funguje, ale je to "motorova brzda" :?:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mirozv
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mirozv »

Mali ste na mysli niečo takéto? http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%99ady_800
Mám taký dojem, že to bol taký hybrid medzi radou 700 a 900 a neviem, či to nemalo výfuk vyvedený k streche
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

MartasBrno píše:Zrovna ten dinosaurus jak píšeš se mi líbí. Dobrý že to je aspoň jako záloha, al ekoukám, že ty vozy možná prošly modernizací? Podle výdechů za zadníma dveřima... Proč mají některé vozy mřížku v horní části masky úzkou a některé širokou? V čem se to liší?

Tak zrovna tento kousek prošel "modernizací" lakem , jinak nic moc
Původně vypadal takto : http://www.cnds.cz/ul/img/a373008.jpg Je to v podstatě jediný "současník" , tedy kloubový kolega, pamatující v Ústí n.L. Ikarusy.

Edit: Tedy po částečném vystřízlivění lehce poupravím informace :lol: Poněkud jsem si to popletl s jiným vehiklem, tento kousek prošel, tuším, dvěma GO.
Naposledy upravil(a) Michal Pokorný dne čtv pro 30, 2010 03:28, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

MartasBrno píše:Co to je, ten retardér?
Retardéry slouží jako pomocné brzdy u nákladních aut a autobusů.Známe dva druhy-elektromagnetický a hydrodynamický.
Elektromagn. má např. Renault Magnum.Představit si to můžeš jako dvě placky uprostřed kardanu.V každé jsou cívky.Pokud zapneš v kabině páčku retardéru,vznikají v obou "plackách" respektive v jejich cívkách velké proudy,které ty dvě placky tahají k sobě a tím brzdí otáčky kardańu.Třeba Magnum má myslím 4 stupně,na nejmenší to jen lehce přibržďuje,na poslední je to hukot,že normálně pohasíná celá elektrika.Pomáhá ti v tom,že z kopce,s naloženým kamionem nešlapeš pořád na brzdu,ale pomáháš si retardérem,aby se ti nepřehřáli brzdy.O tom,co dělají přehřáté brzdy asi psát nemusím.
Hydrodynamický retardér používají například náklaďáky DAF.Zase dvě "placky" uprostřed kardanu,avšak v těchto místo cívek jsou lamely a protéká tudy olej.Čím vyšší stupeň retardéru zapnu v kabině páčkou,tím více se naklápějí lopatky v těch plackách ,to zvyšuje odpor průtoku oleje a brzdí kardan a tím celé vozidlo.
Pro představu,jestliže mám DAF o výkonu motoru 480 koní,tak brzdná síla při plně zaplém retardéru je až 280 koní.To znamená síla působící proti.To znamená,že i když jedu z kopce o klesání 6%,naloženo 25 tun,čili celková hmotnost soupravy=40 tun,tak mě stačí zapnout retardér a on vás nepustí přes nastavenou rychlost,třeba 90 km/h.A to bez šlápnutí na brzdu.
Doufám,že jsem to vysvětlil aspoň trochu srozumitelně. :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jo, Radku, vysvětlil jsi to skvěle. Já tomu říkám motorová brzda, protože to jinak neznám. Vím že to mají asi běžně naše MHD autobusy, aspoň mám tu představu. Dělá to stejnej zvuk jako LIAZka jedoucí z táhlého kopce. Ale není to řešení nějak ventilovým rozvodem nebo klapkou ve výfuku? U některých vozů? Prostě ten zvuk evokuje představu, jakože se ucpe vejfuk a proto to brzdí...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4269
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Neznáte náááhodou někdo tento autobus? Resp. nepotkáváte ho někde?
Registrační značka: 2E9 2970
Foto
Majitel: http://autobusy-bartos.wz.cz/

Stál asi 14 dní opuštěný u nás u nádraží, nejprve přibylo otevřené víčko nádrže a nakonec rozflákané zadní sklo. To už ve mně vzbudilo takový soucit, že jsem na internetu vyhledal telefonní číslo na majitele a SMSkou mu napsal, jestli autobus náhodou nepostrádá (s myšlenkou, že ho někdo ukradnul, svezl se a odstavil u nádraží, kde je při ruce i výkup železa, nebylo by to první vozidlo, které takhle zmizelo ze světa, jen autobus je kapku větší).
A prvotní SMS reakce majitele byla, že si tam autobus nechali a zítra pojede, ale pak si asi uvědomil zmínku o rozbitém skle a volal, ve snaze se dozědět, jak je dál autobus poškozený a zjistit kdo to udělal (to pochopitelně nevím). Uzavřel to s tím, že druhý den lidi bez skla nepovezou, že se v noci na to dojede podívat. Druhý den (pátek 3.12.2010) byl autobus pryč.
Copak s ním asi teď je?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

MartasBrno píše:Jo, Radku, vysvětlil jsi to skvěle. Já tomu říkám motorová brzda, protože to jinak neznám. Vím že to mají asi běžně naše MHD autobusy, aspoň mám tu představu. Dělá to stejnej zvuk jako LIAZka jedoucí z táhlého kopce. Ale není to řešení nějak ventilovým rozvodem nebo klapkou ve výfuku? U některých vozů? Prostě ten zvuk evokuje představu, jakože se ucpe vejfuk a proto to brzdí...
Jojo, motorová brzda je něco jiného než retardér. Zjednodušeně řečeno se zastaví přívod paliva a ucpe se výfuk, takže motor pracuje jako kompresor jen se vzduchem a tím auto brzdí.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ten první typ retardéru co popsal Radek pracuje na principu vířivých proudů . Je to stejné jako moderní rotopedy kde se k setrvačníku přibližuje silný magnet jen s rozdílem že v kamiomu je to elektromagnet . Když se nějaký vodivý předmět pohybuje v magnetickém poli vytváří se elektrický proud a poněvač je kotouč retardéru vlastně závit na krátko (skrat) klade vznikající proud mechanický odpor . A vzniká velké množství tepelné energie .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“