Wartburg 353

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Marek píše:Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.

Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
Nechci to na feldu, beru to jen jako příklad, teoretizuju. Pro představu, jde mi o princip činnosti, na kterém je založené toto: http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006080002 a jde mi tam právě o tu proudovou regulační smyčku jako metodu řízení doby hoření jiskry.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Saša píše:
Jany_RS píše:a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt hm to by zhorela aj cievka aj švička
Bezkontakt (jako metoda) lze samozřejmně použít i na řízení dvou "dvojitých" cívek , je to banalita . Pokud bys ale znal výrobu VN (vysokého napětí) pomocí indukční cívky nebo zapakovacího transformátoru NEmůžeš napsat takový blud že by jiskta hořela pořád . Ano dá se to , ale v autě bez úprav se špatně hledá vhodné střídavé napětí .
Osobně pokud bych si chtěl dnes mermomoci postavit "svoje" zapalování - použil bych zapalovací blok z 1.7 , snímač otáček z 1.7 a jednoduchou elektroniku řízení předstihu v závislosti na otáčkách nebo upravený rozdělovač (bez palce a víka) .
Osobně si myslím, že pokud by člověk chtěl opravdu dokonalej systém, postavenej na spalovacím motoru, tak jediná možnost jak udržet rozumný kompromis hodnot výkon X spotřeba X exhalace je jedině v elektronickém pedálu plynu a velmi chytré řídicí jednotce, která pozná, jestli jsem klobouk, nebo normální řidič, nebo sportovec, případně si to nechá říct. Asi tím naštvu lidi, co nadaj dopustit na táhla nebo lanka v motorovém prostoru, ale je to tak. Skoro se těším, až budou motory TSI - FSI opravdu běžným zbožím ve všech autech. Ale pořád hlodá červík, který říká, že v jednoduchosti (pro dnešní generaci třeba MPi) je síla.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

MartasBrno píše:... je jedině v elektronickém pedálu plynu a velmi chytré řídicí jednotce, která pozná, jestli jsem klobouk, nebo normální řidič, nebo sportovec, případně si to nechá říct.
Přesně kvůli tomuhle nerad jezdím s rodinným Mitsubishi Colt. Nevím co to má za typ pedálu, ale je to označené jako verze "Sport" a přitom člověk šlápne na plyn a půl vteřiny se NIC neděje. Člověk si připadá jak v přeloženém náklaďáku, zašlápneš pedál a za půl minuty to začne zrychlovat. Naopak pustíš nohu z plynu a otáčky "visí" další půlvteřinu (asi pro plynulejší přeřazování?). Jak mi u jiných aut stačí 2x šlápnout na spojku a "vím", na tohle si zvykám celý den.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Podobné prodlevy na pedálu měly i první ročníky Fabií. Je to otázka odezvy = elektroniky. Dá se to řešit (ale těžko po domácku).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

MartasBrno píše:
Marek píše:Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.

Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
Nechci to na feldu, beru to jen jako příklad, teoretizuju. Pro představu, jde mi o princip činnosti, na kterém je založené toto: http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006080002 a jde mi tam právě o tu proudovou regulační smyčku jako metodu řízení doby hoření jiskry.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6826
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Marek píše:Podobné prodlevy na pedálu měly i první ročníky Fabií. Je to otázka odezvy = elektroniky. Dá se to řešit (ale těžko po domácku).
HTPky to mají pořád. Nedávno jsem se dozvěděl, že táhle prodleva při puštění plynu je schválna a má souvislost se snížením NOx. Uměle so obohacuje směs - proto ta prodleva.
Uživatelský avatar
stezii
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stezii »

Vyuziji volne diskuze a zeptam se:

Nevite o nejakem klubu, prodejci, bazaru wartburgu ? shanim stary model 311 nebo 313..

internet prectenej, vsecko je celkem outdated, krome iveterana... jinak pekne pojednani o wartakovi je zde:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006123001
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

W 311 a 312 jsem měl, co je typ 313, čím se vyznačoval?
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

krásná kára, díky
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jaguár hadra.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

ger007 píše:wartas 313
http://www.seligeronline.de/images/AWE/w313.jpg
moc pekny stroj
Také díky těm světlům z Octavie (staré).
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od Jan Vaníček »

To fakt nejsou světla z Octávie :D , ta je mají podstatně menší, velikostně to odpovídá ca 1202/první 1203, ale je to origo. Sehnat W313 bude o náhodě a těžkých penězích - kamarád z DE do věj bude dávat právě tem V6 a sehnal totální shnilotinu za 5tis€, auta ve slušném předrenovačním stavu jdou od ca 10tis€. Protože mám jiného kamaráda v DE, který má ale tyto vozy 2 (jeden koupil v dobách NDR - je renovovaný a stav 1A a druhý zachránil náhodně v rámci rodiny - stav 2-), vím, že co se týká kastle, nepasuje na to z normálních W31* prakticky nic. Je to daleko větší problém než u nás např. Felicie.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Ten musí mít pod kapotou ukrutnýho místa :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Trabantolog: tak to teda čumím :shock: klobúk dole, taká zbierka... 8) 8) 8)

Cooper: voľnobežka bola super vec a podstate pre menej skúsených vodičov na dvojtaktoch aj vec nevyhnutná, akurýt ja som ju mal na väčšine mojich vozoch zaseknutú (častejčia závada na starších, menej udržiavaných ročníkoch)

Saša: s tou domácky postavenou elektronikou zapaľovania z 1.7.. Ale ako by si sa vysporiadal s elektronikou zo stvrvalca a korektnym fungovanim na trojvalci? :shock:

Martas: ono to s tými TSI motormi nebude až taká sláva, parametre sú super ale ich slabinou je nárok na vysokú kvalitu paliva, neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI...)
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“