Nechci to na feldu, beru to jen jako příklad, teoretizuju. Pro představu, jde mi o princip činnosti, na kterém je založené toto: http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006080002 a jde mi tam právě o tu proudovou regulační smyčku jako metodu řízení doby hoření jiskry.Marek píše:Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.
Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
Wartburg 353
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Osobně si myslím, že pokud by člověk chtěl opravdu dokonalej systém, postavenej na spalovacím motoru, tak jediná možnost jak udržet rozumný kompromis hodnot výkon X spotřeba X exhalace je jedině v elektronickém pedálu plynu a velmi chytré řídicí jednotce, která pozná, jestli jsem klobouk, nebo normální řidič, nebo sportovec, případně si to nechá říct. Asi tím naštvu lidi, co nadaj dopustit na táhla nebo lanka v motorovém prostoru, ale je to tak. Skoro se těším, až budou motory TSI - FSI opravdu běžným zbožím ve všech autech. Ale pořád hlodá červík, který říká, že v jednoduchosti (pro dnešní generaci třeba MPi) je síla.Saša píše:Bezkontakt (jako metoda) lze samozřejmně použít i na řízení dvou "dvojitých" cívek , je to banalita . Pokud bys ale znal výrobu VN (vysokého napětí) pomocí indukční cívky nebo zapakovacího transformátoru NEmůžeš napsat takový blud že by jiskta hořela pořád . Ano dá se to , ale v autě bez úprav se špatně hledá vhodné střídavé napětí .Jany_RS píše:a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt hm to by zhorela aj cievka aj švička
Osobně pokud bych si chtěl dnes mermomoci postavit "svoje" zapalování - použil bych zapalovací blok z 1.7 , snímač otáček z 1.7 a jednoduchou elektroniku řízení předstihu v závislosti na otáčkách nebo upravený rozdělovač (bez palce a víka) .
Přesně kvůli tomuhle nerad jezdím s rodinným Mitsubishi Colt. Nevím co to má za typ pedálu, ale je to označené jako verze "Sport" a přitom člověk šlápne na plyn a půl vteřiny se NIC neděje. Člověk si připadá jak v přeloženém náklaďáku, zašlápneš pedál a za půl minuty to začne zrychlovat. Naopak pustíš nohu z plynu a otáčky "visí" další půlvteřinu (asi pro plynulejší přeřazování?). Jak mi u jiných aut stačí 2x šlápnout na spojku a "vím", na tohle si zvykám celý den.MartasBrno píše:... je jedině v elektronickém pedálu plynu a velmi chytré řídicí jednotce, která pozná, jestli jsem klobouk, nebo normální řidič, nebo sportovec, případně si to nechá říct.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6826MartasBrno píše:Nechci to na feldu, beru to jen jako příklad, teoretizuju. Pro představu, jde mi o princip činnosti, na kterém je založené toto: http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006080002 a jde mi tam právě o tu proudovou regulační smyčku jako metodu řízení doby hoření jiskry.Marek píše:Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.
Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
HTPky to mají pořád. Nedávno jsem se dozvěděl, že táhle prodleva při puštění plynu je schválna a má souvislost se snížením NOx. Uměle so obohacuje směs - proto ta prodleva.Marek píše:Podobné prodlevy na pedálu měly i první ročníky Fabií. Je to otázka odezvy = elektroniky. Dá se to řešit (ale těžko po domácku).
Vyuziji volne diskuze a zeptam se:
Nevite o nejakem klubu, prodejci, bazaru wartburgu ? shanim stary model 311 nebo 313..
internet prectenej, vsecko je celkem outdated, krome iveterana... jinak pekne pojednani o wartakovi je zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006123001
Nevite o nejakem klubu, prodejci, bazaru wartburgu ? shanim stary model 311 nebo 313..
internet prectenej, vsecko je celkem outdated, krome iveterana... jinak pekne pojednani o wartakovi je zde:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006123001
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
To fakt nejsou světla z Octávie , ta je mají podstatně menší, velikostně to odpovídá ca 1202/první 1203, ale je to origo. Sehnat W313 bude o náhodě a těžkých penězích - kamarád z DE do věj bude dávat právě tem V6 a sehnal totální shnilotinu za 5tis€, auta ve slušném předrenovačním stavu jdou od ca 10tis€. Protože mám jiného kamaráda v DE, který má ale tyto vozy 2 (jeden koupil v dobách NDR - je renovovaný a stav 1A a druhý zachránil náhodně v rámci rodiny - stav 2-), vím, že co se týká kastle, nepasuje na to z normálních W31* prakticky nic. Je to daleko větší problém než u nás např. Felicie.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ten musí mít pod kapotou ukrutnýho místa
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Trabantolog: tak to teda čumím klobúk dole, taká zbierka...
Cooper: voľnobežka bola super vec a podstate pre menej skúsených vodičov na dvojtaktoch aj vec nevyhnutná, akurýt ja som ju mal na väčšine mojich vozoch zaseknutú (častejčia závada na starších, menej udržiavaných ročníkoch)
Saša: s tou domácky postavenou elektronikou zapaľovania z 1.7.. Ale ako by si sa vysporiadal s elektronikou zo stvrvalca a korektnym fungovanim na trojvalci?
Martas: ono to s tými TSI motormi nebude až taká sláva, parametre sú super ale ich slabinou je nárok na vysokú kvalitu paliva, neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI...)
Cooper: voľnobežka bola super vec a podstate pre menej skúsených vodičov na dvojtaktoch aj vec nevyhnutná, akurýt ja som ju mal na väčšine mojich vozoch zaseknutú (častejčia závada na starších, menej udržiavaných ročníkoch)
Saša: s tou domácky postavenou elektronikou zapaľovania z 1.7.. Ale ako by si sa vysporiadal s elektronikou zo stvrvalca a korektnym fungovanim na trojvalci?
Martas: ono to s tými TSI motormi nebude až taká sláva, parametre sú super ale ich slabinou je nárok na vysokú kvalitu paliva, neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI...)
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.