Wartburg 353
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Wartburg 353
Tak dneska mi na dvoře přibyl W353 z roku 1969, tedy chromka. Vzhledem k tomu že je zazimovaný, nebude jezdit, ale zajímá mne váš názor na tento neuvěřitelný výrobek.
Jo, nemáte někdo naskenovaný (nebo z Brňáků papírový) návod k obsluze?
P.S.: Ne, nekoupil jsem tu zahradu plnou warťasů, ani jsem z nich půlku nenavezl domů, mám vlastní zdroje.
Jo, nemáte někdo naskenovaný (nebo z Brňáků papírový) návod k obsluze?
P.S.: Ne, nekoupil jsem tu zahradu plnou warťasů, ani jsem z nich půlku nenavezl domů, mám vlastní zdroje.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Hurikán, Není můj, mám pouze jistý předpoklad že jej budu moci užívat k radosti. Ten stroj mi přijde opravdu velmi jednoduchý. Ale nedá se svítit, na žigula to nemá. Ale některá specifika mne na tom lákají. Volnoběžka, dvoutakt, přední náhon , řazení pod volantem, zvuk včelího úlu...
vintera, Pěkné zhodnocení, mně na tom přišel robustní jen rám, bourat bych v tom nechtěl ani za nic. A už vůbec ne boční náraz, propána, ani nemyslet.
Ale jo, to řazení, sicny, ty jsou přece jen hadrový. Volnoběžku má tento kus jaksi jetou, nejde ovládat, stejně jako ty geniální žaluzky v masce, které snad nemohou fungovat po prvním dešti , ale vypadají extra. Brzdy - uvidíme po opravě jaké budou. Snad přes léto.
vintera, Pěkné zhodnocení, mně na tom přišel robustní jen rám, bourat bych v tom nechtěl ani za nic. A už vůbec ne boční náraz, propána, ani nemyslet.
Ale jo, to řazení, sicny, ty jsou přece jen hadrový. Volnoběžku má tento kus jaksi jetou, nejde ovládat, stejně jako ty geniální žaluzky v masce, které snad nemohou fungovat po prvním dešti , ale vypadají extra. Brzdy - uvidíme po opravě jaké budou. Snad přes léto.
Teda nevyznam se osobne, ale kdyz nekdo vypravi o Wartburgu tak prekvapive dost casto v dobrem.
Napriklad motor byl 3valec s klikou po 120stupnich, a protoze to byl 2vou takt, tak se to chova jako 6tival. kroutak dole a nahore pila.
Zajimave docela ....
Napriklad motor byl 3valec s klikou po 120stupnich, a protoze to byl 2vou takt, tak se to chova jako 6tival. kroutak dole a nahore pila.
Zajimave docela ....
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
dufam ze ma v tomto luxuse povozis
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Kdybys měl zájem, mám kompletní knihu na tento vůz - něco jako Tůma pro Ladu. Půjčím k oskenování - rozhodně nedám ani neprodám (nostalgie). Nebo mrkni na Aukru - třeba bys ji levně koupil.
W353 byl stroj na tehdejší dobu nadčasový. Na spotřebu se tehdy až tolik nehledělo jako dnes, ale i tak se s tím dala dálka jet za sedm až osm litrů (to Lada, Moskvič a podobné robustní vozy vzaly taky). Pohodlí ve Wartburgu je neuvěřitalné, kufr obří (mnohem větší než u Lady) a pokud měl někdo combíka, bylo až k nevíře, co se do něj vešlo.
Do verze combi (tourist) jsme dostali: Pět dospělých lidí, kontrabas, tři kytary, banjo, malou soupravu bicích, tři komba, dvě repra studiového rozměru, mixážní pult a dva odposlechové monitory. A JEL !!!
Jako šofér jsem s W353 najel asi 100 km, tedy moje zkušenosti jsou relativně malé. Ale co vím - umělo to pádit 130 GPS trvale kopec nekopec, uvezlo to neuvěřitelné, bylo to levné na opravy a nenáročné na údržbu.
Motor - jednoduchý a robustní (těžký jako prase !!!!!) a když jste si s ním uměli pohrát, byla radost s tím jezdit. A byl velmi spolehlivý - o tom svědší i fakt, že se používal i do malých letadel (viz Saša).
Souhlasím - choval se podobně jako řadový šestiválec malé litráže - plochá křivka točivého momentu a poměrně vysoké hodnoty. Vezmeme-li v úvahu, že tento motor o objemu litr má padesát kobyl na otáčkách 4200 (podle SAE dokonce 55 koní), je to pilka, které tehdy jen máloco stačilo.
W353 byl stroj na tehdejší dobu nadčasový. Na spotřebu se tehdy až tolik nehledělo jako dnes, ale i tak se s tím dala dálka jet za sedm až osm litrů (to Lada, Moskvič a podobné robustní vozy vzaly taky). Pohodlí ve Wartburgu je neuvěřitalné, kufr obří (mnohem větší než u Lady) a pokud měl někdo combíka, bylo až k nevíře, co se do něj vešlo.
Do verze combi (tourist) jsme dostali: Pět dospělých lidí, kontrabas, tři kytary, banjo, malou soupravu bicích, tři komba, dvě repra studiového rozměru, mixážní pult a dva odposlechové monitory. A JEL !!!
Jako šofér jsem s W353 najel asi 100 km, tedy moje zkušenosti jsou relativně malé. Ale co vím - umělo to pádit 130 GPS trvale kopec nekopec, uvezlo to neuvěřitelné, bylo to levné na opravy a nenáročné na údržbu.
Motor - jednoduchý a robustní (těžký jako prase !!!!!) a když jste si s ním uměli pohrát, byla radost s tím jezdit. A byl velmi spolehlivý - o tom svědší i fakt, že se používal i do malých letadel (viz Saša).
Souhlasím - choval se podobně jako řadový šestiválec malé litráže - plochá křivka točivého momentu a poměrně vysoké hodnoty. Vezmeme-li v úvahu, že tento motor o objemu litr má padesát kobyl na otáčkách 4200 (podle SAE dokonce 55 koní), je to pilka, které tehdy jen máloco stačilo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
marku, proč vůbec svět zavrhl dvoutakty, když jsou konstrukčně tak jednoduché a litrově výkonné? Měl jsem je rád právě pro skvělý běh motoru (seřízení dalo práci), neuvěřitelnou kapacitu a výdrž auta. Přesné řazení jedním prstem, u žádného jiného auta jsem toto neviděl.
Ještě něžli jsem letos na jaře koupil pátou ladu (opět kombi) druhou alternativou byl jednoznačně W 353 kombi. Schopných, neshnilých už mnoho na trhu není, ale několik jsem v merku měl. Otec s W 9OO jezdil nepřetržitě 25 let, pravidelně prošlápl pumpu centrálního mazání podvozku a hřebenové řízení šlo jako dnes auto s posilovačem, já jsem měl ještě Ifu 9 s mávátky na sloupcích a dva novější.
Ještě něžli jsem letos na jaře koupil pátou ladu (opět kombi) druhou alternativou byl jednoznačně W 353 kombi. Schopných, neshnilých už mnoho na trhu není, ale několik jsem v merku měl. Otec s W 9OO jezdil nepřetržitě 25 let, pravidelně prošlápl pumpu centrálního mazání podvozku a hřebenové řízení šlo jako dnes auto s posilovačem, já jsem měl ještě Ifu 9 s mávátky na sloupcích a dva novější.
Dvoudobý motor má značné ztráty plněním a výplachem - bohužel ze svého principu to nemůže být jinak. V určitém okamžiku jakoby nasává (přepouští) a zároveň vyfukuje, čímž se část čerstvého paliva dostane bez užitku rovnou do komína. To je asi zásadní důvod. Samozřejmě ekologie je důvod asi nejzásadnější - ani ty nejmodernější vysokootáčkové motocyklové dvoudobé motory s přímým vstřikováním paliva nedokáží plnit víc než Euro2.
Navíc litrová spotřeba je o poznání vyšší než u čtyřdobých motorů.....
Mě osobně to tak moc nemrzí, zase tolik jsem s tím nenajel, aby mi to přirostlo k srdci. Ale své kouzlo to jednoznačně mělo. A dokážu pochopit, že zejména lidé, kteří preferují jednoduchost, spolehlivost a nenáročnost, litují.
Navíc litrová spotřeba je o poznání vyšší než u čtyřdobých motorů.....
Mě osobně to tak moc nemrzí, zase tolik jsem s tím nenajel, aby mi to přirostlo k srdci. Ale své kouzlo to jednoznačně mělo. A dokážu pochopit, že zejména lidé, kteří preferují jednoduchost, spolehlivost a nenáročnost, litují.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát pro 03, 2010 10:38, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
konstrukce a činnost, respektive důsledky činnosti dvoudobého motoru jsou mi zcela jasné, právě proto přemýšlím proč se konstruktéři nepokusili odstranit hlavní nedostatek, jímž je výsledek spalování, ekologie. Dodatečnou úpravou výfukových plynů, jako například u dieselových motorů použití katalytické redukce, systému SCR. Nemyslím doslova, ale vůbec nějakou úpravu
O tom bych si rozhodně nedovolil pochybovat .vintera píše:konstrukce a činnost, respektive důsledky činnosti dvoudobého motoru jsou mi zcela jasné
Já si myslím, že už vlastní princip činnosti toho motoru je problematický a úprava emisí za tímto činitelem nebude snadná. Vezmeš-li v úvahu, že 5-10% benzinu se bez spálení dostává do výfuku, kde prostě "vyšumí" formou detonačního spálení nebo odparu, těžko bys to řešil katalyzátorem. Tomu by až tolik nevadil spalovaný olej - to je maličkost a navíc shoří celkem dobře - problém je spíš právě v tom benzinu, co projde do výfukové roury. Detonační hoření by pravděpodobně způsobilo rychlý konec KATu.
Možná by šlo nějak to ošetřit - třeba dodatečným zapálením, dmýcháním vzduchu do výfuku nebo kdovíjak jinak - myslím si ale, že pro vývoj je jednoznačným trendem čtyřdobá technologie a dvoutakty zapadly do propadliště dějin.
Stejnou otázku, jakou jsi položil mně, můžu položit veřejnosti já, jen ji malinko změním: Proč se nezabýváme vývojem a zdokonalením rotačních motorů Wankel? Je to přece technologie v mnoha ohledech lepší než motor pístový a taky se jím nikdo moc nezabývá.
Ale můžeme o tom rozvést diskusi, rád se přidám. Pravdou je, že o dvoudobých motorech z historie až tolik nevím, neb jsem nikdy auto s dvoutaktem neměl a ani motorkám jsem nikdy nepřičichl, takže se rád nechám poučit. A Wankel je velkou neznámou asi pro všechny z nás - myslím, že by mohla taková debata být svým způsobem přínosná.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon pro 06, 2010 08:54, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
mno ono vyvoj toho vankla nebude zas asi tak lacna zalezitost, a co som teda cital viem ze tam maju tiez dost problemi s emisiami, a hlavne ono by asi nebolo problem ten vyvoj dotiahnut dalej, ale ta cena vyroby toho motora by sa na tom odztkadlovala, predsa len ta presnost je tam sakra dolezita a myslim ze tak 3x dolezitejsia ako u klasickych motorov. Ved pri mazde Rx8 vyrobca udava spotrebu oleja na 10 000km tam to moze byt vklude 2l oleja, u noveho auta !
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
To je právě ono. Rotační píst není snadné utěsnit, neboť se těsní nejen na bocích, ale i na hřbetech. Navíc tvar není kruhový, ale buď plochý nebo excentrický blíže neurčitého tvaru (šišoid) a tam je utěsňování jistě velmi problematické. Nicméně za sebe si myslím, že Wankel je oproti dvoutaktu jistě lepší volbou, proto by si možná zasloužil více pozornosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
No, začali ste dobrú tému, o W353 môžem písať romány..
Moje prvé auto (aj keď hodilo by sa skôr autá, mali sme ich 7, slovom SEDEM), ktoré mi prirástlo k srdcu tak, že len len čo zoženiem nejakú garáž, jednoznačne si nejaký další Warťas kúpim. Momentálna bilancia je:
1ks r.v. 1978, naj. 60.tkm (nikdy nejazdený v zime), od r. 1990 v garáži, luxusný veterán
1ks r.v.1980, naj 115tkm, v stave prislúchajúcom, že sa v ňom hrabal a vozil 13-15 ročný DJW stále mi stojí na dvore (cca 12 rokov), raz za 3-4 roky ho preštartujem. Neverili by ste, štartuje na cca tretí krát a napriek tomu že stojí pod holým nebom, hrdza je len povrchová, ani jedna diera.
No a k téme: sú to jednoduché, na svoju dobu výborne a luxusné vozy. Nenáročné na údržbu, robustné (jeden mi zrušila na totálku ženska na felde, no Felda bola na tom o poznanie horšie). Niečo ako východný mercedes (embéčky stály koncom 70-tych okolo 48.000 KČS, W353 cca 63.000 KČS). Martas: by si sa čudoval, aký je W. pevný, karoséria aj rám. Viem čo píšem, mal som s nimi dve búračky.
Historicky sa v tejto fabrike niekedy cez vojnu montovali BMW, po rozdelení nemecka pripadol závod NDR a počas socializmu sa Wartburgy tešili veľkej obľube. Otec naň čakal 6 mesiacov. Opäť po zjednotení závod upadol do problémov, všetci šaleli za ojazdenými (s)Oplami, meďákmi, takže nakoniec napriek určitým modernizáciám bol v 1991 zatvorený. S súčastnosti sa v meste Eisenach montujú vozy Opel.
Motor: hneď prvé s čím nesúhlasím že bol ťažký. V čase keď som mal prax, som bol schopný vymeniť motor SÁM za 4 hodiny! (staré dobré časy...) Motor prechádzal modernizáciami, spomenul by som dvojhrdlový karburátor SEDR (Jikov CZ) a tyristorové zapaľovanie od 1985 (?).
Samotný dvojhrdlový karbec stačil na to, aby som pri šprintoch na 400m zaostal za Fabiou 1.2 HTP len o jednu dĺžku vozu !!!!!! Napriek veku áut, koncepcii s rozdielom 30 rokov, napriek počtu prevodových stupňov...
Tyristorové zapaľovanie odporúčam, asi sa bude dať ťažko zohnať, ale bolo bezúdržbové a robilo -1L na spotrebe. Pôvodné kontaktové zapaľovanie bolo trochu náročné na nastavenie, ale výhoda bola že človek s ním VŽDY (aj keď na dva valce) došiel do cieľa.
Samotný motor bol NEZNIČITEĽNÝ (mama bežne jazdila 20 km na sytiči a pod.) a jazdil naozaj a doslova NA VŠETKO. Z praxe: technický benzín, riedidlo, acetón.. V prípade nedostatku 2T oleja sa osvedčila zmes nafta+benzín v pomere 1:1 ...
Veľmi zaujímavé je, že dvojtakt potenciál mal, koncern IFA mal v deväťdesiatych rokoch vyvinutý vynikajúci hospodárny a ekologický dvojtakt s elektronickým priamym vstrekom, ktorý sa naneštastie kvôli krachu fabriky nedostal do výroby. Tu sa o tom nepísalo, info treba hľadať na nemeckých stránkach.
Kuriozitou je, že jeden môj známy ho dokonca prerobil na LPG Podrobnosti rád opíšem..
Podvozok bol taktiež ako z tanku, ako čerstvý držiteľ vodičáku som s ním bežne jazdil cez obrubníky (jazda á la Schumacher ), o to bolo väčšie moje prekvapenie, keď som to skúsil s Favoritom a okamžite som zostal stáť so zohnutými ramenami..
Brzdy: opäť výborné, akurát náročnejšie na údržbu. Používali sa kotúčové štvorpiestikové kotúčové, presne tie isté čo sa montovali do športovej Š130RS.
No, asi radšej už končím, lebo budem písať do noci. V prípade potreby a v rámci mojich vedomostí rád poradím.. Veľa zdaru s Warťasom.
Moje prvé auto (aj keď hodilo by sa skôr autá, mali sme ich 7, slovom SEDEM), ktoré mi prirástlo k srdcu tak, že len len čo zoženiem nejakú garáž, jednoznačne si nejaký další Warťas kúpim. Momentálna bilancia je:
1ks r.v. 1978, naj. 60.tkm (nikdy nejazdený v zime), od r. 1990 v garáži, luxusný veterán
1ks r.v.1980, naj 115tkm, v stave prislúchajúcom, že sa v ňom hrabal a vozil 13-15 ročný DJW stále mi stojí na dvore (cca 12 rokov), raz za 3-4 roky ho preštartujem. Neverili by ste, štartuje na cca tretí krát a napriek tomu že stojí pod holým nebom, hrdza je len povrchová, ani jedna diera.
No a k téme: sú to jednoduché, na svoju dobu výborne a luxusné vozy. Nenáročné na údržbu, robustné (jeden mi zrušila na totálku ženska na felde, no Felda bola na tom o poznanie horšie). Niečo ako východný mercedes (embéčky stály koncom 70-tych okolo 48.000 KČS, W353 cca 63.000 KČS). Martas: by si sa čudoval, aký je W. pevný, karoséria aj rám. Viem čo píšem, mal som s nimi dve búračky.
Historicky sa v tejto fabrike niekedy cez vojnu montovali BMW, po rozdelení nemecka pripadol závod NDR a počas socializmu sa Wartburgy tešili veľkej obľube. Otec naň čakal 6 mesiacov. Opäť po zjednotení závod upadol do problémov, všetci šaleli za ojazdenými (s)Oplami, meďákmi, takže nakoniec napriek určitým modernizáciám bol v 1991 zatvorený. S súčastnosti sa v meste Eisenach montujú vozy Opel.
Motor: hneď prvé s čím nesúhlasím že bol ťažký. V čase keď som mal prax, som bol schopný vymeniť motor SÁM za 4 hodiny! (staré dobré časy...) Motor prechádzal modernizáciami, spomenul by som dvojhrdlový karburátor SEDR (Jikov CZ) a tyristorové zapaľovanie od 1985 (?).
Samotný dvojhrdlový karbec stačil na to, aby som pri šprintoch na 400m zaostal za Fabiou 1.2 HTP len o jednu dĺžku vozu !!!!!! Napriek veku áut, koncepcii s rozdielom 30 rokov, napriek počtu prevodových stupňov...
Tyristorové zapaľovanie odporúčam, asi sa bude dať ťažko zohnať, ale bolo bezúdržbové a robilo -1L na spotrebe. Pôvodné kontaktové zapaľovanie bolo trochu náročné na nastavenie, ale výhoda bola že človek s ním VŽDY (aj keď na dva valce) došiel do cieľa.
Samotný motor bol NEZNIČITEĽNÝ (mama bežne jazdila 20 km na sytiči a pod.) a jazdil naozaj a doslova NA VŠETKO. Z praxe: technický benzín, riedidlo, acetón.. V prípade nedostatku 2T oleja sa osvedčila zmes nafta+benzín v pomere 1:1 ...
Veľmi zaujímavé je, že dvojtakt potenciál mal, koncern IFA mal v deväťdesiatych rokoch vyvinutý vynikajúci hospodárny a ekologický dvojtakt s elektronickým priamym vstrekom, ktorý sa naneštastie kvôli krachu fabriky nedostal do výroby. Tu sa o tom nepísalo, info treba hľadať na nemeckých stránkach.
Kuriozitou je, že jeden môj známy ho dokonca prerobil na LPG Podrobnosti rád opíšem..
Podvozok bol taktiež ako z tanku, ako čerstvý držiteľ vodičáku som s ním bežne jazdil cez obrubníky (jazda á la Schumacher ), o to bolo väčšie moje prekvapenie, keď som to skúsil s Favoritom a okamžite som zostal stáť so zohnutými ramenami..
Brzdy: opäť výborné, akurát náročnejšie na údržbu. Používali sa kotúčové štvorpiestikové kotúčové, presne tie isté čo sa montovali do športovej Š130RS.
No, asi radšej už končím, lebo budem písať do noci. V prípade potreby a v rámci mojich vedomostí rád poradím.. Veľa zdaru s Warťasom.
Naposledy upravil(a) DJW dne pon lis 29, 2010 15:17, celkem upraveno 1 x.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
- Laďuša
- Příspěvky: 12118
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Marťasi, ty jsi taky ňák postiženej sběratelstvím, co? Další exemplář
Wartburgy se mi líbí, jako dítě jsem je měl rozdělený na hezčí a hnusnější - kritérium byly zadní světla a přední blinkry. Světla (a ty blinkry) z takovýho hezčího plastu se mi prostě líbily o hodně víc. Poznalo se to, že couvací světlo bylo komplet bílý a struktura a barvy plastu takový příjemnější. Ty (asi novější) nebyly pro mě tak pěkný, couvací světlo bylo olemovaný červeně a celkově ty barvy na mě působily hůř. Je to detail, ale v dizajnu Wartburgu to pro mě dělá ukrutně moc.
Úplně nejhezčí je teda ta verze, kde couvací světlo neni na kraji, ale mezi dvěma červenýma světlama. Ta ale prakticky nebyla vidět a co se toho plastu týče, tak se řadí k tej hezčí verzi.
Takže Marťasi, máš toho hezčího a nebo míň hezkýho?
Wartburgy se mi líbí, jako dítě jsem je měl rozdělený na hezčí a hnusnější - kritérium byly zadní světla a přední blinkry. Světla (a ty blinkry) z takovýho hezčího plastu se mi prostě líbily o hodně víc. Poznalo se to, že couvací světlo bylo komplet bílý a struktura a barvy plastu takový příjemnější. Ty (asi novější) nebyly pro mě tak pěkný, couvací světlo bylo olemovaný červeně a celkově ty barvy na mě působily hůř. Je to detail, ale v dizajnu Wartburgu to pro mě dělá ukrutně moc.
Úplně nejhezčí je teda ta verze, kde couvací světlo neni na kraji, ale mezi dvěma červenýma světlama. Ta ale prakticky nebyla vidět a co se toho plastu týče, tak se řadí k tej hezčí verzi.
Takže Marťasi, máš toho hezčího a nebo míň hezkýho?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás