VAZ 2101 LPG seřídit? - měnit/neměnit membrány?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

VAZ 2101 LPG seřídit? - měnit/neměnit membrány?

Příspěvek od smajchl »

Ahoj Ladisti,
koupil jsem si krasnou Ladu 2101 vypadá zachovale, má to LPG už deset let (nová bomba) takže nevim kolik to bude mít najeto, každopádně se mi s tím jezdí dobře, sice je to takový hlučný (bohužel tam je laďák na laďě :-)) ale nemám zkušenosti s takhle starýma autama, myslim, že to bude normální (předtím jsem měl fabii tdi)

Koupil jsem si náhradní membrány - do karburátoru (ac pumpa) podle mě je přístupná napravo na karbci - čtverec 4 šrouby a druhou to nevim jiste, je trojúhelníková asi do palivového čerpadla, zkoumal jsem manuály a dočetl jsem se, že karburátor je složitej a pokud neni duvod nema se do nej hrabat. Tak teď nevím jestli je měnit, nebo ne, teď jak je zima, tak na LPG to nastartovat nejde, musi se dat benzin a docela dlouho tocit starterem, plnej sytic, plnej plyn, snad to delam spravne, pochopil jsem ze toto je normální chování, než se nasaje benal do plovakovky. Jakmile bezi motor uz se da prepnout na LPG a jede... Tak poradte mam je vymenit?

2)Další věc co mi není jasná, vyměníl jsem vzduchový filtr a vyčistil ty trysky na plyn a ještě jsem tam doplnil takovou papírovou hadici na teplej vzduch na zimu, stává se občas teď, že je dost nízkej a nejistej volnoběh a občas i chcípne, ještě než jsem toto udělal spočítal jsem spotřebu první vyjetý nádrže LPG a vyšlo mi něco přes 14litrů na sto, je to normální? Docela jsem sem tam i šlapal na plyn, nesnažil jsem se o úplně úspornou jízdu.
Neměla by se seřídit bohatost směsi LPG vzduch?

3)Koupil jsem olejovej filtr (BOSCH) a ten je takovej nižší a širší než ten co tam je, půjde tam nasadit? co jsem se dival uplně stejně vypadá filtr na Skodu 120 ale asi to bude pasovat ne?

4) chci vyměnit i hadice k předním brzdám, pakny vzadu jsem už vyměnil, dobrý harakiri. Když pročistim ty pístky brzd, neměly by se něčím speciálním namazat? nový prachovky mám

5) časem chci autorádio, vyndal jsem si ho z fabie, sice je moc moderní, designově se tam fakt nehodí ale možná ho schovám do kastlíku, jak řešíte anténu, viděl jsem nalepovací na sklo, nechci vrtat do karoserie, myslíte, že to bude mít dobrej příjem? Poslouchám Radio 1 a to moc dobrý pokrytí nemá.

6) olej v motoru vyměním, mám i olej do převodovky litr a litr hypoidáku, v obchode mi rekli ze je muzu smichat aneb do prevodovky dat ten normalni a dolejt hypoidakem, a zbytek nacpu do diferencialu, tak aby mel co nejvic novyho oleje.. je to dobra uvaha? radsi se ptam nez neco poseru

Dik predem za rady, dival sem se po foru a odpovedi na my otazky jsem dostal bud jen castecne a nebo nejednoznacne, tak jsem zalozil nove tema, jsem uplny Lada zacatecnik :-) jeste ji nemam ani prihlasenou, ale je to fesanda :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ahoj,

membrány: malá čtveratá je jak píšeš do akcelerační pumpičky karburátoru. Troujúhelníková membrána nevím co to je, ale pokud má průměr asi 8cm, spíš by měla být kruhová
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/memb ... de6465908b
a má táhlo nebo možnost připojit táhlo, tak je to na podtlakové otevírání druhé komory karburátou, pokud je typu 2105-XXXXXX, tedy takzvaný OZON.

Do palivové pumpy která je po levé straně na bloku motoru patří trochu složitější membrána s 6ti děrami a takovou tyčkou.
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/memb ... 0700ddc670

Startování:
Studený motor - vytáhnout sytič, cca dvakrát šlápnout na plyn a startovat bez plynu.
Teplý motor - bez sytiče, podle situace s plynem nebo bez. Myslím že je to individuální. Motor v pořádku nastartuje na brnknutí.
Přechlastaný motor - bez sytiče s plným plynem.

Výměna membrán - membrána akceleračky v karburátoru časem popraská a pak teče kolem páčky benzín někam k výfuku - měnil jsem ji na všech autech nejpozději týden od koupě. Takže bych ji vyměnil, nebo pokud neteče ji aspoň hlídal.

Palivová pumpa - nevím, neposoudím, u auta na plyn (a to se tu pár lidí ještě rozepíše) hrozí potopa v benzínu a následný požár kvůli zanedbání údržby palivové soustavy. Problém který možná nečekáš, můžou být nátrubky v palivové pumpě nebo na karbeci, které jdo uněkdy vytáhnout z tělesa a pak je všechno pod proudem beznínu - to je vhodné preventivně ovázat drátem přes hadicovou sponu a těleso tak, aby se zabránilo vypadnutí.

Ještě k palivové pumpě - pokud nejde dlouho natočit motor ani podle správného postupu z důvodu nedostatku paliva, dá se po delším stání palivo načerpat tou plechovou páčkou, co ej na spodku palivové pumpy. Pokud je s tím problém každý den nebo po pár dnech, netěsní pumpa a palivo padá zpět do nádrže. Pomůže repase nebo výměna horního dílu pumpy, ve které jsou ventilky. Mohlo by pomoct to rozebrat a vyčistit. Je tam i sítko. Stejně tak i na vstupu karbecu je sítko.

2) neposoudím

3) Velikost filtru toho moc neřekne, musíš vyzkoušet nebo zkonfrontovat typ filtru podle webu výrobce.

4) někdo maže, nekdo ne, existuje na to vazelína na brzdy, nebude zadarmo, ale může se vyplatit. Po složení pístku je asi dobrý tu vnější část dokola máznout a až pak dát prachovku, mohlo by to dýl vydržet.

5) neposoudím

6) Nevidím důvod, proč míchat oleje. Asi by měla každá skříň dostat svoji náplň v předepsaném množství.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Na problematiku LPG je velký mág Saša, jistě to tu vyčuchá a poradí. Já jen tedy krátce. Konči jízdu provozem na benzín, tak si zaručíš lepší start a hlavně zaplavenou plovákovou komoru a čerpadlo. Membrány pak nebudou tak trpět. Občas je dobré při delší jízdě na LPG na chvilku přepnout do benzínu, ačkoliv by se to teoreticky stávat nemělo, stává se někdy, že čerpadlo "vyschne" a membrána chodí na sucho, což jí neprospívá, stejně jako "vařící" benzín.

1) Membrána se čtyřmi dírkami je do akcelerační pumpičky. Její výměna je snadná, jen neztrať pružinku co bydlí mezi ní a tělem karburátoru. Ta trojdírková membránka je pneumatické ovládí přívěry vzduchu (sytič). Zajišťuje pootevření přívěry po staru motoru. Pokud se proděraví je start motoru s plným sytičem velice problematický. Její výměna je komplikovanější, špatně se s ní vymotává, je tuším lepší sejmout víko karbu. U plynových aut membrána akcelerační pumpičky značně trpí. Je ovšem otázkou zdali jsou ty nové kvalitnější, já raději dávám membrány z vyhozených karburátorů :) . Jakmile u plynového auta začne být hodně cítit benzín, je nutno kontrolovat těsnost membrány čerpadla a akcelerační pumpičky, případně začít hasit.

2) Mno, po městě za zimy a při krátkých štrekách jezdím za 14-15 litrů plynu též :lol: . Jinak obvyklá spotřeba VAZů je 10 litrů kdykoliv jakkoliv. Jen ta zima je ... . Štelování je alchymie, jistě popíše Saša. Já bych se jen omezil na to, že při řádně zahřátém motoru, nejdříve poštelovat benzín a pak teprve plyn. Tam je důležité aby byl reduktor pořádně "rozpálen". Měl by na něm být vrubovaný šroubek otočný rukou. Ten seřídit na vrchol otáček. Obvykle do leva plynu přidáváš a do prava ubíráš. Přínos papírové hadice přivádějící předehřátý vzduch do sání u plyňáku je sporný. Nicméně brání zamrzání klapek při vysoké vlhkosti vzduchu a teplotách kolem nuly. U jedničkového filtrboxu se přepínání vstupu vzduchu děje přesazením víka filtrboxu. Lepší je osadit filtrbox 2105/2107 a páčku mechanického násosu dát na střed nebo sehnat rovnou bimetalový automat. Hlavní je aby vložka filtru byla co nejčistější, její zanášení vede k vysoké spotřebě plynu. Ještě můžeš odkalit reduktor, ve spodní části je výpustný šroub. Dělá se to při horkém reduktoru a občas z toho teče hodně olejovité hmoty, strášně zapáchá. Dále se dá vyčistit či vyměnit filtr kapalné fáze, ale to již je trošku náročnější, hlavně neztratit O kroužky. Pohledej na fóru, řešilo se to tu.

3) Filtry oleje koupíš všelijaké, vyhýbal bych se pofidérním značkám vyrobených v Polsku. Osvědčené jsou filtry Tsitron, jen se hůře shání. Mám dobrou zkušenost i s Fradem z balkánu. Dobré jsou filtry Tutela 30 a to i přes to, že jsou na našem trhu převážně z Polska :D .
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne pát lis 26, 2010 16:38, celkem upraveno 4 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: VAZ 2101 LPG seřídit? - měnit/neměnit membrány?

Příspěvek od dvk »

smajchl píše: 3)Koupil jsem olejovej filtr (BOSCH) a ten je takovej nižší a širší než ten co tam je, půjde tam nasadit? co jsem se dival uplně stejně vypadá filtr na Skodu 120 ale asi to bude pasovat ne?
Jojo, pasuje ze Š 120.
smajchl píše:6) olej v motoru vyměním, mám i olej do převodovky litr a litr hypoidáku, v obchode mi rekli ze je muzu smichat aneb do prevodovky dat ten normalni a dolejt hypoidakem, a zbytek nacpu do diferencialu, tak aby mel co nejvic novyho oleje.. je to dobra uvaha? radsi se ptam nez neco poseru
Do převodovky jen klasický převoďák, hypoidní olej POUZE do diferáku.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

4) Při zatlačených pístcích pod prachovky dávám vazelínu charakteru LV2-3 apod. ačkoliv jsou i hlasy které varují před poškozením těsnící gumičky u mě to funguje. V autodílech prý prodávají tuk určený přímo k tomuto účelu, poptej se a jdi raději touto cestou. To mazání je každopádně výborná věc proti tuhnutí pístků. Na téma tuhnoucích brzd je tu také mnoho témat, hledej. Jinak hadičky dávej raději nějaké značkovější. S levnými K&K nebo jak se jmenují nemám dobré zkušenosti. Například Quick se mi osvědčily.

5) Čert ví? Řekl bych, že jakékoliv kompromisní řešení vede k průměrným, až podprůměrným výsledkům.

6) Do diferáku vždy hypoidní API GL-5, mášli rozvodovku rád. Do převodovky postačí API GL-4, občas bývá uváděno riziko koroze součástek z barevných kovů přítomných v převodovce s vysokotlakými přísadami v hypoidním oleji. Nicméně dolití třeba dvou deci hypoidního oleje do normálního převodového nebude jistě velkým zločinem. Každopádně kupuj oleje celoročního charakteru 80W/90. Na téma oleje jsou vyčerpávající práce v sekci FAQ.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Příspěvek od smajchl »

MartasBrno píše: Startování:
Studený motor - vytáhnout sytič, cca dvakrát šlápnout na plyn a startovat bez plynu.
Teplý motor - bez sytiče, podle situace s plynem nebo bez. Myslím že je to individuální. Motor v pořádku nastartuje na brnknutí.
Přechlastaný motor - bez sytiče s plným plynem.

Výměna membrán - membrána akceleračky v karburátoru časem popraská a pak teče kolem páčky benzín někam k výfuku - měnil jsem ji na všech autech nejpozději týden od koupě. Takže bych ji vyměnil, nebo pokud neteče ji aspoň hlídal.
Diky moc vsem, za uzitecny rady k tomu benzinu jen dodam, ze kdyz jedu na plyn tak je komplet benzin uskrcenej a neni v plovakovce nic... takze to ze to trva dyl je asi v poradku, zkusim jeste skoncit jizdu benzinem a pak startovat s natazenym palivem druhej den.

Ta membrana pokud neni okolo ni videt benzin tak ji nechat bejt zatim? mozna se na ni podivam jestli neni naka poskozena pro jistotu..

a jeste me napadla jedna vec na co se chci zeptat, kdyz jedu trochu ostrejsi zatacku doleva pres nerovnosti treba tak to boucha u pravyho kola, je to velka zavada? nebo kdyz budu jezdit opatrne tak to az tolik nevadi? kdyz se mluvi o cepech tak jsou namysli ty co jsou na tyci od volantu co hejbe kolama? tam je tech kloubu vic...

DIKY
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak to chcípání na benzín je od toho aby byly všechny membrány zaplavené benzínem a netrpěly, jak psal Koko Loko.

Membrána - stav poznáš tak, že pokud je ta páčka akc. pumpičky nápadně umytá a připřidání plynu se po ní vyvalí benzín, je jasné že je děravá -> okamžitě vyměnit. Pokud děravá není, jednou za čas ji zkontroluj. Zpravidla by měla něco vydržet. Ale pokud to rozebereš, už bych ji asi nevracel zpět, může se natrhnout.

Ten rachot od pravéha zadního kola - to může být drhnutí zástěrky o asfalt, je to celkem velkej hluk.

Čepama se myslí většinou svislý čepy. Řídicí čepy myslím nejsou tak o strach, já nevím že je mám. Svislý trochu o strach jsou, protože když se zanedbaj, můžou se rozsypat tak, že je to na havárku.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

MartasBrno píše:Řídicí čepy myslím nejsou tak o strach, já nevím že je mám.
Já nevím, ale kdybych najednou zjistil, že mi nezatáčí kolo, tak by mě to trochu vyvedlo z míry. :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Marťas píše:
MartasBrno píše:Řídicí čepy myslím nejsou tak o strach, já nevím že je mám.
Já nevím, ale kdybych najednou zjistil, že mi nezatáčí kolo, tak by mě to trochu vyvedlo z míry. :)
Nojo, jenže víš jak končí spodní svislej čep - z kola je puk. Pamatuju Laďušovy fotky té příhody. Čára od gumy, resp. její tvar hovoří za vše - je to ojeb, tedy nežádoucí.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=224
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“