Zástava

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

já vlastnil do nedávna F 127, je to skoro jako zastava
Minulej měsíc jsem měl zapujčenou Tavrii s najetýma 40tis. km a je to něco podobného
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

se zástavou a fiaty od 600 do 128 jsem měl tu čest jezdit a pár jich i opravit, většinou motory. Zastava byla skvělé auto, stejně jako f 128, živé, úsporné jako všechny fiati, někde mám k nim ještě literatury. Rád na ně vzpomínám, jednoduché, spolehlivé a snadno opravitelné, hezké a praktické do města a pojížďky.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Teepee píše:
Marťas píše:
plavec píše:Tenkrát se mě to líbilo už jen pro to, že ji neměl každej.
Jako dnes Ladu... :lol:
...tady na foru.
Tak hrozný to snad nebude, nee? Já teda ty dvě hromady šrotu stále mám.
To mi připomíná BX forum, kde BXko už taky skoro nikdo nemá. Nějaký lidi prej přešli na xantii, nebo něco jinýho. :roll:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

neměla náhodou zastava čtvercový motory?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

EMI píše:neměla náhodou zastava čtvercový motory?
Co si představit pod pojmem čtvercový motor? Motor tvaru čtverce nebo snad jen písty tvaru čtverce (dost špatně to těsní) :P :?:
---------------------------
Nevím, nemám k tomu žádnou literaturu. Vyrábělo se to jen v jedné kubatuře? Dodejte aspoň 2 parametry (obsah a zdvih nebo vrtání) a spočítáme to L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Luděk Musil píše:Motor tvaru čtverce nebo snad jen písty tvaru čtverce (dost špatně to těsní)
Tohle přesně mě taky napadlo že sem napíšu, ale radši sem se na to vyprd :mrgreen:

Tak kubatur bylo určitě víc, otázka jakou EMI myslí.

Stojadin byla 1,1 (možná i 1,3 pozdějc), Koral byl 1,1 a 1,3 a Florida tuším 1,3, 1,4 a 1,6 a pak Zástava byly i náklaďáky...

Ale ty motory patrně byly stejný s fiatem, takže z toho by to šlo zjistit.

edit:

Florida 1,4:
Ukupni volumen: 1372 ccm,
Promjer klipova: 80,5 mm,
Hod klipova: 67,4 mm,

-takže silně podčtvercvej motor, a jestli je odvozenej z těch menších, tak asi hlavně změnou vrtání, vždyť to má zdvih jak škodováckej litr (resp. ještě 0,6 mm menší)

Maksimalna snaga pri 6000 o/min: 52 kW
Maksimalni okretni moment pri 2900 o/min: 106 Nm
Zazor ventila (hladan motor)
- usini 0,4±0,05mm
- isini 0,5±0,05mm
Karburator: Weber 32/34 TLDE 4/150
Red paljenja 1-3-4-2
Početno pretpaljenje 10°±2°
Elektronsko paljenje
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

zelvotron píše:Florida 1,4:
Ukupni volumen: 1372 ccm,
Promjer klipova: 80,5 mm,
Hod klipova: 67,4 mm,
Budeme-li předpokládat, že zdvih (hod klipova) zůstane u všech kubatur stejný, potom všechny vyráběné kubatury (1,1 1,3 i 1,4 mírně až silně podčtvercové
U 1,1 vychází (zhruba) vrtání 71 mm ... což je skoro čtverec
U 1,3 už je ale vrtání cca 78 mm ... se ani nedivím, že to byly "střely" - podčtvercový motory se dobře točí. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Ono to vlastně plyne i z tý škodovky, která je s objemem 1,0 čtvercová - 68x68mm a jelikož thle má skoro stejnej zdvih, ale vyšší objem, tak logicky to musí být podčtvercový. Za předpokladu stejnýho vrtání u menších kubatur.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po listopad 22, 2010 12:39 ]
želvo - zdvihu! = jedna klika pro všechny modely, Rozdíly kubatur jsou potom řešeny změnou (zvětšením) vrtání. L.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

motory 128 A vrtání 80, zdvih 55,5 jako fiat 128 -sedan a familiare (šikmá záď), motory vrtání 86, zdvih 55,5 fiat 128 - rally. Některé motory zástav mely vlastní licenční Webery32 s úpravami, značené nějakIPM, byly osazeny jinými tryskami, vzdušníky, difuzor 21, jiná emulzní trubice a také zaslepený seřizovací šroub bohatosti volnoběhu. Zastavy tedy měly úpravy snižující spotřebu, ale i výkon a tím zrychlení. Ono to zřejmě do jugoslávských kopců bylo potřeba.
Po osazení klasickým Weberem jezdily stejně jako originál fiati. Motor 13OO točil po seřízení skoro 7000 otáček a nechal si to bežně líbit, auto vážící 800 kg s tímhle přímo lítalo (oproti Š 1OOO, či 100) jinak rozdílů bylo nejvíce v karoserii a podvozku, jiné pružiny pérování, jiné hodnoty seřizování, jugoslávci se snažily podobně jako v SSSR zvýšit odolnost a trvanlivost fiatů, aby vyhověly požadavku "na věčné časy a nikdy jinak".
Už je to dávno, co jsem mordoval tyhle fiaty a očas i zástavu.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

vintera píše:motory 128 A vrtání 80, zdvih 55,5 jako fiat 128 -sedan a familiare (šikmá záď), motory vrtání 86, zdvih 55,5 fiat 128 - rally.
Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66 :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

želvo - zdvihu! = jedna klika pro všechny modely, Rozdíly kubatur jsou potom řešeny změnou (zvětšením) vrtání. L.
Jo to mě ulítlo, myslel sem samozřejmě zdvih, neboli hod :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše:
Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66 :D
Hele! Pšt! Přemýšlím v dlouhodobém horizontu nad motorem Lada 1,4 - blok motoru 21011 převrtaný na 82 mm se základním zdvihem ... téměř čistých (1394,2 ccm) 1400 ccm. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Luděk Musil píše:
Cory píše:
Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66 :D
Hele! Pšt! Přemýšlím v dlouhodobém horizontu nad motorem Lada 1,4 - blok motoru 21011 převrtaný na 82 mm se základním zdvihem ... téměř čistých (1394,2 ccm) 1400 ccm. L.
Z tej 1,7ky by bola pekna 1500..dlhsie ojnice mam z fiata :wink: len neviem ci nie su na kluku v vacsim priemerom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“