Zástava
Moderátor: Moderátoři
se zástavou a fiaty od 600 do 128 jsem měl tu čest jezdit a pár jich i opravit, většinou motory. Zastava byla skvělé auto, stejně jako f 128, živé, úsporné jako všechny fiati, někde mám k nim ještě literatury. Rád na ně vzpomínám, jednoduché, spolehlivé a snadno opravitelné, hezké a praktické do města a pojížďky.
Tak hrozný to snad nebude, nee? Já teda ty dvě hromady šrotu stále mám.Teepee píše:...tady na foru.Marťas píše:Jako dnes Ladu...plavec píše:Tenkrát se mě to líbilo už jen pro to, že ji neměl každej.
To mi připomíná BX forum, kde BXko už taky skoro nikdo nemá. Nějaký lidi prej přešli na xantii, nebo něco jinýho.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Co si představit pod pojmem čtvercový motor? Motor tvaru čtverce nebo snad jen písty tvaru čtverce (dost špatně to těsní)EMI píše:neměla náhodou zastava čtvercový motory?
---------------------------
Nevím, nemám k tomu žádnou literaturu. Vyrábělo se to jen v jedné kubatuře? Dodejte aspoň 2 parametry (obsah a zdvih nebo vrtání) a spočítáme to L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Tohle přesně mě taky napadlo že sem napíšu, ale radši sem se na to vyprdLuděk Musil píše:Motor tvaru čtverce nebo snad jen písty tvaru čtverce (dost špatně to těsní)
Tak kubatur bylo určitě víc, otázka jakou EMI myslí.
Stojadin byla 1,1 (možná i 1,3 pozdějc), Koral byl 1,1 a 1,3 a Florida tuším 1,3, 1,4 a 1,6 a pak Zástava byly i náklaďáky...
Ale ty motory patrně byly stejný s fiatem, takže z toho by to šlo zjistit.
edit:
Florida 1,4:
Ukupni volumen: 1372 ccm,
Promjer klipova: 80,5 mm,
Hod klipova: 67,4 mm,
-takže silně podčtvercvej motor, a jestli je odvozenej z těch menších, tak asi hlavně změnou vrtání, vždyť to má zdvih jak škodováckej litr (resp. ještě 0,6 mm menší)
Maksimalna snaga pri 6000 o/min: 52 kW
Maksimalni okretni moment pri 2900 o/min: 106 Nm
Zazor ventila (hladan motor)
- usini 0,4±0,05mm
- isini 0,5±0,05mm
Karburator: Weber 32/34 TLDE 4/150
Red paljenja 1-3-4-2
Početno pretpaljenje 10°±2°
Elektronsko paljenje
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Budeme-li předpokládat, že zdvih (hod klipova) zůstane u všech kubatur stejný, potom všechny vyráběné kubatury (1,1 1,3 i 1,4 mírně až silně podčtvercovézelvotron píše:Florida 1,4:
Ukupni volumen: 1372 ccm,
Promjer klipova: 80,5 mm,
Hod klipova: 67,4 mm,
U 1,1 vychází (zhruba) vrtání 71 mm ... což je skoro čtverec
U 1,3 už je ale vrtání cca 78 mm ... se ani nedivím, že to byly "střely" - podčtvercový motory se dobře točí. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Ono to vlastně plyne i z tý škodovky, která je s objemem 1,0 čtvercová - 68x68mm a jelikož thle má skoro stejnej zdvih, ale vyšší objem, tak logicky to musí být podčtvercový. Za předpokladu stejnýho vrtání u menších kubatur.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: po listopad 22, 2010 12:39 ]
želvo - zdvihu! = jedna klika pro všechny modely, Rozdíly kubatur jsou potom řešeny změnou (zvětšením) vrtání. L.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: po listopad 22, 2010 12:39 ]
želvo - zdvihu! = jedna klika pro všechny modely, Rozdíly kubatur jsou potom řešeny změnou (zvětšením) vrtání. L.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
motory 128 A vrtání 80, zdvih 55,5 jako fiat 128 -sedan a familiare (šikmá záď), motory vrtání 86, zdvih 55,5 fiat 128 - rally. Některé motory zástav mely vlastní licenční Webery32 s úpravami, značené nějakIPM, byly osazeny jinými tryskami, vzdušníky, difuzor 21, jiná emulzní trubice a také zaslepený seřizovací šroub bohatosti volnoběhu. Zastavy tedy měly úpravy snižující spotřebu, ale i výkon a tím zrychlení. Ono to zřejmě do jugoslávských kopců bylo potřeba.
Po osazení klasickým Weberem jezdily stejně jako originál fiati. Motor 13OO točil po seřízení skoro 7000 otáček a nechal si to bežně líbit, auto vážící 800 kg s tímhle přímo lítalo (oproti Š 1OOO, či 100) jinak rozdílů bylo nejvíce v karoserii a podvozku, jiné pružiny pérování, jiné hodnoty seřizování, jugoslávci se snažily podobně jako v SSSR zvýšit odolnost a trvanlivost fiatů, aby vyhověly požadavku "na věčné časy a nikdy jinak".
Už je to dávno, co jsem mordoval tyhle fiaty a očas i zástavu.
Po osazení klasickým Weberem jezdily stejně jako originál fiati. Motor 13OO točil po seřízení skoro 7000 otáček a nechal si to bežně líbit, auto vážící 800 kg s tímhle přímo lítalo (oproti Š 1OOO, či 100) jinak rozdílů bylo nejvíce v karoserii a podvozku, jiné pružiny pérování, jiné hodnoty seřizování, jugoslávci se snažily podobně jako v SSSR zvýšit odolnost a trvanlivost fiatů, aby vyhověly požadavku "na věčné časy a nikdy jinak".
Už je to dávno, co jsem mordoval tyhle fiaty a očas i zástavu.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.vintera píše:motory 128 A vrtání 80, zdvih 55,5 jako fiat 128 -sedan a familiare (šikmá záď), motory vrtání 86, zdvih 55,5 fiat 128 - rally.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hele! Pšt! Přemýšlím v dlouhodobém horizontu nad motorem Lada 1,4 - blok motoru 21011 převrtaný na 82 mm se základním zdvihem ... téměř čistých (1394,2 ccm) 1400 ccm. L.Cory píše:to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Z tej 1,7ky by bola pekna 1500..dlhsie ojnice mam z fiata len neviem ci nie su na kluku v vacsim priemerom.Luděk Musil píše:Hele! Pšt! Přemýšlím v dlouhodobém horizontu nad motorem Lada 1,4 - blok motoru 21011 převrtaný na 82 mm se základním zdvihem ... téměř čistých (1394,2 ccm) 1400 ccm. L.Cory píše:to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)