Jaký motor použít?
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10616
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit ... musel jsem si vyrobit přípravek.jackal píše:Další věc kterou nevím a potřebuji s tím poradit jsou ventilové pružiny. Pasují tam nějaké tvrdší z jiného dostupného auta? Potřebuju tvrdší.
Hele jako můžu říct, že standard ventilový pružiny stíhají spolehlivě zavírat do nějakých 8 krpm. Budeš stavět motor, kterej bude běžně dělat 10 krpm? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Luděk Musil píše:Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit
Ja som stlacil 2 sroubovakmi

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10616
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jasně a třetí rukou jsem tam ty klínky nasadil. Já většinou "třetí ruku" po ruce nemám. Ventilový pružiny do "normální" (rozuměj 2101) palice taky stlačím jednou rukou a druhou tam nacpu klínek ... ale u tý Samary jsem na to prostě neměl sílu. Takže samarový pružiny jsou (asi) tvrdší. L.Cory píše:Luděk Musil píše:Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit
Ja som stlacil 2 sroubovakmi
PS: pointa mého předchozího příspěvku však byla jinde

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Mne to slo
ale pripravok je pripravok...ci je silnejsie ako zigulacka tak neviem, ale teoreticky v katalogu ND by sa to malo dat zistit....pokial ma ine cislo, tak asi aj bude mat vyssiu tvrdost.

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ano,budeme se snažit o 8 až 9 rpm.Co z toho vyleze ukáže jaro.Luděk Musil píše:Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit ... musel jsem si vyrobit přípravek.jackal píše:Další věc kterou nevím a potřebuji s tím poradit jsou ventilové pružiny. Pasují tam nějaké tvrdší z jiného dostupného auta? Potřebuju tvrdší.
Hele jako můžu říct, že standard ventilový pružiny stíhají spolehlivě zavírat do nějakých 8 krpm. Budeš stavět motor, kterej bude běžně dělat 10 krpm? L.
Tak se konešně věci hnuly. Motor je už na světě jen pro něj musím dojet. Mám 5q převodovku,okruhové pružiny z Fiata,tlumiče zatím série přitvrzené,výfuk z nerezu průměr 52 mm,chladič s el vrtulí z 2103,posilovač brzd z 2103 a motor. Základ je 2103,vačka je 285 na 285,karbec zatím jeden ale komplet upraven,hlava i blok snížen o 1,5 mm,setrvák ztratil polovinu své hmotnosti. Výkon by měl být dostačující,motor byl na brzdě a podle motoráře má xyz koní. Graf dostanu až si pojedu pro motor.Mám už i dvě skořepiny akorát pásy musím koupit ale nějak zatím chybějí penízky. Teď už jen dojet s mojí 011 na stk a začít předělávat. Mam jeden dotaz,sehnal jsem malej volant z malucha,má stejnou nábu? Neví někdo? Ještě drobnosti,4x velký halogen a v nich mam strobáče,taková malá ujetost.Ještě mi vlastně schází pár drobností,pokud někdo máte tak se ozvěte. Přídavný otáčkoměr,ne Škoda a Lada. Nejlépe s nastavitelnou kontrolkou na max otáčky. Ještě mám zadní světla od Helly,takové 3 kulaté potvory ale ty nevím jestli budu dávat. Zatím vše,teď jen přede mnou hromada práce,doufám že až začnu nastanou nějaké komplikace.
volant z malucha pasuje bez úprav -jen se nebude vracet páčka bliken, ale to ti myslím vadit nebude.....jackal píše:Tak se konešně věci hnuly. Motor je už na světě jen pro něj musím dojet. Mám 5q převodovku,okruhové pružiny z Fiata,tlumiče zatím série přitvrzené,výfuk z nerezu průměr 52 mm,chladič s el vrtulí z 2103,posilovač brzd z 2103 a motor. Základ je 2103,vačka je 285 na 285,karbec zatím jeden ale komplet upraven,hlava i blok snížen o 1,5 mm,setrvák ztratil polovinu své hmotnosti. Výkon by měl být dostačující,motor byl na brzdě a podle motoráře má xyz koní. Graf dostanu až si pojedu pro motor.Mám už i dvě skořepiny akorát pásy musím koupit ale nějak zatím chybějí penízky. Teď už jen dojet s mojí 011 na stk a začít předělávat. Mam jeden dotaz,sehnal jsem malej volant z malucha,má stejnou nábu? Neví někdo? Ještě drobnosti,4x velký halogen a v nich mam strobáče,taková malá ujetost.Ještě mi vlastně schází pár drobností,pokud někdo máte tak se ozvěte. Přídavný otáčkoměr,ne Škoda a Lada. Nejlépe s nastavitelnou kontrolkou na max otáčky. Ještě mám zadní světla od Helly,takové 3 kulaté potvory ale ty nevím jestli budu dávat. Zatím vše,teď jen přede mnou hromada práce,doufám že až začnu nastanou nějaké komplikace.
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Saša píše:Nejsem si jist že to bude fungovat . Čerpadlo íčka dává značné množství paliva i tlaku . Pochybuji že věc určená pro mechanickou podtlakovou pumpu (navíc určena pro jinou funkci) zvládne "ukrotit" tlak natolik aby nepřesáhl na straně karburátoru 0.4 bar . Jinak to neudrží jehlový ventil . Věřím že i odpor samotné zpátečky (hadice) bude dostatečný na to aby tlak spolehlivě tuto hranici překonal .Tommel píše:Použiješ odlučovač plynu z fačka viz toto ...... zapojiš to na klasicky přivod a odvod benzinu z nadrže a na karburator
Ten odbublinkovač bych použil , ale spolu s elektronickou regulací čerpadla . "Dnes" stavebnice cca za 120kč a je po problému . Máme to i na Ul letadlech . Navíc se mnohonásobně zvýší životnost čerpadla .
ještě bych se vrátil k tomuhle... mam na 1,7 karburátor a čerpadlo z ička, původně sem měl jen vracečku s T-kusem , ale přetejkal karburátor (to byly začátky laborování), tak sem koupili tuhle bílou pičovinku s tim že sem to bral jako vracečku (dozvěděl sem se že se dělají dvě a to černá pro ičko a bíla pro karburátor - já sehnal jen bílou).. konzultoval sem zapojení, ale zjistil sem že aby mě to fungovalo, tak musim zaměnit výstup na vracečku s výstupem na karburátor (oproti zapojení myša), taky jsem do toho zkoušel různě foukat abych vlastně zjistil jak to funguje.. no zprovoznil sem s tim motor, ale občas se ještě stalo že to přeteklo, takže nasledovalo laborování s plovákem (upravil sem jazýček - což bylo zásadní, tak aby se kuličky dotýkal přímo uprostřed a tlačil do ni zespod a né z boku), plus jinačí výška hladiny (ta se musí nastavit tak že se počítá s plně zatlačenou kuličkou jehlového ventilu ± uprava bohatosti), dalo to docela zabrat, ale už se zdá že nepřetejká.. ovšem s OZONem sem na tom nenaladil volnoběh (netvrdím že za to muže eletrické čerpadlo, může to být klidně i setupem motoru, vačka, časování a spol), na WEBERu už to běhá, ale neumím s tím nějak startovat zastudena..

ale teda to že je to nějakej odbublinkovávač sem se dozvěděl až ted..

ovšem regulace pomocí potenciometru se mi velice zamlouvá, otázka zni jestli je na to motorek z čerpadla stavěnej??.. a nenastane nějakej problém, třeba i časem.. taky by bylo super nějakým způsobem změřit tlak v palivové soustavě..
Motku jo naprosto "buřt" a tlak si nastavíš jakýkoli za pomocí manometru . V UL máme manometry většinou do 1.2bar , ale dají se obědnat do 0.8 (cca 200kč) ty jsou vhodnější ,potože se učička eplácá "kolem" nuly .
Pokud se ti ale nelíbí hnát benzín až k manometru existují i elektronické snímače tlaku .
Pokud se ti ale nelíbí hnát benzín až k manometru existují i elektronické snímače tlaku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: