Jaký motor použít?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
miskoo
Příspěvky: 57
Registrován: sob lis 21, 2009 14:49
Bydliště: zahorce

Příspěvek od miskoo »

Dajme tomu ze su o 7,5mm kratsie ako origo kolko by ma vysli 4 kusy? popripade by mi ich niekto poslal na dobierku ?
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Nove z ukrajiny vyjdu na 100e
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Další věc kterou nevím a potřebuji s tím poradit jsou ventilové pružiny. Pasují tam nějaké tvrdší z jiného dostupného auta? Potřebuju tvrdší.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10616
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

jackal píše:Další věc kterou nevím a potřebuji s tím poradit jsou ventilové pružiny. Pasují tam nějaké tvrdší z jiného dostupného auta? Potřebuju tvrdší.
Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit ... musel jsem si vyrobit přípravek.
Hele jako můžu říct, že standard ventilový pružiny stíhají spolehlivě zavírat do nějakých 8 krpm. Budeš stavět motor, kterej bude běžně dělat 10 krpm? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Luděk Musil píše:Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit


Ja som stlacil 2 sroubovakmi :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10616
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše:
Luděk Musil píše:Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit


Ja som stlacil 2 sroubovakmi :mrgreen:
Jasně a třetí rukou jsem tam ty klínky nasadil. Já většinou "třetí ruku" po ruce nemám. Ventilový pružiny do "normální" (rozuměj 2101) palice taky stlačím jednou rukou a druhou tam nacpu klínek ... ale u tý Samary jsem na to prostě neměl sílu. Takže samarový pružiny jsou (asi) tvrdší. L.
PS: pointa mého předchozího příspěvku však byla jinde :idea:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11638
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mne to slo :D ale pripravok je pripravok...ci je silnejsie ako zigulacka tak neviem, ale teoreticky v katalogu ND by sa to malo dat zistit....pokial ma ine cislo, tak asi aj bude mat vyssiu tvrdost.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Luděk Musil píše:
jackal píše:Další věc kterou nevím a potřebuji s tím poradit jsou ventilové pružiny. Pasují tam nějaké tvrdší z jiného dostupného auta? Potřebuju tvrdší.
Potřeboval jsem nasadit klínky na ventilový pružiny ze Samary a nebyl jsem štont je stlačit ... musel jsem si vyrobit přípravek.
Hele jako můžu říct, že standard ventilový pružiny stíhají spolehlivě zavírat do nějakých 8 krpm. Budeš stavět motor, kterej bude běžně dělat 10 krpm? L.
Ano,budeme se snažit o 8 až 9 rpm.Co z toho vyleze ukáže jaro.
miskoo
Příspěvky: 57
Registrován: sob lis 21, 2009 14:49
Bydliště: zahorce

Příspěvek od miskoo »

No nové by som určite nevolil, pretože na ne nemám ale potreboval by som zistit z akého motoru pasujú ? :wink:
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Tak se konešně věci hnuly. Motor je už na světě jen pro něj musím dojet. Mám 5q převodovku,okruhové pružiny z Fiata,tlumiče zatím série přitvrzené,výfuk z nerezu průměr 52 mm,chladič s el vrtulí z 2103,posilovač brzd z 2103 a motor. Základ je 2103,vačka je 285 na 285,karbec zatím jeden ale komplet upraven,hlava i blok snížen o 1,5 mm,setrvák ztratil polovinu své hmotnosti. Výkon by měl být dostačující,motor byl na brzdě a podle motoráře má xyz koní. Graf dostanu až si pojedu pro motor.Mám už i dvě skořepiny akorát pásy musím koupit ale nějak zatím chybějí penízky. Teď už jen dojet s mojí 011 na stk a začít předělávat. Mam jeden dotaz,sehnal jsem malej volant z malucha,má stejnou nábu? Neví někdo? Ještě drobnosti,4x velký halogen a v nich mam strobáče,taková malá ujetost.Ještě mi vlastně schází pár drobností,pokud někdo máte tak se ozvěte. Přídavný otáčkoměr,ne Škoda a Lada. Nejlépe s nastavitelnou kontrolkou na max otáčky. Ještě mám zadní světla od Helly,takové 3 kulaté potvory ale ty nevím jestli budu dávat. Zatím vše,teď jen přede mnou hromada práce,doufám že až začnu nastanou nějaké komplikace.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

jackal píše:Mam jeden dotaz,sehnal jsem malej volant z malucha,má stejnou nábu? Neví někdo?
Na 90% ano.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

jackal píše:Tak se konešně věci hnuly. Motor je už na světě jen pro něj musím dojet. Mám 5q převodovku,okruhové pružiny z Fiata,tlumiče zatím série přitvrzené,výfuk z nerezu průměr 52 mm,chladič s el vrtulí z 2103,posilovač brzd z 2103 a motor. Základ je 2103,vačka je 285 na 285,karbec zatím jeden ale komplet upraven,hlava i blok snížen o 1,5 mm,setrvák ztratil polovinu své hmotnosti. Výkon by měl být dostačující,motor byl na brzdě a podle motoráře má xyz koní. Graf dostanu až si pojedu pro motor.Mám už i dvě skořepiny akorát pásy musím koupit ale nějak zatím chybějí penízky. Teď už jen dojet s mojí 011 na stk a začít předělávat. Mam jeden dotaz,sehnal jsem malej volant z malucha,má stejnou nábu? Neví někdo? Ještě drobnosti,4x velký halogen a v nich mam strobáče,taková malá ujetost.Ještě mi vlastně schází pár drobností,pokud někdo máte tak se ozvěte. Přídavný otáčkoměr,ne Škoda a Lada. Nejlépe s nastavitelnou kontrolkou na max otáčky. Ještě mám zadní světla od Helly,takové 3 kulaté potvory ale ty nevím jestli budu dávat. Zatím vše,teď jen přede mnou hromada práce,doufám že až začnu nastanou nějaké komplikace.
volant z malucha pasuje bez úprav -jen se nebude vracet páčka bliken, ale to ti myslím vadit nebude.....
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Saša píše:
Tommel píše:Použiješ odlučovač plynu z fačka viz toto ...... zapojiš to na klasicky přivod a odvod benzinu z nadrže a na karburator
Nejsem si jist že to bude fungovat . Čerpadlo íčka dává značné množství paliva i tlaku . Pochybuji že věc určená pro mechanickou podtlakovou pumpu (navíc určena pro jinou funkci) zvládne "ukrotit" tlak natolik aby nepřesáhl na straně karburátoru 0.4 bar . Jinak to neudrží jehlový ventil . Věřím že i odpor samotné zpátečky (hadice) bude dostatečný na to aby tlak spolehlivě tuto hranici překonal .
Ten odbublinkovač bych použil , ale spolu s elektronickou regulací čerpadla . "Dnes" stavebnice cca za 120kč a je po problému . Máme to i na Ul letadlech . Navíc se mnohonásobně zvýší životnost čerpadla .

ještě bych se vrátil k tomuhle... mam na 1,7 karburátor a čerpadlo z ička, původně sem měl jen vracečku s T-kusem , ale přetejkal karburátor (to byly začátky laborování), tak sem koupili tuhle bílou pičovinku s tim že sem to bral jako vracečku (dozvěděl sem se že se dělají dvě a to černá pro ičko a bíla pro karburátor - já sehnal jen bílou).. konzultoval sem zapojení, ale zjistil sem že aby mě to fungovalo, tak musim zaměnit výstup na vracečku s výstupem na karburátor (oproti zapojení myša), taky jsem do toho zkoušel různě foukat abych vlastně zjistil jak to funguje.. no zprovoznil sem s tim motor, ale občas se ještě stalo že to přeteklo, takže nasledovalo laborování s plovákem (upravil sem jazýček - což bylo zásadní, tak aby se kuličky dotýkal přímo uprostřed a tlačil do ni zespod a né z boku), plus jinačí výška hladiny (ta se musí nastavit tak že se počítá s plně zatlačenou kuličkou jehlového ventilu ± uprava bohatosti), dalo to docela zabrat, ale už se zdá že nepřetejká.. ovšem s OZONem sem na tom nenaladil volnoběh (netvrdím že za to muže eletrické čerpadlo, může to být klidně i setupem motoru, vačka, časování a spol), na WEBERu už to běhá, ale neumím s tím nějak startovat zastudena.. :)

ale teda to že je to nějakej odbublinkovávač sem se dozvěděl až ted.. :mrgreen:

ovšem regulace pomocí potenciometru se mi velice zamlouvá, otázka zni jestli je na to motorek z čerpadla stavěnej??.. a nenastane nějakej problém, třeba i časem.. taky by bylo super nějakým způsobem změřit tlak v palivové soustavě..
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Motku jo naprosto "buřt" a tlak si nastavíš jakýkoli za pomocí manometru . V UL máme manometry většinou do 1.2bar , ale dají se obědnat do 0.8 (cca 200kč) ty jsou vhodnější ,potože se učička eplácá "kolem" nuly .
Pokud se ti ale nelíbí hnát benzín až k manometru existují i elektronické snímače tlaku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Saša, rozveď to proism a dopln, kdlině i nějakým odkazem, nebo brázkem, klidně i ten mechanickej manomentr, šak ten mužu nechat v motorovém prostoru... popřipadě jak by se to dalo zdigitalizovat??.. :)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“