STOP na nepřehledném železničním přejezdu
Moderátor: Moderátoři
STOP na nepřehledném železničním přejezdu
Reakce na debatu v okně výkřiků . STOP na nepřehledném železničním přejezdu považuji za největší zhovadilost dopravních předpisů. Důvod: nejpravděpodobněji motorovému vozidlu "zhasne" motor při rozjíždění z klidu a vozidlo navíc "poskočí" nejspíše doprostřed kolejí. Mnohem bezpečnější by bylo v takovém případě přejíždět se zařazeným prvním rychlostním stupňem, aby se člověk v případě úleku co nejrychleji s vozidlem "odklidil". HW? (co Vy na to)?
Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?
Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?
Re: STOP na nepřehledném železničním přejezdu
V tom je, myslim, zakopanej pesPetr HC píše:Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?



Taky se při přejíždění se zařazeným kvaltem klidně může stát že na jednu stranu se podíváš, tam nic nepojede, ale než se otočíš na druhou stranu, klidně může být kousek od Tebe vlak. To už ale budeš půlkou auta na přejezdu. Jednoznačně před přejezdem zastavit a pořádně se rozhlédnout. Na nějáké poskočení auta vůbec nevěřím. Nebo snad někomu při chcípnutí poskočí auto o dobré 3 metry? Mě rozhodně ne.
Taky znám názor že čím rychleji přejedu přejezd, tím menší dobu budu na kolejích. To je sice pravda, ale jak vám při 80 km/h na vzdálenost 30 metrů vjede vlak, chtěl bych vidět jak by jste brzdili.
Teda pokud je to myšleno tak že krokem přijíždím k přejezdu a koukám.
Já jezdím následovně. Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí. Pokud nebliká aspoň zběžně kouknu jestli není vidět vlak a uberu plyn. No a na STOPce prostě auto STOPnu! Tečka
Taky znám názor že čím rychleji přejedu přejezd, tím menší dobu budu na kolejích. To je sice pravda, ale jak vám při 80 km/h na vzdálenost 30 metrů vjede vlak, chtěl bych vidět jak by jste brzdili.
Teda pokud je to myšleno tak že krokem přijíždím k přejezdu a koukám.
Já jezdím následovně. Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí. Pokud nebliká aspoň zběžně kouknu jestli není vidět vlak a uberu plyn. No a na STOPce prostě auto STOPnu! Tečka

Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Kamarád má chatu kousek od Rakovníka. Za jednou vesnicí je přejezd, všude kolem něj jsou plochá pole, silnice je pěkná, přejezd též, vlak je vidět min 700m na každou stranu. Na tom přejezdu je značka STOP
a o 100 metrů dál asi shodou náhod je mez, ze které čouhá předek stříbrné Octavie...
Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.

Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.
- Laďuša
- Příspěvky: 12138
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já teda jsem pro tu stopku, v zásadě souhlasim s Cooperem. I když by mě auťák pod rukama zdechnul takovým způsobem, abych popolítnul až do kolejí, tak se zas tak nic nestane. Protože auto takovým způsobem chcípne jenom tehdy, když ho chci uvést do pohybu. No a to chci tehdy, když vlak nejede.
Stopka jo, ale 50km/č už ne?
Jak bílý světlo nebliká, je dobrý bejt pozornej. To ale já jsem i u bílých světel, u přejezdů prostě kroutim hlavou, ať už bílý světlo má a nebo ne. A tam, kde nejsou ani červený svěla, to kroutim a posloucham sakra hodně.
EDIT

No, a copa nam na tuto řikají předpisy?Cooper píše: Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí


Jak bílý světlo nebliká, je dobrý bejt pozornej. To ale já jsem i u bílých světel, u přejezdů prostě kroutim hlavou, ať už bílý světlo má a nebo ne. A tam, kde nejsou ani červený svěla, to kroutim a posloucham sakra hodně.
EDIT
To už je zase jinej případ, ale železnice je respekt a ta stopka by to aspoň trochu měla připomenout. Hele teď ta nehoda na Ukrajině, jak mašina rozmetala ten autobus. Tam taky bylo vidět a dokonce i trať poskytovala dostatečnou zábrzdnou vzdálenost i pro tu lokomotivu, aby stačila před přejezdem zastavit. Ale ne, ten řidič tam stejně vjel...Marťas píše:Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Nebudeme si tady nic říkat o předpisech, že neLaďuša píše:No, a copa nam na tuto řikají předpisy? Stopka jo, ale 50km/č už ne?



Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- Laďuša
- Příspěvky: 12138
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ale však jasný, jenom mi to přišlo jako zajímavá paralela k tej striktní stopce 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Na ukrajine je stopka skoro pred kazdym priecestim...tak z 10 je jedno bez stopky...ale tam sa stejne neda ist rychlo, pretoze by vam uleteli kolesa 

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Již z výše uvedených důvodů jsem jednoznačně pro stopku. To že by někdo přejížděl přejezd na jedničku je beztak sci-fi, neb český řidič je prostě dobytek. Tudíž je ta STOPka prostě jistější.
A pokud jde o rychlost, tak většinu přejezdů u nás stejně ani tou padesátkou přejet nelze, pokud tedy nechce člověk půlku auta zanechat na onom přejezdu. Ne že by byly v nějakém zoufalém stavu, ale ve většině protínají silnici ve stoupání, kde koleje samozřejmě nemůžou být nakloněny podle silnice, tak je tam prostě "hup".
Pokud jedu z práce autem, přejíždím dvoje závory "běžné-moderní" a dvoje mechanické. Ty dokáží , zejména mladší řidiče, rozhodit (v autoškole snad dnes ani mechanické závory nezmiňují, či co?) V dnešních odhlučněných autech, navíc se zapnutým rádiem, rozhodně řidič zvonění zvonku nezaznamená. Je tedy potřeba pootevřít okénko a poslouchat. Já osobně to za světla řeším tak, že při brzdění před přejezdem pozoruji řetízky ke zvonku, zda-li jsou v klidu.
Takového neznalého řidiče může následně překvapit i to, že oproti moderním závorám, jdou mechanické dolu poněkud svižněji
A pokud jde o rychlost, tak většinu přejezdů u nás stejně ani tou padesátkou přejet nelze, pokud tedy nechce člověk půlku auta zanechat na onom přejezdu. Ne že by byly v nějakém zoufalém stavu, ale ve většině protínají silnici ve stoupání, kde koleje samozřejmě nemůžou být nakloněny podle silnice, tak je tam prostě "hup".
Pokud jedu z práce autem, přejíždím dvoje závory "běžné-moderní" a dvoje mechanické. Ty dokáží , zejména mladší řidiče, rozhodit (v autoškole snad dnes ani mechanické závory nezmiňují, či co?) V dnešních odhlučněných autech, navíc se zapnutým rádiem, rozhodně řidič zvonění zvonku nezaznamená. Je tedy potřeba pootevřít okénko a poslouchat. Já osobně to za světla řeším tak, že při brzdění před přejezdem pozoruji řetízky ke zvonku, zda-li jsou v klidu.
Takového neznalého řidiče může následně překvapit i to, že oproti moderním závorám, jdou mechanické dolu poněkud svižněji

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
A o tom právě mluvím. V HK kraji znám nejméně 4 přejezdy bez závor, kde 2m před kolejemi nevidíš více jak 20m na obě strany.Cooper píše: ... ale než se otočíš na druhou stranu, klidně může být kousek od Tebe vlak. To už ale budeš půlkou auta na přejezdu.
Pokud jde o mechanické závory, vím z věrohodného pramene, že řidič vjel na přejezd, nikde nic a než přejel koleje, závory spadly tak rychle, že ho zavřely v kolejišti. Natlačil závoru co nejdále a utekl z vozu. Vlak naštěstí vozidlo těsně minul. Při šetření se zjistilo, že na mechanizmu závor spouštěných z 1500 m vzdálené zastávky se napnuly ovládací dráty a zamrzlý řetěz mechanizmu závor povolil v okamžiku vjezdu vozidla na trať. A "šraňky" se zachovaly jako perkusní zbraň.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Teepee
- Příspěvky: 4341
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jestli je přejezd takhle nepřehledný, tak třeba je tam úprava rychlosti jízdy vlaku.Petr HC píše: A o tom právě mluvím. V HK kraji znám nejméně 4 přejezdy bez závor, kde 2m před kolejemi nevidíš více jak 20m na obě strany.
Pokud jde o mechanické závory, vím z věrohodného pramene, že řidič vjel na přejezd, nikde nic a než přejel koleje, závory spadly tak rychle, že ho zavřely v kolejišti. Natlačil závoru co nejdále a utekl z vozu. Vlak naštěstí vozidlo těsně minul. Při šetření se zjistilo, že na mechanizmu závor spouštěných z 1500 m vzdálené zastávky se napnuly ovládací dráty a zamrzlý řetěz mechanizmu závor povolil v okamžiku vjezdu vozidla na trať. A "šraňky" se zachovaly jako perkusní zbraň.
Závory "elektrických" přejezdlů jsou konstruovány tak, aby je v případě potřeby (sevření v kolejišti) mohlo vozido prorazit. Mechanické klacky z kulatiny asi tímto nedisponují.
Každopádně, když slyším, kolik se toho děje na přejezdech čím dál tím víc získávám respekt a následně nutkání ke změně taktiky přejíždění přejezdů bez ohledu jestli tam jsou jakési šraňky. Prostě zastavit, rozhlídnout. Pokud vidím předem, že se vlak neblíží, pak nezastavovat. Ale u nás je většina přejezdů zarostlých tak, že je a ně vidět až když je čumák v přejezdu. A u nás je trať 171 tak vytížená, že tam strojvedoucí maximálně na přejezdu zbystří zrak...
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Laďuša
- Příspěvky: 12138
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
S tutim já zásadně nesouhlasim a velice mě rozčiluje, když kvůli silniční dopravě je železniční doprava jakkoliv omezovaná. Já bych takovej přejezd buď zrušil a nebo ať to silničáří líp kolem prosekají.Teepee píše:tak třeba je tam úprava rychlosti jízdy vlaku.
Já si teda myslim, že ta kulatina u starých závor neni zas tak brutální, aby si s ní auto neporadilo. Při dnešním autodizajnu si to beztak to auto nadzvedne, když nepojede jak v kobře 11. A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.Teepee píše: aby je v případě potřeby (sevření v kolejišti) mohlo vozido prorazit
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- Teepee
- Příspěvky: 4341
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Což na koridorových tratích signalizuje narušení zabezpečení vlakové cesty a všechno asi na úsecích v okruhu spadne do Obsazeno, přejezd se musí prověřit a když je vše OK může se vláčkovat dál.Laďuša píše:A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.
Pokud se najde ožrala, který si chtěl na přejezdu prostě zacinkat šraňkama, je z toho obecné ohrožení.
Teda jestli se to nezměnilo.
Bílý LADA a okřídlená spol.