STOP na nepřehledném železničním přejezdu

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Petr HC

STOP na nepřehledném železničním přejezdu

Příspěvek od Petr HC »

Reakce na debatu v okně výkřiků . STOP na nepřehledném železničním přejezdu považuji za největší zhovadilost dopravních předpisů. Důvod: nejpravděpodobněji motorovému vozidlu "zhasne" motor při rozjíždění z klidu a vozidlo navíc "poskočí" nejspíše doprostřed kolejí. Mnohem bezpečnější by bylo v takovém případě přejíždět se zařazeným prvním rychlostním stupňem, aby se člověk v případě úleku co nejrychleji s vozidlem "odklidil". HW? (co Vy na to)?
Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3467
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: STOP na nepřehledném železničním přejezdu

Příspěvek od Marťas »

Petr HC píše:Jenže ono by se to špatně kontrolovalo a pokutovalo že ?
V tom je, myslim, zakopanej pes :? Když jsem měl papíry chvilku, tak jsem se sám u těhle přejezdů bál... (pozn. red. Teď už mám papíry delsí chvilku :!: :P )
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Taky se při přejíždění se zařazeným kvaltem klidně může stát že na jednu stranu se podíváš, tam nic nepojede, ale než se otočíš na druhou stranu, klidně může být kousek od Tebe vlak. To už ale budeš půlkou auta na přejezdu. Jednoznačně před přejezdem zastavit a pořádně se rozhlédnout. Na nějáké poskočení auta vůbec nevěřím. Nebo snad někomu při chcípnutí poskočí auto o dobré 3 metry? Mě rozhodně ne.

Taky znám názor že čím rychleji přejedu přejezd, tím menší dobu budu na kolejích. To je sice pravda, ale jak vám při 80 km/h na vzdálenost 30 metrů vjede vlak, chtěl bych vidět jak by jste brzdili.

Teda pokud je to myšleno tak že krokem přijíždím k přejezdu a koukám.


Já jezdím následovně. Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí. Pokud nebliká aspoň zběžně kouknu jestli není vidět vlak a uberu plyn. No a na STOPce prostě auto STOPnu! Tečka ;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3467
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Kamarád má chatu kousek od Rakovníka. Za jednou vesnicí je přejezd, všude kolem něj jsou plochá pole, silnice je pěkná, přejezd též, vlak je vidět min 700m na každou stranu. Na tom přejezdu je značka STOP :roll: a o 100 metrů dál asi shodou náhod je mez, ze které čouhá předek stříbrné Octavie...
Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Já teda jsem pro tu stopku, v zásadě souhlasim s Cooperem. I když by mě auťák pod rukama zdechnul takovým způsobem, abych popolítnul až do kolejí, tak se zas tak nic nestane. Protože auto takovým způsobem chcípne jenom tehdy, když ho chci uvést do pohybu. No a to chci tehdy, když vlak nejede. 8)
Cooper píše: Bliká-li bílé světlo, prohučím si to kolik přejezd dovolí
No, a copa nam na tuto řikají předpisy? :P Stopka jo, ale 50km/č už ne? :mrgreen:

Jak bílý světlo nebliká, je dobrý bejt pozornej. To ale já jsem i u bílých světel, u přejezdů prostě kroutim hlavou, ať už bílý světlo má a nebo ne. A tam, kde nejsou ani červený svěla, to kroutim a posloucham sakra hodně.

EDIT
Marťas píše:Toto je příklad přejezdu kde je STOPka absolutně nepotřebná.
To už je zase jinej případ, ale železnice je respekt a ta stopka by to aspoň trochu měla připomenout. Hele teď ta nehoda na Ukrajině, jak mašina rozmetala ten autobus. Tam taky bylo vidět a dokonce i trať poskytovala dostatečnou zábrzdnou vzdálenost i pro tu lokomotivu, aby stačila před přejezdem zastavit. Ale ne, ten řidič tam stejně vjel...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Laďuša píše:No, a copa nam na tuto řikají předpisy? Stopka jo, ale 50km/č už ne?
Nebudeme si tady nic říkat o předpisech, že ne ;-) Píšu jak to dělám já, jak bliká tak jedu. Vím co říká předpis. Taky parkuju někdy na trávě a na příjezdu k výměníku....atd. Určitě bych našel více věcí kdy nedodržuju předpisy ;-) A kdo říká že je dodržuje tak kecá ;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Ale však jasný, jenom mi to přišlo jako zajímavá paralela k tej striktní stopce ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11660
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Na ukrajine je stopka skoro pred kazdym priecestim...tak z 10 je jedno bez stopky...ale tam sa stejne neda ist rychlo, pretoze by vam uleteli kolesa :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Již z výše uvedených důvodů jsem jednoznačně pro stopku. To že by někdo přejížděl přejezd na jedničku je beztak sci-fi, neb český řidič je prostě dobytek. Tudíž je ta STOPka prostě jistější.
A pokud jde o rychlost, tak většinu přejezdů u nás stejně ani tou padesátkou přejet nelze, pokud tedy nechce člověk půlku auta zanechat na onom přejezdu. Ne že by byly v nějakém zoufalém stavu, ale ve většině protínají silnici ve stoupání, kde koleje samozřejmě nemůžou být nakloněny podle silnice, tak je tam prostě "hup".

Pokud jedu z práce autem, přejíždím dvoje závory "běžné-moderní" a dvoje mechanické. Ty dokáží , zejména mladší řidiče, rozhodit (v autoškole snad dnes ani mechanické závory nezmiňují, či co?) V dnešních odhlučněných autech, navíc se zapnutým rádiem, rozhodně řidič zvonění zvonku nezaznamená. Je tedy potřeba pootevřít okénko a poslouchat. Já osobně to za světla řeším tak, že při brzdění před přejezdem pozoruji řetízky ke zvonku, zda-li jsou v klidu.
Takového neznalého řidiče může následně překvapit i to, že oproti moderním závorám, jdou mechanické dolu poněkud svižněji 8)
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Petr HC

Příspěvek od Petr HC »

Cooper píše: ... ale než se otočíš na druhou stranu, klidně může být kousek od Tebe vlak. To už ale budeš půlkou auta na přejezdu.
A o tom právě mluvím. V HK kraji znám nejméně 4 přejezdy bez závor, kde 2m před kolejemi nevidíš více jak 20m na obě strany.
Pokud jde o mechanické závory, vím z věrohodného pramene, že řidič vjel na přejezd, nikde nic a než přejel koleje, závory spadly tak rychle, že ho zavřely v kolejišti. Natlačil závoru co nejdále a utekl z vozu. Vlak naštěstí vozidlo těsně minul. Při šetření se zjistilo, že na mechanizmu závor spouštěných z 1500 m vzdálené zastávky se napnuly ovládací dráty a zamrzlý řetěz mechanizmu závor povolil v okamžiku vjezdu vozidla na trať. A "šraňky" se zachovaly jako perkusní zbraň.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

jo technika 21 století :roll:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4341
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Petr HC píše: A o tom právě mluvím. V HK kraji znám nejméně 4 přejezdy bez závor, kde 2m před kolejemi nevidíš více jak 20m na obě strany.
Pokud jde o mechanické závory, vím z věrohodného pramene, že řidič vjel na přejezd, nikde nic a než přejel koleje, závory spadly tak rychle, že ho zavřely v kolejišti. Natlačil závoru co nejdále a utekl z vozu. Vlak naštěstí vozidlo těsně minul. Při šetření se zjistilo, že na mechanizmu závor spouštěných z 1500 m vzdálené zastávky se napnuly ovládací dráty a zamrzlý řetěz mechanizmu závor povolil v okamžiku vjezdu vozidla na trať. A "šraňky" se zachovaly jako perkusní zbraň.
Jestli je přejezd takhle nepřehledný, tak třeba je tam úprava rychlosti jízdy vlaku.
Závory "elektrických" přejezdlů jsou konstruovány tak, aby je v případě potřeby (sevření v kolejišti) mohlo vozido prorazit. Mechanické klacky z kulatiny asi tímto nedisponují.

Každopádně, když slyším, kolik se toho děje na přejezdech čím dál tím víc získávám respekt a následně nutkání ke změně taktiky přejíždění přejezdů bez ohledu jestli tam jsou jakési šraňky. Prostě zastavit, rozhlídnout. Pokud vidím předem, že se vlak neblíží, pak nezastavovat. Ale u nás je většina přejezdů zarostlých tak, že je a ně vidět až když je čumák v přejezdu. A u nás je trať 171 tak vytížená, že tam strojvedoucí maximálně na přejezdu zbystří zrak...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Teepee píše:tak třeba je tam úprava rychlosti jízdy vlaku.
S tutim já zásadně nesouhlasim a velice mě rozčiluje, když kvůli silniční dopravě je železniční doprava jakkoliv omezovaná. Já bych takovej přejezd buď zrušil a nebo ať to silničáří líp kolem prosekají.
Teepee píše: aby je v případě potřeby (sevření v kolejišti) mohlo vozido prorazit
Já si teda myslim, že ta kulatina u starých závor neni zas tak brutální, aby si s ní auto neporadilo. Při dnešním autodizajnu si to beztak to auto nadzvedne, když nepojede jak v kobře 11. A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4341
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Laďuša píše:A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.
Což na koridorových tratích signalizuje narušení zabezpečení vlakové cesty a všechno asi na úsecích v okruhu spadne do Obsazeno, přejezd se musí prověřit a když je vše OK může se vláčkovat dál.
Pokud se najde ožrala, který si chtěl na přejezdu prostě zacinkat šraňkama, je z toho obecné ohrožení.

Teda jestli se to nezměnilo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“