Prosím poraďte Přední náprava - manžety
Moderátor: Moderátoři
Prosím poraďte Přední náprava - manžety
Prosím mohl mně někdo poradit jak, jednoduše vyměnit manžety na poloosy. Dík Pepa
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10580
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nejjednodušší bude někoho požádat ...
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1513
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Trochu poupravím:Luděk Musil píše:Nejjednodušší bude někoho požádat ...
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.
Zvednout nápravu, sundat kolo.
Odšroubovat středovou matici náboje kola.
Odšroubovat spodní svislý čep a náboj i s brzdou vytočit směrem nahoru čímž se vytáhne poloosa z náboje.
Jak se povoluje poloosa z difu neporadím, ještě jsem ji neměnil.
Při zpětné montáži doporučuji vyměnit obě gufera na náboji.
Prodřené vnitřní manžety
Na mé nivě jsou prodřené obě vnitřní manžety poloos. Guma se prodřela ve třech bodech o hřídel, neboť se při otáčení mačkala - viz foto. Auto má najeto necelých 10000km za 3/4 roku. Předpokládám, že toto není u nivy (dokonce u žádného auta) normální. Napadlo mě, že by příčinou mohla být skutečnost, že jezdím 4x2 a poloosy jsou hnané převážně od kol. Nebo že by se výrobce dopustil chyby při montáži?
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Začátek OT. Někde je chyba, vždyť je to nová kára, ten díl by měl vydržet mnohem déle. Nicméně vidím analogii se vším novým gumovým co dám na krabici a co velice rychle odchází do kytek. Utěšoval jsem se, že je to špatnou montáží, ale ono to vypadá, že to stojí za člověčinec již z výroby. Řekl, bych, že koupě jakékoliv nové Lady je jeden z největších omylů co může člověk udělat. Pryč jsou ty doby, kdy tato auta byla synonymem luxusu a spolehlivosti. Konec OT .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
dej tam vnejsi,,, harmoniky.a bacha na typ vazeliny, kdyz tam das spatnej typ, zere tu gumu....
odchazi to protoze jsou to nekvalitni vyrobky,,, typ pohonu nema vliv.....
druhovyroba ,,, děs!!!! ale jsou moznosti, kupovat dražší dily. Trebas u cepu se to vyplati...
odchazi to protoze jsou to nekvalitni vyrobky,,, typ pohonu nema vliv.....
druhovyroba ,,, děs!!!! ale jsou moznosti, kupovat dražší dily. Trebas u cepu se to vyplati...
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Dík za rady a názory. Již jsem tam dal vniřtní manžety, zakoupené na Koněvce za 222 Kč, ty vnější tam dám příště, tedy za dalších 10000km . Jak jsem se na ně tak koukal a otáčel si poloosou, viděl jsem, že už nové mají tendenci se mačkat. Podle mě jsou vyrobeny ze slabé gumy. Ty vnější působí robustnějším dojmem a jsou v pohodě. Jen mě nenapadlo, že jsou záměnné. Vazelínu jsem použil Mogul Molyka G. No a když už jsem rozebíral nápravu, tak jsem to rozebral totálně a vyměnil všechny čepy včetně spojovací tyče řízení. Vše značky Moog (Federal Mogul, Švýcarsko). Dalo to všechno dost práce, takže jsem to za víkend nestihl, příští víkend bych to chtěl postavit na kola.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- kontroluj to pravidelne.
-pro zivotnost manzety je dobre,,, kdyz ji na poloose neztahnes páskou silou, ale nechas jen tak. aby se mohla tak nejak protocit kdyz na ni bude nejakej tah. Jsou to drobnosti,,, ale nekdy se clovek divi co vsechno je znát.
-JJ molybdenova vazelina je to nejlepsi.
-Moog byl mel byt OK. sice si malinko priplatis, ale urco vydrzeji o dost vice jak nejake poslke nebo ukrainske.
-pro zivotnost manzety je dobre,,, kdyz ji na poloose neztahnes páskou silou, ale nechas jen tak. aby se mohla tak nejak protocit kdyz na ni bude nejakej tah. Jsou to drobnosti,,, ale nekdy se clovek divi co vsechno je znát.
-JJ molybdenova vazelina je to nejlepsi.
-Moog byl mel byt OK. sice si malinko priplatis, ale urco vydrzeji o dost vice jak nejake poslke nebo ukrainske.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Na Kalině zatím gumové části po téměř čtyřech letech drží.Koko Loko píše:Začátek OT. Někde je chyba, vždyť je to nová kára, ten díl by měl vydržet mnohem déle. Nicméně vidím analogii se vším novým gumovým co dám na krabici a co velice rychle odchází do kytek. Utěšoval jsem se, že je to špatnou montáží, ale ono to vypadá, že to stojí za člověčinec již z výroby. Řekl, bych, že koupě jakékoliv nové Lady je jeden z největších omylů co může člověk udělat. Pryč jsou ty doby, kdy tato auta byla synonymem luxusu a spolehlivosti. Konec OT .
Ta guma podle mě není tenká, ale na mašině mají nastavenou moc vysokou teplotu vstřiku. Pak se výrobek zchladí a když se to předtím přehřálo, je to "křehký" a tvrdý. Pak praská.
Když teplotu nastaví nízlko, vstřiky se ucpávají a výroba se zastavuje. Čistit to zabere hromadu času, když je nejhůř, forma se musí rozebrat.
Na Tachovsku jsou takový fabriky asi tři, dělají (nebo aspoň dělaly, když jsem tam brigádničil) plastové díly pro VW, BMW anebo třeba i pro výrobce telefonů a IKEA.
Aspoň podle materiálu by to mělo odpovídat - samozřejmě s klasickou gumou to nemá nic společnýho - už si nepamatuju, co přesně za chemii to je. Podle příměsí se taky určují fyzikální vlastnosti, ale to je většinou daný celkem přesně.
Kvůli vám už zkoumám i chemii
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyethylene - PEX by to mohl být třeba ... no nevim ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Elastomer - příklady níže ...
http://en.wikipedia.org/wiki/EPDM_rubber - HA! ... nene, ten prej nerad oleje
http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_rubber - to dole nečtěte, asi vám přestanou chutnat žvejkačky
A vůbec ... něco z toho to asi bude ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_rubber
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Jak je vidět na mých fotkách, guma nepraskla. Došlo k prodření zevnitř, protože manžeta není schopna držet tvar. Je prostě příliš měkká ve srovnání s jinými manžetami, mj. i niva vnější.dmatej píše:Ta guma podle mě není tenká, ale na mašině mají nastavenou moc vysokou teplotu vstřiku. Pak se výrobek zchladí a když se to předtím přehřálo, je to "křehký" a tvrdý. Pak praská.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);