No, tá cena na nivashope je pre rusko, a ako píšeš bez dopravy. Aj na UA sme boli pôvodne dohodnutý na "trochu" (rozumej doooosť ) inej cene ako teraz.
Áno mení sa to celé, kus za kus.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Vyzerá to tak, na foto je vidno tyčku s tromi zaražkami, origo sú len 2. Takže aj promolada má 3 polohy.
To udelátko od promolady je vlastne to isté ako od Autovazu, iba "bez obalu".
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Tak jsem to namontoval a ověřil činnost - viz tabulka. Projel jsem to zatím jen krátce a vyzkoušel, že zadek v poloze 4x2 při rozjezdu na nezpevněném povrchu celkem snadno hrabe. Jinak se při jízdě nic revolučního nedělo. Až něco najedu a změřím spotřebu, sdělím zkušenosti. Pokud jde o montáž samotnou, nedá se říci, že by to šlo úplně hladce. Stará hřídel se musí z ložiska vymlátit a nová zase namlátit dovnitř (zde je zřejmá výhoda ruského systému). Naštěstí ložisko vydrží opravdu hodně. Promolada hřídel je (Bůh ví proč) o něco delší než originál, to ale stačilo k tomu, že kompletní skříň náhonu nešla nasunout na zbytek převodovky. Protože už jsem to měl namazané silikonem, odmontoval jsem páku a pak už to šlo. Pak ale nebylo úplně jednoduché nasadit závlačku zajišťující čep páky. Byl jsem překvapen, že kontrolka svítí v poloze 4x4 Normal (Unlock), ale je to skutečně tak. Pákou volby pohonu není možné pohybovat libovolně, vzájemná poloha ozubených kol to někdy neumožňuje. Pak je potřeba kousek popojet a už to jde.
Tak spotřeba LPG 4x2 10l/100km, předtím 4x4 10,7. Tedy žádný revoluční rozdíl. Tomu odpovídá i jízdní projev. Auto je malinko živější, ale kdo by o tom nevěděl, ani by na silnici nepoznal, že jede 4x2. Ty hodnoty jsou samozřejmě s velmi lehkou nohou po silnici (Praha-západ -> Praha), z kopce vyhazuji kvalt. Občas (vlastně často) bývám brzdou provozu
Michael 4x4: Tak to máš asi lépe (více) zajeté. Nohou to asi nebude, neboť stejnou trasu fabií 1,2 umím i za 5l/100km benzínu. Ten poměr je tak 2/3 okresní silnice, 1/3 Praha.
jsi prvni clovek koho znam, kterej dokaze s HyperTurboPotkanem jet za 5l/100
Z toho usuzuji ze jsi eeeeeeextra uspornej!!!!!!!
Takze jsi pravdepodobne i hodne uspornej s Nivou..4x4 vs. 4x2 se u tebe asi moc neprojevi. protoze i s 4x4 full jsi jezdil za malo.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Tak, mám další poznatok o spotrebe k systému 4x2. Trasa Michalovce - Žilina po dialniciach, v daždi s protivetrom, okresky 90-100, dialnice čo to dalo - 120-130 cestovná rýchlosť pri spotrebe 13,7 l/100 LPG Flaga,
tá istá trasa na pohodu, rozumej dialnice 90-100, okresky 80-90 LPG Slovnaft Eco+ 8,5 l/100km
Kedže je to LPG a Niva, myslím si že veľmi niet čo riešiť, na druhej strane, od 4x2 som si sľuboval trocha výraznejšie nižšiu spotrebu.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Tak to ještě jednou zopakuj na pohodu, ale 4x4. Já jsem celé léto jezdil 4x2, 4x4 zařadím jen občas, když se potřebuji rozjet do kopce na nezpevněném povrchu a při manipulaci s vozem v obtížnějších místech. Nejnižší spotřeba, na kterou jsem se dostal na jednu nádrž (cca 600km), je 9,6 l/100km LPG. Nyní se ochladilo a ráno je tma, což znamená svítit a používat větrák, spotřeba stoupla na 10l/100km LPG. Jezdím 60% okresky, 40% Praha, občas se dostanu i do nějaké té kolonky. Osobně mě přínos také spíše zklamal. Úspora se mi zdá malá, s ohledem na náklady, práci a také to, že systém není úplně čistý. Změnit pohon někdy vyžaduje trochu trpělivosti a občas se ozývají podivné zvuky. Ještě budu spotřebu vyhodnocovat, když v zimě budu jezdit více 4x4. Pokud rozdíl ve spotřebě nebude adekvátní, nevylučuji návrat k originálnímu řešení pohonu.