Přídavna ala 4x2/4x4
Moderátor: Moderátoři
Přídavna ala 4x2/4x4
Kdysi se na to nekdo ptal, tady, mozna na jinem foru....
Jednu ted takhle predelavam kvulima Hnildě.(hlavne aby se setril predni kardan).
Az to bude, testnu a dam vedet. Myslim ze by to mohlo fungovat dobre, uvidime...
Kdyby pak nekdo chtel, mohu predelat.
Debaty o tom, ze prijdu o vyhodu FullTime4WD jsou zbytecne, sam jsem byl odpurcem predelavani. Ted me nouze donutila vymyslet reseni.
Vyhoda je snad prej v uspore paliva. a taky, se zadohrabem je vetsi sranda...
Jednu ted takhle predelavam kvulima Hnildě.(hlavne aby se setril predni kardan).
Az to bude, testnu a dam vedet. Myslim ze by to mohlo fungovat dobre, uvidime...
Kdyby pak nekdo chtel, mohu predelat.
Debaty o tom, ze prijdu o vyhodu FullTime4WD jsou zbytecne, sam jsem byl odpurcem predelavani. Ted me nouze donutila vymyslet reseni.
Vyhoda je snad prej v uspore paliva. a taky, se zadohrabem je vetsi sranda...
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
O nižším namáhání převodů, kardanek, difů, ale i pneumatik, a konečně i úspoře nějaké slzy benzínu asi není sporu.
Takže mnoho zdaru při předělávce, a těším se na detaily. Byť Nivku nevlastním, dělala by z ní tahle úprava pro mě zase o kus přitažlivější auto.
Takže mnoho zdaru při předělávce, a těším se na detaily. Byť Nivku nevlastním, dělala by z ní tahle úprava pro mě zase o kus přitažlivější auto.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hm - zajímavý projekt.
Ale nedá mi to se nezeptat: můžeš, prosím, alespoň naznačit jak to chceš vyřešit technicky? L.
Ale nedá mi to se nezeptat: můžeš, prosím, alespoň naznačit jak to chceš vyřešit technicky? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jistě že můžu, kdybych to tajil, nedam to sem.
1. zavaření koše mezinápravového difu.
2. přerušení pohonu přední nápravy z difu (zatim jsem našel 2 metody, jednu jsem provedl)
2a.zkracení hřídele předního pohonu.
3. nechávám vysoustruzit "žluté" pouzdro, vymezení vůle, vedení hřídele.
4. smontuju to
přední nahon se bude řadit pákou uzávěrky...
ještě takovej muj odhad, 3ti bod pridavne je po teto uprave asi nutnosti, jinak by asi pridavna dost kmitala pri zadnim pohonu.
1. zavaření koše mezinápravového difu.
2. přerušení pohonu přední nápravy z difu (zatim jsem našel 2 metody, jednu jsem provedl)
2a.zkracení hřídele předního pohonu.
3. nechávám vysoustruzit "žluté" pouzdro, vymezení vůle, vedení hřídele.
4. smontuju to
přední nahon se bude řadit pákou uzávěrky...
ještě takovej muj odhad, 3ti bod pridavne je po teto uprave asi nutnosti, jinak by asi pridavna dost kmitala pri zadnim pohonu.
Naposledy upravil(a) vik2 dne stř dub 15, 2009 20:32, celkem upraveno 1 x.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
diferak je po uprave uzavren stale, ale je vyrazen predni pohon. ten se propoji pakou uzaverky.
Bez znalosti jak to v pridavne vypada, se to tezko chape, tezko vysvetluje.
kazdopadne to funguje, ale cekam na to pouzdro, jinak by se rychle znicilo predni lozisko. Odhaduju. hridel neni vedena ve dvou mistech....
Bez znalosti jak to v pridavne vypada, se to tezko chape, tezko vysvetluje.
kazdopadne to funguje, ale cekam na to pouzdro, jinak by se rychle znicilo predni lozisko. Odhaduju. hridel neni vedena ve dvou mistech....
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
tak prvni vezre 4x2/4x4 je hotova a testuje se. Uz mam vymyslene vylepseni, odstraneni male slabinky.
PRVNI DOJMY:
- auto jede na zadek znatelne lehceji. pohanena jedna naprava je opravdu znat
- mrtva predni naprava je poznat na ovladatelnosti, je to jine. Rekl bych ze spise horsi. Nevim jak to presne popsat, ale ten kdo je zvyklej na FullTime to proste pozna. Jak na silnici tak v terenu.
- jizda na polnackach a podobne jen na zadek, no trochu to obcas hrabe ale da se. Neplati ze bych musel casto radit predek.
mam ukazkove video, tak ho sem brzo hodim...
PRVNI DOJMY:
- auto jede na zadek znatelne lehceji. pohanena jedna naprava je opravdu znat
- mrtva predni naprava je poznat na ovladatelnosti, je to jine. Rekl bych ze spise horsi. Nevim jak to presne popsat, ale ten kdo je zvyklej na FullTime to proste pozna. Jak na silnici tak v terenu.
- jizda na polnackach a podobne jen na zadek, no trochu to obcas hrabe ale da se. Neplati ze bych musel casto radit predek.
mam ukazkove video, tak ho sem brzo hodim...
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Congratulations!
To by sis mohl vyrobit ještě jednu přídavnou převodovku a v ní odpojovat jen "zadek" . Takže by jsi potom mohl porovnat zda-li je Niva lepší předohrab nebo zadohrab . L.
To by sis mohl vyrobit ještě jednu přídavnou převodovku a v ní odpojovat jen "zadek" . Takže by jsi potom mohl porovnat zda-li je Niva lepší předohrab nebo zadohrab . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ostatně si tak uvědomuju - když zařadíš uzávěrku a sejmeš zadní kardan - tak máš předohraba bez úprav , že jo?vik2 píše:Konstrukce mezinapravy neumoznuje vyrobit předohrab.
A I KDYBY!!!!!
Ludku, to bych musel hluboko klesnout abych si poridil auto s prednim nahonem !!!!!!!!!!!!!!!
Tím pádem si můžeš i bez výroby (tvorba další mezinápravové/přídavné převodovky) odzkoušet, jak se ta Niva chová s předním náhonem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
stejne tak i zadohrab.....
skusal som obe varianty(v nudzi) a ani jedna ma neoslovila.
Zadny nahon only - logicky pretacave bohuzial v terene az prilis a zadok je straaasne lahky takze som casto skoncil na takom co by som dal aj kombikom.....
Predny nahon - nedotacave a to strasne. Terenne vlastnosti celkom dobre....
skusal som obe varianty(v nudzi) a ani jedna ma neoslovila.
Zadny nahon only - logicky pretacave bohuzial v terene az prilis a zadok je straaasne lahky takze som casto skoncil na takom co by som dal aj kombikom.....
Predny nahon - nedotacave a to strasne. Terenne vlastnosti celkom dobre....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
to som bol jaKdysi se na to nekdo ptal, tady, mozna na jinem foru....
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.p ... 4&start=45
po zhliadnutí
sa mi potvrdilo, že asi mám podobnú prídavnú prevodovku,
1 poloha - ťahajú iba zadné kolesá
2 poloha 4x4
3 poloha 4x4 +uzávierka medzináprav. dif.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele: