Navíc největší výhoda klasického turba je, že si bere zbytečnou energii z výfukových plynu. Tedy ještě jednou spotřebovává energii která by bez užitku prošla do výfuku a z auta pryč. Také konstrukce je relativně jednoduchá oproti kompresoru.
Všechny ostatní typy přeplňování berou výkon z klikovky. Tedy berou výkon který pomáhají vyrobit. Výhodou kompresoru na druhou stranu je, že působí vlastně hned a od nízkých otáček.
Jak já říkám, vždycky je to něco za něco. U turba je to poznat ale nejméně, proto je asi tak oblíbené.
Možná jsem v tomhle amatér, ale pořád si myslím že výkon se dá zvýšit buď obsahem, nebo přeplňováním
Ten fén je asi fakt kravina, spíš to podle mě supluje náporové sání.
Elektrické turbo
Moderátor: Moderátoři
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Pokud se uziva normalni karbec, tak se pocita s tim, ze v karuratoru je podtlak, ktery si natahuje vzduch a palivo. Pokud udelam v karburatoru pretlak pouze v jeho komrach, tak budu mit v tryskach pretlak a budu tlacit palivo do plovakove komory. Mam za to, ze ten dekl na obrazku pres cely karb je proto, aby se tlak privedl i na plovakovou komoru, tedy aby tlak na hladinu a tedy tlak paliva byl stejny jako tlak v komore pri zavrenych klapkach. Pokud klapku otevru, pak v komore porti plovakove kmore vznikne tlak nizsi a vzduch proudici komorou si bude brat i palivo z trysky.
Dost mozna to neni presne tak jak pisu, kazdopadne nejake zakladni vyrovnani tlaku vzducuh a tlaku paliva musi zrejme byt.
Dost mozna to neni presne tak jak pisu, kazdopadne nejake zakladni vyrovnani tlaku vzducuh a tlaku paliva musi zrejme byt.
VAZ 2104 1.3 1989
JmJ má pravdu . Zavřít celý karbec do krabice (nedávno vyděno naživo v starém bentley V8 ) . A samozřejmně jiné palivové čerpadlo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
I tak je to kravina to dávat na motor který není na turbo dělaný
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
a vo tom to jevintera píše:ale zase ten pocit teenegera, že má taky turbo
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Elektrické turbo
Ked tu bolo spominane turbo pod karbom to by asi prilis obohatilo zmes, nie?
Vyssie bola spomenuta vec ze 1,5l motor na 2ot(4takt) mpotrebuje 1,5l vzduchu, a docital som sa o pomeri zmesi 15:1 na WIKIPEDII
Rovnica 1: 1,5l motor pri 2k ot/min nasaje akoze 1500l vzduchu za minutu? (1,5l/2ot) - iny vysavac... ked si pomyslim, aky pomer benzinu ma optimalne bohata zmes cca 15:1 tak to vyjde na 100l paliva za minutu, cca... = VEĽA
Rovnica 2: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Spotreba je 0,0812l benzinu, teda 18,2l vzduchu (15:1) = MÁLO
Rovnica 3: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Ked idem na to logicky - spotreba je 0,0812l benzinu, spotreba vzduchu je (logika ne?)1800l, tak pomer zmesi je udavany ZLE a teda je 22167,5:1 a toto asi tiez nebude dobre vypocitane alebo je inde chyba
Vyssie bola spomenuta vec ze 1,5l motor na 2ot(4takt) mpotrebuje 1,5l vzduchu, a docital som sa o pomeri zmesi 15:1 na WIKIPEDII
Rovnica 1: 1,5l motor pri 2k ot/min nasaje akoze 1500l vzduchu za minutu? (1,5l/2ot) - iny vysavac... ked si pomyslim, aky pomer benzinu ma optimalne bohata zmes cca 15:1 tak to vyjde na 100l paliva za minutu, cca... = VEĽA
Rovnica 2: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Spotreba je 0,0812l benzinu, teda 18,2l vzduchu (15:1) = MÁLO
Rovnica 3: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Ked idem na to logicky - spotreba je 0,0812l benzinu, spotreba vzduchu je (logika ne?)1800l, tak pomer zmesi je udavany ZLE a teda je 22167,5:1 a toto asi tiez nebude dobre vypocitane alebo je inde chyba
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD