Dmatejova Laďka - krize
Moderátor: Moderátoři
Ahoj, vydělat motor z auta není zas takový problém. Záleží co máš doma za možnosti, známý to v garáži řešil tak, že na otevřené vrata položil blízko pantů trubku (kládu, profil, cokoli) a na ní zavěsil kočku. Motor opásal řetězama, vyzvedl a auto potlačil zpátky do garáže. Motor si pak spustíš na kolečka nebo dvoukolák a už je tvůj ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Pokud máš lidi, tak to uvaž na pořádnou trubku a ve dvou to zvednete celkem bez problemu. Já jsem vytahoval motor sám, na trámu v garáži pomocí "sofistikovaného zařízení s pákou, háčkama a řetazem " (původně prý určeno na zvedání prasete na zabijačce).
Tet spíš řeším problém jak dostat motor z5 aniž bych ho omotal řetazem. Dají se někam (třeba pod deklem na hlavě) přišroubovat nějaká oka?? Viděl sem že V8 do amerik mají kolikrát uvázaný pomocí příruby na 4 šroubkách místo karbecu, ale to pro Ladu není asi zrovna to správný.
Tet spíš řeším problém jak dostat motor z5 aniž bych ho omotal řetazem. Dají se někam (třeba pod deklem na hlavě) přišroubovat nějaká oka?? Viděl sem že V8 do amerik mají kolikrát uvázaný pomocí příruby na 4 šroubkách místo karbecu, ale to pro Ladu není asi zrovna to správný.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Na každém motoru Lada je z výroby oko (nad vodní pumpou u výfukových svodů) snad se napletu . Pak se to hákne za horní šroub který má držet převodovku (pouze natočen do bloku . A řetězem se to blbě váže , použíj nějaké staré klínové řemeny (ale né totálně zpuchřelé) .
Teď nevím kdo to štourá závlačku matky čepu ven - Na závlačku se vykašli vem očkový klíč a matka závlačku ustřihne jak nic . Po vytočení matky jde zbytek závlačky již lehce vyťuknout .
Teď nevím kdo to štourá závlačku matky čepu ven - Na závlačku se vykašli vem očkový klíč a matka závlačku ustřihne jak nic . Po vytočení matky jde zbytek závlačky již lehce vyťuknout .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Já se hlavně bojím, aby se mi nezačala točit hlavice čepu dole, už se mi to jednou stalo a pak to povolí jedině flexa. Aneb co se stane, když se čep pořádně nedotáhne ...
Ale dobrá, zkusím to. Gola a metrová trubka je mocná
Ale dobrá, zkusím to. Gola a metrová trubka je mocná
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
ehm ze si dovolim ripnut, jak na motore moze byt starter ?? ved ten je v prevodovke zapichnuty a s motorom ma akurat kontakt zo zotrvakom ?!Teepee píše:Já to čtu.
A držím palce ať s motorem vymanipuluješ, mám doma vyndaný komplet motor z Modrého a ve dvou jsme ho nesli na tyči (a řetězu) a bylo ho fakt dost. (je na něm altík, startér - nějak tam visí, jen karbec jsem kvůli někdekřápnutí sundal). Nicméně jsou tu fakt tací, kteří s jednou rukou v zádi tam motor šoupnou a šmytec, proč u toho kňourat.
Doporučuju stavební kozy, nebo rovnou kolem auta udělat HAKI kostku. Pak HupCuk, nebo nějakou vícenásobnou kladku. (to se Ti jako stavebníkovi u baráku jistě někde válí)
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Teepee
- Příspěvky: 4299
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Proto jsem napsal "nějak tam visí". Pokud mě fotopaměť neklame, tak tam drží za kabeláž a plech, v případě zájmu nafotím. Nechal sem ho tam, protože když ho dám do kůlny, budu ho pořád přendavat sem tam a až ho budu potřebovat, samozřejmě nebude tam, kde bych čekal. Klasika.ger007 píše:ehm ze si dovolim ripnut, jak na motore moze byt starter ?? ved ten je v prevodovke zapichnuty a s motorom ma akurat kontakt zo zotrvakom ?!
Bílý LADA a okřídlená spol.
Neviem, prečo na veci ísť zložito, keď idú urobiť jednoducho
My sme zhodili štartér, prevodovku a alternátor. Pripravili sme si na zem kus foršne, na ktorý prišiel motor položiť( kvôli tomu, aby sme nepokrivili ten plech pod zotrvačníkom.
Na predné čelo sme si tiež položili foršňu.( aby sa nepoškodilo čelo) Potom sme si dali obidvaja rukavice a pristúpili k motoru, každý z inej strany. Chytili sme motor a už len šup na predné čelo, prechytili a šup už bol na zemi.
Bez alternátora váži motor 110 plus-mínus 5kg- odvážené.
To dvaja musíte dať bez problému.
My sme zhodili štartér, prevodovku a alternátor. Pripravili sme si na zem kus foršne, na ktorý prišiel motor položiť( kvôli tomu, aby sme nepokrivili ten plech pod zotrvačníkom.
Na predné čelo sme si tiež položili foršňu.( aby sa nepoškodilo čelo) Potom sme si dali obidvaja rukavice a pristúpili k motoru, každý z inej strany. Chytili sme motor a už len šup na predné čelo, prechytili a šup už bol na zemi.
Bez alternátora váži motor 110 plus-mínus 5kg- odvážené.
To dvaja musíte dať bez problému.
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Veď ja tiež, dokonce jsem to takhle vytáhl ven, viz výše . Odmontovával jsem kousek po kousku, dokud to nešloSid píše:V takomto prevedení som bez problému nosil motor 1200 po garáži. Ono to len ťažko vyzerá.dmatej píše:Hej, pekné. No, rozhodně bez altíku, oleje a vody, bez pár střepů z bloku, setrváku a spojky a hlavy neváží víc jak 80 kilo, páč pochybuju, že to bych uzvedl
Ale celkem to odpovídá
Mám dovolenou od 22.9. do 29.9., akorátMacGyver píše:A pracuješ i přez týden? Že bych se přijel podívat, možná bych si se sebou vzal i modráky a lékárničku .
22.9. večer je cyklojízda po Plzni k nějakýmu Mez. dni čehosi
25.9 musím do školy (20 let FAV), z čehož vyplývá, že nemůžu do Jedovnice
A musim uhnat ty motory ... sakra.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Stačí vzít trubku, pajsr ... a čep vyosit. Prostě ze strany zatlačit do oka čepu tak, aby se zkřížil. Poté jde vyšroubovat . Ale chce to dlouhou tyč a pořádně bejčit (podle zarezlosti matky)dmatej píše:Já se hlavně bojím, aby se mi nezačala točit hlavice čepu dole
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Já už znám ještě jednu fintu, která funguje, pokud čep není úplně v háji. Stejnou jsem použil při sundavání spojky a setrváku (anžto blok nekladl odpor žádný).Vašátor píše:Stačí vzít trubku, pajsr ... a čep vyosit. Prostě ze strany zatlačit do oka čepu tak, aby se zkřížil. Poté jde vyšroubovat . Ale chce to dlouhou tyč a pořádně bejčit (podle zarezlosti matky)dmatej píše:Já se hlavně bojím, aby se mi nezačala točit hlavice čepu dole
Prostě nasadím golu nebo trhák, vezmu kladivo, a mrsknou kladivem do trháku ve stejném směru, jako bych normálně povoloval. U čepu to stačí dělat dlaní. Spoléhá se na to, že energie se v první fázi spotřebuje na část, která je nepružná, tj. pevně dotažená. (mezi náma, sám si to hned napadnu, páč mi to zní jako ohromná blbost, ale na druhou stranu zní hezky, že - hlavně že to funguje ).
Jinak se takhle taky dobře trhaj zarezlý osmičky šrouby a šteftíky
Ha, ještě čtu zeditovaný příspěvek Teepeeho: No, něco podobnýho jsem tam sice sestrojenýho měl, ale nakonec to neplnilo funkci v plném rozsahu, tak jsem to dneska rozebral.
Lešení bohužel nemám, ani kladky. Ale dvě trubky jsem našel (jedna lešenářská, druhá nějaká širší)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).