Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je to PéDéčko, takže je to jasné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5188
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Jako vždy,když píše D-Fens, jsem se pobavil.Ale v lecčems má pravdu.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

zelvotron píše:stoprocentní spolehlivost má jen díl, který neexistuje.
Existuje. Je to čepička ventilku :mrgreen:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvek od Chester »

plavec píše: čepička ventilku
i ta umí prasknout :D aspoň ta plastová
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

radek mb píše:Ale v lecčems má pravdu.
I já si článek přečetl a zdál se nmi dosti krytický .
Teď ale nevím jak začít . Dnes jsem konečně po dvoudením odkladu jel pro "nový" podnikový vůz . Je to Š.Fabia kombi 1.4 TDI (2007) najeto jak jinak ... 145600km . Do bazaru jsem jel s kolegou Felícijí kombi 1.3 MPI kterou jsem řídil .
Po skoro dvou hodinách čekání nám konečně auto přivezli krásně naleštěné , čisté a voňavé . Ještě říkáme technikovi že kouknem na VIN kódy , vše v pořádku a jen tak pro pocit tahám z motoru měrku oleje abych se koukl kolik ho tam je a zapamatoval si hladinu zda-li PD motor netrpí skrytou typickou závadou (přibývání oleje vlivem ůniku nafty) . Utírám měrku , strkám jí do motoru tahám zpět a :shock: ... asi je krátká měrka vtipkuji na technika (byla ůplně suchá) ! Jedeme do dílen kde ochotně dolévají olej a přejí štastnou cestu . Nasedám startuji , motor ochotně chytá ale dává o sobě nehezky vědět drnčivým zvukem . Marně hledám zpátečku , pak stahuji okno a ptám se techniků . Zpátečka nalezena a vyrážím . Zprvu jde vše hladce akorát to chce víc plynu (nafty) . Po areálu jedu na jedničku a vysazuji kolegu . Vyrážíme z Prahy do Litoměřic po staré cestě (podél D8) ať si zařídím a auto projedu v zatáčkách . Ven z Prahy je to z kopečka a auto jede skvěle až na hluk vadného zadního ložiska v kole (o téhle závadě jsme věděli) . První jízdní "problém" přichází když chci přidat před kopečkem , Drrrrr vše se začne nepříjemě třást a nejeví jakoukoli ochotu zrychlit , kouknu na otáčkoměr a tam cca 1800 ot/min na třetí kvalt . Vzpomínám na článek a řadím za dva . Po přidání již motor vesele vrní a táhne . Další lekce přichází hned poté , motor již zvukově o sobě dává vědět a podle ucha je na čase řadit (na otáčkoměru je cca 2800) dávám trojku do mírného kopce a je to tu zas Drrrr :? teď si již naplno uvědomuji že pod 2000 motor opravdu nejede . Řadím zpět a šlapu na plyn . Motor skokově nabírá na výkonu a celkem výborně zrychluje ale zvukově se projevuje jako vzteklá kočka když jí šlápnete na ocas . Pak si již dávám pozor abych nikdy neřadil když je na otáčkoměru méně než 3000ot. Ve městě je to ale problém , pokud jste zvyklí pustit plyn a bržděním motoru zpomalit a poté zase přidat , tenhle motor vás okamžitě za tuhle troufalost náležitě potrestá svým Drrr kdy se vše třese jak bylo v článku popsáno a ve skutečnosti je to sdnad ještě horší - musíte klidně o dva kvalty níž . Zážitek z motoru DĚS !
Celkem mne ale překvapila spotřeba když v ustálené rychlosti 100km/h palubák ukazoval 4.0 - 4.1L Průměrnou vám neřeknu neboť se "nikam" nehla z údaje 4.7 (to už bylo v bazaru) a kupodivu se nehnula ani průměrná rychlost (42km/h) a ani dojezd na zbytek paliva ač jsme tankovali (stále tvrdí 260km) . Žeby to mělo něco společného s těmi celkovými najetými kilometry !? Nebo to neumím obsluhovat .
Jinak to jede krásně hlavně na neutrál když vyřadíte , kdy se vám zdá že vás někdo táhne neboť proti Ladě to má až neskutečnou setrvačnost . Kastli nijak hodnotit nebudu jen výhled přes obří přední sloupek za který se v určitém úhlu klidně schová náklaďák a není vydět konec přední kapoty což mi vadí .
Na firmě to zapůsobilo jako magnet na kovové piliny a celá firma se seběhla k tomuhle zázraku . Na dotaz jak to jede jsem řekl že pěkně ale motor je tragédie a na dotaz zda li bych měnil za Ladu jsem řekl ano kdyby tam byl motor z Laday .
Svezení s felícijí (po stránce motorové) bylo podstatně příjemnější . Felície ovšem dává v zatáčkách mnohem víc znát že je to předohrab , hlavně když nedržíte stejný plyn .
Co říci závěrem : Motor skoro zoufalý - skokově mění křivku výkonu a když ho má tak jem v úzkém rozsahu otáček . Řízení přesné , ale pro mne až ostré a přeposilované a i mírný pohyb volantem spůsobuje překvapivě velké změny směru na což nejsem zvyklý . Řazení jde z lehka bez problému ale má i při krátké páce dlouhé chody (ale navadí to) . K jízdním vlastnostem říci nic nemohu neboť jsem jel opatrně (do 120) a zatáčky pomalu takže kolega na mne s feldou před LTM čekal . Dokonce jsem nezjistil (pocitově) že jedu z předohrabem - a to je co říct .
PS: Fábiji ano ale NÉÉÉ s tímto motorem .
Uf , tam bude hrubek - za ně se omlouvám . Mám na to "papír" .
Kdybych si já šel vybrat do bazaru tak jednoznačně odjedu vystaveným Cadilacem Eldorádo to byla nádhera .
Naposledy upravil(a) Saša dne pon zář 06, 2010 15:06, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Saša píše:Felícijí kombi 1.4 MPI
Saša píše:Uf , tam bude hrubek
By mě zajímalo, co je to za model ... o feliciích vím, jen že 1,3 a 1,6 v benzínu a (tuším) 1,9 v dieselu.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Sašo - Tvoje poznatky jsou v naprostém souladu s poznatky drtivé většiny uživatelů tohoto vozu.

Jízdní vlastnosti podvozku Fabie I jsou vynikající. Ne nadarmo byla po několik let hodnocena jako auto s nejlepším podvozkem ve své třídě. Silný sloupek "A" je možná nepříjemný, ale je součástí deformační zóny karoserie a věř mi - má velmi platné místo.
Jen ten motor je opravdu hrůza - kterýkoli jiný byste zvolili, byl by pocitově lepší než 1,4TDi R3.

Lidi mají naftové motory v oblibě zpravidla proto, že mají slušný zátah od velmi nízkých otáček. Například můj motor jede velmi plynule již od 1500 otáček bez jakékoli křeče. Tohle je právě ta nepříjemná vlastnost tříválců 1,4 ve Fabiích - "dole" nejedou ani trochu. Maximum točivého momentu je sice naprosto fascinujícíh 195 Nm, ale až na otáčkách 2200-2400, což je pro turbonaftu pozdě (vysoko). Navíc vysoká hodnota točivého momentu je k dispozici v malém rozsahu otáček, prakticky je v rozmezí 2000 - 2600 - před i po této hodnotě otáček točivý moment padá jako slíva ze stromu. Důsledkem této skutečnosti je absolutní lenivost motoru v nižších otáčkách (pod 2000) a naopak velmi vysoká spotřeba v otáčkách vyšších (přes 3000). Navíc díky obřímu setrvačníku, kterými musejí být tříválcové motory osazovány, auto prakticky nebrzdí motorem, což je pro mnoho řidičů nepříjemné. Tyhle motory se fakt nepovedly.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Luděk Musil píše:
Saša píše:Felícijí kombi 1.4 MPI
Saša píše:Uf , tam bude hrubek
By mě zajímalo, co je to za model ... o feliciích vím, jen že 1,3 a 1,6 v benzínu a (tuším) 1,9 v dieselu.
Tato felicie neexistuje, asi preklep ...

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po září 06, 2010 15:33 ]
Atexi ... tušil jsem to. Proč myslíš, že jsem ze Sašova příspěvku vypích právě tyto dvě věty? Jednu o felicii 1,4 a tu druhou o množství hrubek. Na ty gramatické jsme zvyklí a víme o nich. L.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Překlep to nebyl , myslel jsem si že Feliška v íčku je 1.4 a po zeptání je to opravdu 1.3 (sorry) . Jinak Fábka je již na dílně . Tak potom napíšu kolik to vše stálo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Mě zajímá, kolik bude stát, aby ten motor jel pořádně a ne jak kulhavec línej mizernej... :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

DFenz - proti volantu nemám skoro nic, ale v tej naší bestii je jakýsi kožený. Boční vedení to má, asi něco na způsob mantinelu - když vlítnu do zatáčky, ze sedačky vypadávám, když tu najednou narazím na cosi na straně. Celkově sedačky ve fabii jsou nejhorší, co jsem zatím poznal.
A sloupek rozhodně nehodnotím pozitivně, podstatnější než mít o 20% větší šanci přežít příp. náraz je pro mě smět mu zabránit, k čemuž potřebuji VIDĚT příp. nebezpečí.

Saša - na pravé páčce vespod je tlačítko, maže se tím paměť při delším stisknutí. Při kratším se přepíná paměť s platností "na jízdu" a paměť s platností "od vymazání". Vymazat se dají obě samostatně.
Odchylka spotřeby je u HTP do 0.3 litru, čili stejná jako u Kaliny.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

dmatej píše:Celkově sedačky ve fabii jsou nejhorší, co jsem zatím poznal.
No to říct nemůžu.Mě fabiácká židle přijdou pohodlný.Ba co víc: pohodlnější než v desítce. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

A já přidám dva obrázky jedné služební Fabie. Krásně ji prohnívají přední části prahů, zejména spodní partie prahů mají vizáž květáku, na pohmat křupou.
To co vytáká ze dveří nemá nic společného s antikorozním přípravkem, to je prostý "čůrek" rezavé vody.
A výmluvný obrázek u označení motorizace 8)
Přílohy
Snímek 073x.jpg
Snímek 072x.jpg
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“