Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Existuje. Je to čepička ventilkuzelvotron píše:stoprocentní spolehlivost má jen díl, který neexistuje.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
I já si článek přečetl a zdál se nmi dosti krytický .radek mb píše:Ale v lecčems má pravdu.
Teď ale nevím jak začít . Dnes jsem konečně po dvoudením odkladu jel pro "nový" podnikový vůz . Je to Š.Fabia kombi 1.4 TDI (2007) najeto jak jinak ... 145600km . Do bazaru jsem jel s kolegou Felícijí kombi 1.3 MPI kterou jsem řídil .
Po skoro dvou hodinách čekání nám konečně auto přivezli krásně naleštěné , čisté a voňavé . Ještě říkáme technikovi že kouknem na VIN kódy , vše v pořádku a jen tak pro pocit tahám z motoru měrku oleje abych se koukl kolik ho tam je a zapamatoval si hladinu zda-li PD motor netrpí skrytou typickou závadou (přibývání oleje vlivem ůniku nafty) . Utírám měrku , strkám jí do motoru tahám zpět a ... asi je krátká měrka vtipkuji na technika (byla ůplně suchá) ! Jedeme do dílen kde ochotně dolévají olej a přejí štastnou cestu . Nasedám startuji , motor ochotně chytá ale dává o sobě nehezky vědět drnčivým zvukem . Marně hledám zpátečku , pak stahuji okno a ptám se techniků . Zpátečka nalezena a vyrážím . Zprvu jde vše hladce akorát to chce víc plynu (nafty) . Po areálu jedu na jedničku a vysazuji kolegu . Vyrážíme z Prahy do Litoměřic po staré cestě (podél D8) ať si zařídím a auto projedu v zatáčkách . Ven z Prahy je to z kopečka a auto jede skvěle až na hluk vadného zadního ložiska v kole (o téhle závadě jsme věděli) . První jízdní "problém" přichází když chci přidat před kopečkem , Drrrrr vše se začne nepříjemě třást a nejeví jakoukoli ochotu zrychlit , kouknu na otáčkoměr a tam cca 1800 ot/min na třetí kvalt . Vzpomínám na článek a řadím za dva . Po přidání již motor vesele vrní a táhne . Další lekce přichází hned poté , motor již zvukově o sobě dává vědět a podle ucha je na čase řadit (na otáčkoměru je cca 2800) dávám trojku do mírného kopce a je to tu zas Drrrr teď si již naplno uvědomuji že pod 2000 motor opravdu nejede . Řadím zpět a šlapu na plyn . Motor skokově nabírá na výkonu a celkem výborně zrychluje ale zvukově se projevuje jako vzteklá kočka když jí šlápnete na ocas . Pak si již dávám pozor abych nikdy neřadil když je na otáčkoměru méně než 3000ot. Ve městě je to ale problém , pokud jste zvyklí pustit plyn a bržděním motoru zpomalit a poté zase přidat , tenhle motor vás okamžitě za tuhle troufalost náležitě potrestá svým Drrr kdy se vše třese jak bylo v článku popsáno a ve skutečnosti je to sdnad ještě horší - musíte klidně o dva kvalty níž . Zážitek z motoru DĚS !
Celkem mne ale překvapila spotřeba když v ustálené rychlosti 100km/h palubák ukazoval 4.0 - 4.1L Průměrnou vám neřeknu neboť se "nikam" nehla z údaje 4.7 (to už bylo v bazaru) a kupodivu se nehnula ani průměrná rychlost (42km/h) a ani dojezd na zbytek paliva ač jsme tankovali (stále tvrdí 260km) . Žeby to mělo něco společného s těmi celkovými najetými kilometry !? Nebo to neumím obsluhovat .
Jinak to jede krásně hlavně na neutrál když vyřadíte , kdy se vám zdá že vás někdo táhne neboť proti Ladě to má až neskutečnou setrvačnost . Kastli nijak hodnotit nebudu jen výhled přes obří přední sloupek za který se v určitém úhlu klidně schová náklaďák a není vydět konec přední kapoty což mi vadí .
Na firmě to zapůsobilo jako magnet na kovové piliny a celá firma se seběhla k tomuhle zázraku . Na dotaz jak to jede jsem řekl že pěkně ale motor je tragédie a na dotaz zda li bych měnil za Ladu jsem řekl ano kdyby tam byl motor z Laday .
Svezení s felícijí (po stránce motorové) bylo podstatně příjemnější . Felície ovšem dává v zatáčkách mnohem víc znát že je to předohrab , hlavně když nedržíte stejný plyn .
Co říci závěrem : Motor skoro zoufalý - skokově mění křivku výkonu a když ho má tak jem v úzkém rozsahu otáček . Řízení přesné , ale pro mne až ostré a přeposilované a i mírný pohyb volantem spůsobuje překvapivě velké změny směru na což nejsem zvyklý . Řazení jde z lehka bez problému ale má i při krátké páce dlouhé chody (ale navadí to) . K jízdním vlastnostem říci nic nemohu neboť jsem jel opatrně (do 120) a zatáčky pomalu takže kolega na mne s feldou před LTM čekal . Dokonce jsem nezjistil (pocitově) že jedu z předohrabem - a to je co říct .
PS: Fábiji ano ale NÉÉÉ s tímto motorem .
Uf , tam bude hrubek - za ně se omlouvám . Mám na to "papír" .
Kdybych si já šel vybrat do bazaru tak jednoznačně odjedu vystaveným Cadilacem Eldorádo to byla nádhera .
Naposledy upravil(a) Saša dne pon zář 06, 2010 15:06, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Saša píše:Felícijí kombi 1.4 MPI
By mě zajímalo, co je to za model ... o feliciích vím, jen že 1,3 a 1,6 v benzínu a (tuším) 1,9 v dieselu.Saša píše:Uf , tam bude hrubek
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Sašo - Tvoje poznatky jsou v naprostém souladu s poznatky drtivé většiny uživatelů tohoto vozu.
Jízdní vlastnosti podvozku Fabie I jsou vynikající. Ne nadarmo byla po několik let hodnocena jako auto s nejlepším podvozkem ve své třídě. Silný sloupek "A" je možná nepříjemný, ale je součástí deformační zóny karoserie a věř mi - má velmi platné místo.
Jen ten motor je opravdu hrůza - kterýkoli jiný byste zvolili, byl by pocitově lepší než 1,4TDi R3.
Lidi mají naftové motory v oblibě zpravidla proto, že mají slušný zátah od velmi nízkých otáček. Například můj motor jede velmi plynule již od 1500 otáček bez jakékoli křeče. Tohle je právě ta nepříjemná vlastnost tříválců 1,4 ve Fabiích - "dole" nejedou ani trochu. Maximum točivého momentu je sice naprosto fascinujícíh 195 Nm, ale až na otáčkách 2200-2400, což je pro turbonaftu pozdě (vysoko). Navíc vysoká hodnota točivého momentu je k dispozici v malém rozsahu otáček, prakticky je v rozmezí 2000 - 2600 - před i po této hodnotě otáček točivý moment padá jako slíva ze stromu. Důsledkem této skutečnosti je absolutní lenivost motoru v nižších otáčkách (pod 2000) a naopak velmi vysoká spotřeba v otáčkách vyšších (přes 3000). Navíc díky obřímu setrvačníku, kterými musejí být tříválcové motory osazovány, auto prakticky nebrzdí motorem, což je pro mnoho řidičů nepříjemné. Tyhle motory se fakt nepovedly.
Jízdní vlastnosti podvozku Fabie I jsou vynikající. Ne nadarmo byla po několik let hodnocena jako auto s nejlepším podvozkem ve své třídě. Silný sloupek "A" je možná nepříjemný, ale je součástí deformační zóny karoserie a věř mi - má velmi platné místo.
Jen ten motor je opravdu hrůza - kterýkoli jiný byste zvolili, byl by pocitově lepší než 1,4TDi R3.
Lidi mají naftové motory v oblibě zpravidla proto, že mají slušný zátah od velmi nízkých otáček. Například můj motor jede velmi plynule již od 1500 otáček bez jakékoli křeče. Tohle je právě ta nepříjemná vlastnost tříválců 1,4 ve Fabiích - "dole" nejedou ani trochu. Maximum točivého momentu je sice naprosto fascinujícíh 195 Nm, ale až na otáčkách 2200-2400, což je pro turbonaftu pozdě (vysoko). Navíc vysoká hodnota točivého momentu je k dispozici v malém rozsahu otáček, prakticky je v rozmezí 2000 - 2600 - před i po této hodnotě otáček točivý moment padá jako slíva ze stromu. Důsledkem této skutečnosti je absolutní lenivost motoru v nižších otáčkách (pod 2000) a naopak velmi vysoká spotřeba v otáčkách vyšších (přes 3000). Navíc díky obřímu setrvačníku, kterými musejí být tříválcové motory osazovány, auto prakticky nebrzdí motorem, což je pro mnoho řidičů nepříjemné. Tyhle motory se fakt nepovedly.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Tato felicie neexistuje, asi preklep ...Luděk Musil píše:Saša píše:Felícijí kombi 1.4 MPIBy mě zajímalo, co je to za model ... o feliciích vím, jen že 1,3 a 1,6 v benzínu a (tuším) 1,9 v dieselu.Saša píše:Uf , tam bude hrubek
[ Komentář přidal: Luděk Musil: po září 06, 2010 15:33 ]
Atexi ... tušil jsem to. Proč myslíš, že jsem ze Sašova příspěvku vypích právě tyto dvě věty? Jednu o felicii 1,4 a tu druhou o množství hrubek. Na ty gramatické jsme zvyklí a víme o nich. L.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Překlep to nebyl , myslel jsem si že Feliška v íčku je 1.4 a po zeptání je to opravdu 1.3 (sorry) . Jinak Fábka je již na dílně . Tak potom napíšu kolik to vše stálo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
DFenz - proti volantu nemám skoro nic, ale v tej naší bestii je jakýsi kožený. Boční vedení to má, asi něco na způsob mantinelu - když vlítnu do zatáčky, ze sedačky vypadávám, když tu najednou narazím na cosi na straně. Celkově sedačky ve fabii jsou nejhorší, co jsem zatím poznal.
A sloupek rozhodně nehodnotím pozitivně, podstatnější než mít o 20% větší šanci přežít příp. náraz je pro mě smět mu zabránit, k čemuž potřebuji VIDĚT příp. nebezpečí.
Saša - na pravé páčce vespod je tlačítko, maže se tím paměť při delším stisknutí. Při kratším se přepíná paměť s platností "na jízdu" a paměť s platností "od vymazání". Vymazat se dají obě samostatně.
Odchylka spotřeby je u HTP do 0.3 litru, čili stejná jako u Kaliny.
A sloupek rozhodně nehodnotím pozitivně, podstatnější než mít o 20% větší šanci přežít příp. náraz je pro mě smět mu zabránit, k čemuž potřebuji VIDĚT příp. nebezpečí.
Saša - na pravé páčce vespod je tlačítko, maže se tím paměť při delším stisknutí. Při kratším se přepíná paměť s platností "na jízdu" a paměť s platností "od vymazání". Vymazat se dají obě samostatně.
Odchylka spotřeby je u HTP do 0.3 litru, čili stejná jako u Kaliny.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
No to říct nemůžu.Mě fabiácká židle přijdou pohodlný.Ba co víc: pohodlnější než v desítce.dmatej píše:Celkově sedačky ve fabii jsou nejhorší, co jsem zatím poznal.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
A já přidám dva obrázky jedné služební Fabie. Krásně ji prohnívají přední části prahů, zejména spodní partie prahů mají vizáž květáku, na pohmat křupou.
To co vytáká ze dveří nemá nic společného s antikorozním přípravkem, to je prostý "čůrek" rezavé vody.
A výmluvný obrázek u označení motorizace
To co vytáká ze dveří nemá nic společného s antikorozním přípravkem, to je prostý "čůrek" rezavé vody.
A výmluvný obrázek u označení motorizace
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104