Po zahřátí motoru ne a ne naskočit

Moderátor: Moderátoři

Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Po zahřátí motoru ne a ne naskočit

Příspěvek od Rankl »

Kolegové poraďte, moje 2107 (1995) si občas dá záležet na tom, aby nastartovala když je motor zahřatý. Dnes (bylo dusno, před bouřkou, nevim jestli to ale souvisí) sem skorem vytočil baterku. Ne a ne naskočit, nevim jestli je přelitá nebo mam naopak chudou směs, či co je špatně. Stavá se to, když po delší jízdě zastavím tak na 10 minut až hodinu, po kratší nebo delší době je to v pohodě.
Kde mám hledat chybu?
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

U žigula bych řekl, že naprosto normální věc. Startuj s plným plynem, uvidíš, že to naskočí tak do 5ti - 10ti vteřin.
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvek od Rankl »

jo to naskočí, bodatýrsky prošlápnu plyn, chytne, necham ji odkašlat a jede, jenže to je u mého modelu vzhledem k ekonovizeru, katalyzatoru a dalším drobnostem zapovězené.
Popravdě jednou jsem ji při téhle sabotáži roztlačil a blafla hned.
Je to teda normální, že v těhle vedrech je problem a za mrazu čapne hned?
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

Nám to nědělá žigul , ale forman, jak říká Jelen, start s plným knedlikem .
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6584
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Rankl píše:k ekonovizeru, katalyzatoru a dalším drobnostem zapovězené.
jsem zmaten. co to mas za plnici system? klasicky karbec, axtec nebo vstrik?

pokud mas karbec nebo axtec, pak bych cekal klasicky problem pri startu zahrateho auta odstaveneho na 20 - 90 minut. Tam pomaha plny plyn a protocit to, nez se srovna volnobeh. Pokud ma vstrikovani, pak bych tenhle problem nejak resil.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

Mam stejný problém teda ted už ne, ale nedávno sem takhle startoval pořád, pak sem si vzpoměl že moje 05 to dřív dělala taky a pokaždé než sem chcípl motor sem sešlápl plyn na podlahu hned jej pustil a vypl klíček dokud byl motor v otáčkách, od doby co takhle vypínam motor startuju i za tepla hned na otočení klíče max do 3 sekund ale to už je opravdu max, a funguje to tak i u mé současné 07 :!:
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin-MTX »

Přidávám se k názoru že u žigula celkem normální věc - ikdyž je fakt, že na některych mych vozech jsem se v tom tak hrabal, až jsem to eliminoval ruznymy pokusy s karbecem apod...

Jen bych ještě pro jistotu vyměnil svíčky a jen takovy maly TIP: zkus tesne pred nastartovaním napumpovat ručně benzínovou pumpu a zkus nastartovat viz. výše uvedeným postupem.. :D Nerikam ze to mas delat pred kazdym zastavenim, to by lidi asi divne koukali ale pokud to pomuze tak je mozna spatne serizeny karbec, plovak apod...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

měl jsem podobný problém u mého prvního žiguli, bylo to zvýšenou hladinou v karbu. Studený ani moc nepotřeboval sytič, taplý nechtěl hned chytat. Srovnal jsem hladinu a podstatně se to zlepšilo, jen bylo potřeba u studenýho již vytahovat normálně sytič. Stejný problém jsem měl u Š 1203, tam ale korekce hladiny v karbu tak úspěšná nebyla. Opatrně sešlápnout plyn, aby nenastříkala ekcelerační pumpička benzín a pak i teplý motor musí chytit. U mé oktávky (staré) to zase dělala úprava předchozího majitele na tryskách, kdy se mu podařilo otvory zvětšit tak, že sytič vůbec nebyl potřeba (ani v mraze), ale zase to nechtělo chytat teplý a zasíraly se svíčky. Vyměnil jsem trysky, seřidil karb a bylo vše OK.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6584
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja bych rekl, ze ten problem s teplym motorem je treba rozdelit na dva problemy.

a) teply motor okamzite (max do 5 minut) po zdechnuti nejde nastartovat

b) teply motor v horku cca po 30 minutach od zdechnuti nejde nastartovat, pritom rekneme do 5 minut to jde na brnk

Problem a) bude problem v serizeni, problem b) bych videl v konstrukci nebo problem v necem ne uplne jasne identifikovatelnem. Jak se motor odstavi a asi se odparuje palivo v plovakove komore a dostava se to do filtrboxu, tak je pak potreba to motorem prohnat. Ma nekdo lepsi vysvetleni?
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

tím jevem b) myslíš přechlastání vlivem těch par ve filtrboxu? napadlo mne že by mohl abýt problém i nižší hladina ve spojení s přehřátým podávacím čerpadlem, kterému bude dýl trvat než dodá dávku paliva.
Jinak já už u sebe odhalil důvod zdechání v křižovatkách, tedy pravděpodobně. Když bylo fest vedro a auto jsme fest honil po městě, tak mi zdechalo v křižovatkách a když jsem hledal vadu, tak jsem zjistil že hadice od podávacího čerpadl ke karbu je horká, že na nejde vzít do ruky.
Myslím si, že to mohlo dělat bubliny v benzínu... Je to kravina? Po oddálení hadice od ventilového víka (ležela na něm) se mi to stalo jen vyjímečně.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6584
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

MartasBrno píše:tím jevem b) myslíš přechlastání vlivem těch par ve filtrboxu? napadlo mne že by mohl abýt problém i nižší hladina ve spojení s přehřátým podávacím čerpadlem, kterému bude dýl trvat než dodá dávku paliva.
Jinak já už u sebe odhalil důvod zdechání v křižovatkách, tedy pravděpodobně. Když bylo fest vedro a auto jsme fest honil po městě, tak mi zdechalo v křižovatkách a když jsem hledal vadu, tak jsem zjistil že hadice od podávacího čerpadl ke karbu je horká, že na nejde vzít do ruky.
Myslím si, že to mohlo dělat bubliny v benzínu... Je to kravina? Po oddálení hadice od ventilového víka (ležela na něm) se mi to stalo jen vyjímečně.
na cerpadlo bych to asi moc nesvadel, protoze ono to chyti vyrazne drive, kdyz das plyn na podlahu a kdyz uz to chyti, tak to spravidla zdechne, pokud to nedrzis plynem ve vyssich nez volnobeznych otackach. Po chvili je vse ok. Nejlepsi je nastartovat, drzet to trochu v otackach a hned se rozjet. Nebo to trosku proturovat. Proste jako by "neco muselo proletet motorem" a motor se muse "vyplachnout".
VAZ 2104 1.3 1989
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

nestartování obecně lze rozdělit na dvě hlavní příčiny (vyjma elektrických). Buď do válců jde benzínu moc, nebo málo (vůbec). Pokud moc, je obvykle vysoká hladina v karbu. Měl jsem jednou problém i s netěsnou tryskou, v sedle byla rýha. Jednou byl problém se sitičem, který se zcela nedal vyřadit z funkce . Poznal jsem i problém s akcelerační pumpičkou, přes kterou si motor přisával benzín.
Problém vidím v přebytku benzínu při startu.

Jinak problém jak popisuje martsbrno s přehřáváním benzínu jsem měl u Š 1203, v létě při cestách v terénu jsem musel pravidelně (co 5 min) polévat pumpu vodou. Ale to zdechalo auto za jízdy. Výměna pumpy za novou nepomohla, až výměna za starou z oktavie ano.

U felicie jsem měl podobný problém s nestartováním horkého motoru a světe div se, dělala to cívka zapalování. Už jsem nevěděl co s tím, tak jsem postupoval metodou pokus omyl a vyměnil postupně vše, kabely, svíčky, koncovky, karb a nakonec i cívku, která normálně fungovala, jak se zdálo, ale zahřáté cívce se nějak nechtělo, přitom na vzduchu jiskry přeskakovaly.
Jirka2106
Příspěvky: 12
Registrován: ned zář 06, 2009 19:39
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Jirka2106 »

A co říkáte téhle teorii?
Pokud 100% netěsní jehlový ventil, tak když se vypne teplý motor, tak tlakem, který zůstane v přívodní hadici ke karbu kape benzín do plovákové komory, dokud tlak neklesne, k tomu se ještě benzín odpařuje do filtrboxu a když se po cca 10 minutách startuje, tak je to tak uchlastaný, že to nechce chytit. A když už to chytne, tak se valí mraky černého dýmu z výfuku. Měl jsem zrovna tenhle problém - možná si to někdo pamatuje z minulých srazů (bílá 2106). Vyměnil jsem jehlový ventil a zatím se tento problém neopakoval. Neměl jsem to ale zatím možnost pořádně vyzkoušet, protože s autem moc nejezdím. Takže na příštím srazu se uvidí.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6584
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jirka2106 píše:A co říkáte téhle teorii?
Pokud 100% netěsní jehlový ventil, tak když se vypne teplý motor, tak tlakem, který zůstane v přívodní hadici ke karbu kape benzín do plovákové komory, dokud tlak neklesne, k tomu se ještě benzín odpařuje do filtrboxu a když se po cca 10 minutách startuje, tak je to tak uchlastaný, že to nechce chytit. A když už to chytne, tak se valí mraky černého dýmu z výfuku. Měl jsem zrovna tenhle problém - možná si to někdo pamatuje z minulých srazů (bílá 2106). Vyměnil jsem jehlový ventil a zatím se tento problém neopakoval. Neměl jsem to ale zatím možnost pořádně vyzkoušet, protože s autem moc nejezdím. Takže na příštím srazu se uvidí.
Mozna by to stalo za provereni. Ovsem nevsiml jsem si tech mraku dymu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Píše 07 z roku 95 s katalyzátorem, takže podle mě je to Axtec. ten se ale startuje trochu jinak, než klasický motor s karbem, protože má automatický sitič. Takže, pokud je moje dedukce s typem auta správná, před každým startem se má sešlápnout plynový pedál na podlahu a zase pustit a teprve potom, bez jakéhokoliv mačkání plynu startovat. On se totiž nejdřív musí nastavit ten automatický sitič. Až to chytne, tak se může po plynu šlapat dle libosti majitele a motoru. Jediné co má karburátorový a Axtecový motor společné, je neochota startovat zahřátý motor po kratší odstávce, ale styl startování mají jiný.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“