Po zahřátí motoru ne a ne naskočit
Moderátor: Moderátoři
Po zahřátí motoru ne a ne naskočit
Kolegové poraďte, moje 2107 (1995) si občas dá záležet na tom, aby nastartovala když je motor zahřatý. Dnes (bylo dusno, před bouřkou, nevim jestli to ale souvisí) sem skorem vytočil baterku. Ne a ne naskočit, nevim jestli je přelitá nebo mam naopak chudou směs, či co je špatně. Stavá se to, když po delší jízdě zastavím tak na 10 minut až hodinu, po kratší nebo delší době je to v pohodě.
Kde mám hledat chybu?
Kde mám hledat chybu?
2107 a 21214
jo to naskočí, bodatýrsky prošlápnu plyn, chytne, necham ji odkašlat a jede, jenže to je u mého modelu vzhledem k ekonovizeru, katalyzatoru a dalším drobnostem zapovězené.
Popravdě jednou jsem ji při téhle sabotáži roztlačil a blafla hned.
Je to teda normální, že v těhle vedrech je problem a za mrazu čapne hned?
Popravdě jednou jsem ji při téhle sabotáži roztlačil a blafla hned.
Je to teda normální, že v těhle vedrech je problem a za mrazu čapne hned?
2107 a 21214
jsem zmaten. co to mas za plnici system? klasicky karbec, axtec nebo vstrik?Rankl píše:k ekonovizeru, katalyzatoru a dalším drobnostem zapovězené.
pokud mas karbec nebo axtec, pak bych cekal klasicky problem pri startu zahrateho auta odstaveneho na 20 - 90 minut. Tam pomaha plny plyn a protocit to, nez se srovna volnobeh. Pokud ma vstrikovani, pak bych tenhle problem nejak resil.
VAZ 2104 1.3 1989
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
Mam stejný problém teda ted už ne, ale nedávno sem takhle startoval pořád, pak sem si vzpoměl že moje 05 to dřív dělala taky a pokaždé než sem chcípl motor sem sešlápl plyn na podlahu hned jej pustil a vypl klíček dokud byl motor v otáčkách, od doby co takhle vypínam motor startuju i za tepla hned na otočení klíče max do 3 sekund ale to už je opravdu max, a funguje to tak i u mé současné 07
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Přidávám se k názoru že u žigula celkem normální věc - ikdyž je fakt, že na některych mych vozech jsem se v tom tak hrabal, až jsem to eliminoval ruznymy pokusy s karbecem apod...
Jen bych ještě pro jistotu vyměnil svíčky a jen takovy maly TIP: zkus tesne pred nastartovaním napumpovat ručně benzínovou pumpu a zkus nastartovat viz. výše uvedeným postupem.. Nerikam ze to mas delat pred kazdym zastavenim, to by lidi asi divne koukali ale pokud to pomuze tak je mozna spatne serizeny karbec, plovak apod...
Jen bych ještě pro jistotu vyměnil svíčky a jen takovy maly TIP: zkus tesne pred nastartovaním napumpovat ručně benzínovou pumpu a zkus nastartovat viz. výše uvedeným postupem.. Nerikam ze to mas delat pred kazdym zastavenim, to by lidi asi divne koukali ale pokud to pomuze tak je mozna spatne serizeny karbec, plovak apod...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
měl jsem podobný problém u mého prvního žiguli, bylo to zvýšenou hladinou v karbu. Studený ani moc nepotřeboval sytič, taplý nechtěl hned chytat. Srovnal jsem hladinu a podstatně se to zlepšilo, jen bylo potřeba u studenýho již vytahovat normálně sytič. Stejný problém jsem měl u Š 1203, tam ale korekce hladiny v karbu tak úspěšná nebyla. Opatrně sešlápnout plyn, aby nenastříkala ekcelerační pumpička benzín a pak i teplý motor musí chytit. U mé oktávky (staré) to zase dělala úprava předchozího majitele na tryskách, kdy se mu podařilo otvory zvětšit tak, že sytič vůbec nebyl potřeba (ani v mraze), ale zase to nechtělo chytat teplý a zasíraly se svíčky. Vyměnil jsem trysky, seřidil karb a bylo vše OK.
Ja bych rekl, ze ten problem s teplym motorem je treba rozdelit na dva problemy.
a) teply motor okamzite (max do 5 minut) po zdechnuti nejde nastartovat
b) teply motor v horku cca po 30 minutach od zdechnuti nejde nastartovat, pritom rekneme do 5 minut to jde na brnk
Problem a) bude problem v serizeni, problem b) bych videl v konstrukci nebo problem v necem ne uplne jasne identifikovatelnem. Jak se motor odstavi a asi se odparuje palivo v plovakove komore a dostava se to do filtrboxu, tak je pak potreba to motorem prohnat. Ma nekdo lepsi vysvetleni?
a) teply motor okamzite (max do 5 minut) po zdechnuti nejde nastartovat
b) teply motor v horku cca po 30 minutach od zdechnuti nejde nastartovat, pritom rekneme do 5 minut to jde na brnk
Problem a) bude problem v serizeni, problem b) bych videl v konstrukci nebo problem v necem ne uplne jasne identifikovatelnem. Jak se motor odstavi a asi se odparuje palivo v plovakove komore a dostava se to do filtrboxu, tak je pak potreba to motorem prohnat. Ma nekdo lepsi vysvetleni?
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
tím jevem b) myslíš přechlastání vlivem těch par ve filtrboxu? napadlo mne že by mohl abýt problém i nižší hladina ve spojení s přehřátým podávacím čerpadlem, kterému bude dýl trvat než dodá dávku paliva.
Jinak já už u sebe odhalil důvod zdechání v křižovatkách, tedy pravděpodobně. Když bylo fest vedro a auto jsme fest honil po městě, tak mi zdechalo v křižovatkách a když jsem hledal vadu, tak jsem zjistil že hadice od podávacího čerpadl ke karbu je horká, že na nejde vzít do ruky.
Myslím si, že to mohlo dělat bubliny v benzínu... Je to kravina? Po oddálení hadice od ventilového víka (ležela na něm) se mi to stalo jen vyjímečně.
Jinak já už u sebe odhalil důvod zdechání v křižovatkách, tedy pravděpodobně. Když bylo fest vedro a auto jsme fest honil po městě, tak mi zdechalo v křižovatkách a když jsem hledal vadu, tak jsem zjistil že hadice od podávacího čerpadl ke karbu je horká, že na nejde vzít do ruky.
Myslím si, že to mohlo dělat bubliny v benzínu... Je to kravina? Po oddálení hadice od ventilového víka (ležela na něm) se mi to stalo jen vyjímečně.
na cerpadlo bych to asi moc nesvadel, protoze ono to chyti vyrazne drive, kdyz das plyn na podlahu a kdyz uz to chyti, tak to spravidla zdechne, pokud to nedrzis plynem ve vyssich nez volnobeznych otackach. Po chvili je vse ok. Nejlepsi je nastartovat, drzet to trochu v otackach a hned se rozjet. Nebo to trosku proturovat. Proste jako by "neco muselo proletet motorem" a motor se muse "vyplachnout".MartasBrno píše:tím jevem b) myslíš přechlastání vlivem těch par ve filtrboxu? napadlo mne že by mohl abýt problém i nižší hladina ve spojení s přehřátým podávacím čerpadlem, kterému bude dýl trvat než dodá dávku paliva.
Jinak já už u sebe odhalil důvod zdechání v křižovatkách, tedy pravděpodobně. Když bylo fest vedro a auto jsme fest honil po městě, tak mi zdechalo v křižovatkách a když jsem hledal vadu, tak jsem zjistil že hadice od podávacího čerpadl ke karbu je horká, že na nejde vzít do ruky.
Myslím si, že to mohlo dělat bubliny v benzínu... Je to kravina? Po oddálení hadice od ventilového víka (ležela na něm) se mi to stalo jen vyjímečně.
VAZ 2104 1.3 1989
nestartování obecně lze rozdělit na dvě hlavní příčiny (vyjma elektrických). Buď do válců jde benzínu moc, nebo málo (vůbec). Pokud moc, je obvykle vysoká hladina v karbu. Měl jsem jednou problém i s netěsnou tryskou, v sedle byla rýha. Jednou byl problém se sitičem, který se zcela nedal vyřadit z funkce . Poznal jsem i problém s akcelerační pumpičkou, přes kterou si motor přisával benzín.
Problém vidím v přebytku benzínu při startu.
Jinak problém jak popisuje martsbrno s přehřáváním benzínu jsem měl u Š 1203, v létě při cestách v terénu jsem musel pravidelně (co 5 min) polévat pumpu vodou. Ale to zdechalo auto za jízdy. Výměna pumpy za novou nepomohla, až výměna za starou z oktavie ano.
U felicie jsem měl podobný problém s nestartováním horkého motoru a světe div se, dělala to cívka zapalování. Už jsem nevěděl co s tím, tak jsem postupoval metodou pokus omyl a vyměnil postupně vše, kabely, svíčky, koncovky, karb a nakonec i cívku, která normálně fungovala, jak se zdálo, ale zahřáté cívce se nějak nechtělo, přitom na vzduchu jiskry přeskakovaly.
Problém vidím v přebytku benzínu při startu.
Jinak problém jak popisuje martsbrno s přehřáváním benzínu jsem měl u Š 1203, v létě při cestách v terénu jsem musel pravidelně (co 5 min) polévat pumpu vodou. Ale to zdechalo auto za jízdy. Výměna pumpy za novou nepomohla, až výměna za starou z oktavie ano.
U felicie jsem měl podobný problém s nestartováním horkého motoru a světe div se, dělala to cívka zapalování. Už jsem nevěděl co s tím, tak jsem postupoval metodou pokus omyl a vyměnil postupně vše, kabely, svíčky, koncovky, karb a nakonec i cívku, která normálně fungovala, jak se zdálo, ale zahřáté cívce se nějak nechtělo, přitom na vzduchu jiskry přeskakovaly.
A co říkáte téhle teorii?
Pokud 100% netěsní jehlový ventil, tak když se vypne teplý motor, tak tlakem, který zůstane v přívodní hadici ke karbu kape benzín do plovákové komory, dokud tlak neklesne, k tomu se ještě benzín odpařuje do filtrboxu a když se po cca 10 minutách startuje, tak je to tak uchlastaný, že to nechce chytit. A když už to chytne, tak se valí mraky černého dýmu z výfuku. Měl jsem zrovna tenhle problém - možná si to někdo pamatuje z minulých srazů (bílá 2106). Vyměnil jsem jehlový ventil a zatím se tento problém neopakoval. Neměl jsem to ale zatím možnost pořádně vyzkoušet, protože s autem moc nejezdím. Takže na příštím srazu se uvidí.
Pokud 100% netěsní jehlový ventil, tak když se vypne teplý motor, tak tlakem, který zůstane v přívodní hadici ke karbu kape benzín do plovákové komory, dokud tlak neklesne, k tomu se ještě benzín odpařuje do filtrboxu a když se po cca 10 minutách startuje, tak je to tak uchlastaný, že to nechce chytit. A když už to chytne, tak se valí mraky černého dýmu z výfuku. Měl jsem zrovna tenhle problém - možná si to někdo pamatuje z minulých srazů (bílá 2106). Vyměnil jsem jehlový ventil a zatím se tento problém neopakoval. Neměl jsem to ale zatím možnost pořádně vyzkoušet, protože s autem moc nejezdím. Takže na příštím srazu se uvidí.
Mozna by to stalo za provereni. Ovsem nevsiml jsem si tech mraku dymu.Jirka2106 píše:A co říkáte téhle teorii?
Pokud 100% netěsní jehlový ventil, tak když se vypne teplý motor, tak tlakem, který zůstane v přívodní hadici ke karbu kape benzín do plovákové komory, dokud tlak neklesne, k tomu se ještě benzín odpařuje do filtrboxu a když se po cca 10 minutách startuje, tak je to tak uchlastaný, že to nechce chytit. A když už to chytne, tak se valí mraky černého dýmu z výfuku. Měl jsem zrovna tenhle problém - možná si to někdo pamatuje z minulých srazů (bílá 2106). Vyměnil jsem jehlový ventil a zatím se tento problém neopakoval. Neměl jsem to ale zatím možnost pořádně vyzkoušet, protože s autem moc nejezdím. Takže na příštím srazu se uvidí.
VAZ 2104 1.3 1989
Píše 07 z roku 95 s katalyzátorem, takže podle mě je to Axtec. ten se ale startuje trochu jinak, než klasický motor s karbem, protože má automatický sitič. Takže, pokud je moje dedukce s typem auta správná, před každým startem se má sešlápnout plynový pedál na podlahu a zase pustit a teprve potom, bez jakéhokoliv mačkání plynu startovat. On se totiž nejdřív musí nastavit ten automatický sitič. Až to chytne, tak se může po plynu šlapat dle libosti majitele a motoru. Jediné co má karburátorový a Axtecový motor společné, je neochota startovat zahřátý motor po kratší odstávce, ale styl startování mají jiný.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008