No to nejel, resp. za takovym tdi jsem jeste nikdy v zivote nejel. Snad mi nekdy ukazesMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
Fábie.
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
No a ten můj seat traktor má zase 3/4 milionu kouří jak děs a smrdí jak hořící stroj na cukrovou vatuMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
P.S.: Marku to nebyla žádná narážka na Tebe , zastávám názor: Na cestování diesel na zábavu benzín....
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Tady se opet nabizi ta otazka, kteoru mi zatim nikdo nezodpovedel. Ktere motory jsou emisne horsi? Benzinove nebo naftove? Jsou horsi saze z nafty nebo spleny benzin? Co se nam hur dycha? Nevim, netusim. Kazdopadne saze z nafty jsou vice viditelne a jsou i hmatatelne. Mame tu ale i filtry pevnych castic treba. Nevim, netusim. Ale zajimalo by me to. A nejde mi o nejake zajebane CO2, ktere na autech regulujeme, ale takovy lesni pozar...
VAZ 2104 1.3 1989
To Cooper: Ten točivý moment 165 Nm u Fabie SDi jsi vzal kde??? To je moc, člověče. Ta hodnota je 126 Nm. Ale to je jen nepodstatný detail.
To JmJ: Odpověď je složitější. K tomu, abys dostal pravdivou odpověď, musel bys srovnávat dva motory, které plní stejnou normu EU. Tedy odpovím takto: Porovnáváš-li emise dvou motorů (jednoho benzinového a druhého naftového), kde oba mají stejnou kubaturu a plní stejnou normu EU, vítězí nafta. Horší je jen v obsahu pevných částic (logicky - benzinový motor saze téměř neprodukuje). Ale v CO, HC, CO2 vítězí nafta a díky EGR systému vítězí i v NOx.
To JmJ: Odpověď je složitější. K tomu, abys dostal pravdivou odpověď, musel bys srovnávat dva motory, které plní stejnou normu EU. Tedy odpovím takto: Porovnáváš-li emise dvou motorů (jednoho benzinového a druhého naftového), kde oba mají stejnou kubaturu a plní stejnou normu EU, vítězí nafta. Horší je jen v obsahu pevných částic (logicky - benzinový motor saze téměř neprodukuje). Ale v CO, HC, CO2 vítězí nafta a díky EGR systému vítězí i v NOx.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
ok, ale co s temy pevnymi casticemi? neprevazi problemy zpusobene pevnymi casticemi problemy zpusobene vyssim obcahem ostatniho bordelu v benzinu? (to se proste ptam, ja nerikam, ze benzin na tom musi byt lepe).Marek píše:To Cooper: Ten točivý moment 165 Nm u Fabie SDi jsi vzal kde??? To je moc, člověče. Ta hodnota je 126 Nm. Ale to je jen nepodstatný detail.
To JmJ: Odpověď je složitější. K tomu, abys dostal pravdivou odpověď, musel bys srovnávat dva motory, které plní stejnou normu EU. Tedy odpovím takto: Porovnáváš-li emise dvou motorů (jednoho benzinového a druhého naftového), kde oba mají stejnou kubaturu a plní stejnou normu EU, vítězí nafta. Horší je jen v obsahu pevných částic (logicky - benzinový motor saze téměř neprodukuje). Ale v CO, HC, CO2 vítězí nafta a díky EGR systému vítězí i v NOx.
VAZ 2104 1.3 1989
Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Pokud vím, tak i auta vybavená tzv. filtrem pevných částic, pochytaný bordel vypouští v jistých intervalech do vzduchu. Čili v praxi se nic nevyfiltruje. Jenom se kontinuální vypouštění bordelu mění na sekvenční. Ještě horší ale je, že se velikost rakovinotvorných pevných částic snížila na tak malou velikost, že ji žádný filtrační systém nezachytí a co víc, tyto částice po vdechnutí prochází plicními sklípky a dostávají se tak přímo do krevního oběhu organismu.JmJ píše:ale co s temy pevnymi casticemi? nepravzi problemy zpusobene pevnymi casticemi problemy zpusobene vyssim obcahem ostatniho bordelu v benzinu? (to se proste ptam, ja nerikam, ze benzin na tom musi byt lepe).
A teď ještě uvedu jeden příklad z praxe. Jsem velmi citlivý na vnímání prachu a jiného sajrajtu. I když třeba přímo nevím, jaké auto mě projelo za zády, tak dýzl bezpečně poznám podle toho, že se začnu dusit. Po průjezdu staré zverglovatělé škodovky nebo žigulíku zůstane sice ukrutný smrad, který také není zdraví prospěšný, ale rozhodně u mě nenastává akutní dušení se.
http://www.free-riders.cz/page26.html ale těžko říct, d jaký míry je to pravda
Další zajímavá věc je ta, že motory 1,5 8v a 16v (EU3) mají menší produkci strašáka CO2, než novější motory 1,6 plnící normu o stupeň vyšší.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=74070#74070
Další zajímavá věc je ta, že motory 1,5 8v a 16v (EU3) mají menší produkci strašáka CO2, než novější motory 1,6 plnící normu o stupeň vyšší.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=74070#74070
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Pohled od jinud: http://www.clublexus.cz/forum/index.php?showtopic=127
""
A jak na to zareagovala naše legislativa ? Jednoduše, vymyslela tzv. "dvojí metr" ! To znamená, že norma EURO toleruje několikanásobně vyšší emise těchto plynů u dieselů oproti motorům poháněným benzinem ! Stačí si najít tabulky hodnot EURO 4 (nafta - 0,25 g/km, benzín - 0,08 g/km) nebo EURO 5 (nafta - 0,20 g/km, benzin - 0,06 g/km).
""
emisní předpisy platné v USA nejpřísnější na světě. Především pak kalifornské předpisy jsou v mnohaletém náskoku před ostatním světem a přejímá je stále větší počet států USA. A právě přísné emisní limity jsou největší brzdou masovému zavedení dieselových motorů v osobních vozech v USA, kde normy nerozlišují druh paliva a benzínovým i dieselovým motorům měří stejným metrem. A automobilky mají těžké problémy s diesely tyto normy splnit.
""
A jak na to zareagovala naše legislativa ? Jednoduše, vymyslela tzv. "dvojí metr" ! To znamená, že norma EURO toleruje několikanásobně vyšší emise těchto plynů u dieselů oproti motorům poháněným benzinem ! Stačí si najít tabulky hodnot EURO 4 (nafta - 0,25 g/km, benzín - 0,08 g/km) nebo EURO 5 (nafta - 0,20 g/km, benzin - 0,06 g/km).
""
emisní předpisy platné v USA nejpřísnější na světě. Především pak kalifornské předpisy jsou v mnohaletém náskoku před ostatním světem a přejímá je stále větší počet států USA. A právě přísné emisní limity jsou největší brzdou masovému zavedení dieselových motorů v osobních vozech v USA, kde normy nerozlišují druh paliva a benzínovým i dieselovým motorům měří stejným metrem. A automobilky mají těžké problémy s diesely tyto normy splnit.
""
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já k tomu připíšu jediné, že škodlivost pevných (toxických) částic ze spalování nafty je tím horší, čím menší je velikost částic. V podstatě atmosferické diesely produkují relativně velké částice, které ale ve starých autech nejsou filtrované. Takže průser.
V novějších autech s turbomotory dochází díky větším tlakůk k tvorbě řádově menších částic, které prochází i buňěčnou stěnou a mění genetickou informaci a jsou řádově nebezpečnější. Tyto novější auta mají sice filtry pevných částic, ale tyto filtry zachytí jen ty velké částice, nové malé nikoliv. Takže je to ještě horší než to bylo. Podle mne je ideál atmosferický diesel s kvalitní filtrací, ikdyž mne tedy dooost irituje co napsal Hurikán, o tom sekvenčním vypouštění exhalací, které chápu jako PODVOD na lidi a jeslti je to pravda tak to vidím na šibenici.
Vzhledem k výše uvedeným, uznávám že povrchním, poznatkům jsem ZÁSADNĚ PROTI DIESELŮM.
A to nemluvím o tom, že běžnej spotřebitel - ovce - sobec - člověk - takyobčan prostě kálí na ostatní a těžko zainvestuje do drahé opravy své staré dýmovnice jen kvůli zdraví ostatních.
V novějších autech s turbomotory dochází díky větším tlakůk k tvorbě řádově menších částic, které prochází i buňěčnou stěnou a mění genetickou informaci a jsou řádově nebezpečnější. Tyto novější auta mají sice filtry pevných částic, ale tyto filtry zachytí jen ty velké částice, nové malé nikoliv. Takže je to ještě horší než to bylo. Podle mne je ideál atmosferický diesel s kvalitní filtrací, ikdyž mne tedy dooost irituje co napsal Hurikán, o tom sekvenčním vypouštění exhalací, které chápu jako PODVOD na lidi a jeslti je to pravda tak to vidím na šibenici.
Vzhledem k výše uvedeným, uznávám že povrchním, poznatkům jsem ZÁSADNĚ PROTI DIESELŮM.
A to nemluvím o tom, že běžnej spotřebitel - ovce - sobec - člověk - takyobčan prostě kálí na ostatní a těžko zainvestuje do drahé opravy své staré dýmovnice jen kvůli zdraví ostatních.
viz stary nakladaky, firemni dodavky apod.MartasBrno píše:A to nemluvím o tom, že běžnej spotřebitel - ovce - sobec - člověk - takyobčan prostě kálí na ostatní a těžko zainvestuje do drahé opravy své staré dýmovnice jen kvůli zdraví ostatních.
co se DPF tyce, to je podle me jeden velkej tunel - uz holt nevedeli jak z lidi tahat prachy pri opravach
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
takže ze všech názorů zde prezentovaných mi vychází, že nekouřící diesel je vlastně nejhorší, protože produkuje právě ty nejměnší a nejnebezbečnější částice, jež nejsou vůbec vidět a filtry je nezachytí, ani ty lidské.Atex píše:No to nejel, resp. za takovym tdi jsem jeste nikdy v zivote nejel. Snad mi nekdy ukazesMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
nojo, pokrok tedy něco stojí, buďto peníze na stále modernější zařízení na zachytávání a odstraňování následků modernizace, nebo zdraví.
Na jedné straně probíhá neustálá modernizace a vývoj a na straně druhé produkuje společnost (auta) v důsledku této modernizace stále větší množství problémů s následky odstraňování své modernizace. Mám dojem, že náš problém jednou příroda sama vyřeší a a sám člověk tohoto břímena přírodu zbaví, protože dostal rozum a přišel na to jak okolí lépe využít i zneužít a zničit.
Jinak pokrok mám rád, rád ho i využívám a diesely mi vůbec nevadí, pokud zrovna nejede přede mnou do kopce stará fordka a nepálí stolní olej (MEŘO).
Takže se domnívám, že vůbec nezáleží na tom jestli diesel nebo benzín do fabie, ale záleží na tom, jak je každý za sebe natolik poctivý (majetný), aby svojí vlastní motorizací co nejméně ostatní (i sebe) obtěžoval a ohrožoval.