No to nejel, resp. za takovym tdi jsem jeste nikdy v zivote nejel. Snad mi nekdy ukazesMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátor: Moderátoři
No to nejel, resp. za takovym tdi jsem jeste nikdy v zivote nejel. Snad mi nekdy ukazesMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
No a ten můj seat traktor má zase 3/4 milionu kouří jak děs a smrdí jak hořící stroj na cukrovou vatuMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
ok, ale co s temy pevnymi casticemi? neprevazi problemy zpusobene pevnymi casticemi problemy zpusobene vyssim obcahem ostatniho bordelu v benzinu? (to se proste ptam, ja nerikam, ze benzin na tom musi byt lepe).Marek píše:To Cooper: Ten točivý moment 165 Nm u Fabie SDi jsi vzal kde??? To je moc, člověče. Ta hodnota je 126 Nm. Ale to je jen nepodstatný detail.
To JmJ: Odpověď je složitější. K tomu, abys dostal pravdivou odpověď, musel bys srovnávat dva motory, které plní stejnou normu EU. Tedy odpovím takto: Porovnáváš-li emise dvou motorů (jednoho benzinového a druhého naftového), kde oba mají stejnou kubaturu a plní stejnou normu EU, vítězí nafta. Horší je jen v obsahu pevných částic (logicky - benzinový motor saze téměř neprodukuje). Ale v CO, HC, CO2 vítězí nafta a díky EGR systému vítězí i v NOx.
Uhodil jsi hřebíček na hlavičku.JmJ píše:ale co s temy pevnymi casticemi? nepravzi problemy zpusobene pevnymi casticemi problemy zpusobene vyssim obcahem ostatniho bordelu v benzinu? (to se proste ptam, ja nerikam, ze benzin na tom musi byt lepe).
viz stary nakladaky, firemni dodavky apod.MartasBrno píše:A to nemluvím o tom, že běžnej spotřebitel - ovce - sobec - člověk - takyobčan prostě kálí na ostatní a těžko zainvestuje do drahé opravy své staré dýmovnice jen kvůli zdraví ostatních.
takže ze všech názorů zde prezentovaných mi vychází, že nekouřící diesel je vlastně nejhorší, protože produkuje právě ty nejměnší a nejnebezbečnější částice, jež nejsou vůbec vidět a filtry je nezachytí, ani ty lidské.Atex píše:No to nejel, resp. za takovym tdi jsem jeste nikdy v zivote nejel. Snad mi nekdy ukazesMarek píše:Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.