Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Atex píše:mechanicky kompresor pro male otacky, turbo pro vysoke
To ale mají jen nejvýkonnější verze 1,4 tsi, zbytek má jen fén.

Nechci být za zpátečníka, ale když se podívám na to podívám z hlediska uživatele, tak jaký výhody mě přináší 1,2 tsi oproti třeba renaultí 1,6 16v 81kW (zejména z Dacií), krom nižšího ručení ale současně potencionálním drahým závadám. Ono to není jen turbo a vstřiky, ale třeba takový věci jako odpojitelný vodní čerpadlo, samozřejmě může to být všechno kvalitní a spolehlivý, ale každej díl má nějakou spolehlivost a ta je vždycky menší jak 100%, stoprocentní spolehlivost má jen díl, který neexistuje.

A k tomu dochlazování po jízdě, z hlediska uživatele opět blbost, někam dojedu, potřebuju někam jít a ne čumákovat v autě 5 minut a dochlazovat turbo, zvlášť pokud si pořídím hypermoderní stroj, čekal bych od toho jistý komfort.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Ty motory TSi jsou vykonove velmi zajimavy, proste "koně" se dobre prodavaji :lol:

Ale zajimalo by me co s takovym motorem udela "český šetřílek".
1. nedochlazuje a by to moc nesezralo
2. tankuje nejlevnejsi benzin u noname pump
3. setri na kvalite oleje
4. podtáčí motor, jak byl zvyklej u S120

a podobne....
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Atex píše: Muj osobnií nazor na TSi je velmi kladny
Muj nevim, kvůli tomu se musela předělávat celá kastle Škody 109E, ale v podstatě teď vypadá líp, akorát se to celý prodražilo a protáhlo, takže proto je to tam, kde to je a né tam, kde to mělo bejt :mrgreen: Takže asi taky kladnej :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6563
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

S modrnimi motory se (snad) nizkou spotrebou a vysokym vykonem je to podobne jako s zigulem vs. moderni auto. Zigul zere treba 10 litru, jenze jeho ostatni provozni naklady jsou zanedbatelne a porizovaci naklady jsou smesne male. Moderni auto jezdi za 7, ale ma vyssi ostatni provozni naklady (olej, opravy, havarijni pojisteni, pojisteni proti kradezi...) a nemluvim o porizovaci cene. vysledek je ten, ze do urciteho najezdu km za rok je zigul o dost ekonomictejsi nez moderni setrivy stroj. To je ciste ekonomicky pohled.

Koupe noveho auta je pro bezneho cloveka vlastne jen o komfortu a snad spolehlivosti cestovani, ekonomika v tom nema zadne slovo i kdyz lide by radi aby mela. Pro ty ekologicky smyslejici je v tom snad to, ze budou mene smradit. Ovsem i nektere ziguliky maji katalyzatory...

Navic sem zjistil, ze treba jizda s fiatem marea s motorem 2 litry 5 valcu je dost divna a byt je to rodine auto, tak se s tim _musi_ jezdit jak se zavodakem. A to prave diky tomu, ze ten motor neco dela az od 4000 rpm a kdyz uvazite, ze 5 valec ma sluchove vyssi tocky nez 4 valec, tak z toho vychazi to, ze jizda je pomerne hlucna zalezitost. O tom, ze by to na 5. kvalt jelo kopec nekopec rychlosti 90 - 110 si nechte zdat. Nejede to. Zjistil jsem, ze vlastne hledam auto s motorem, ktery tahne pekne nekdo od 2000 do 4000. Pro normalni jezdeni teda. Mam obavu, ze male motory s vyhonenym vykonem budou podobneho razeni. A myslim si, ze motor, ktery vetsinu casu stravi spokojene v nizsich otackach i vic vydrzi.

Maly objem do mesta, mimo mesto objem nenahradis (pokud to neni 2 litr od fiatu ;-) ).



co sem ti chtel kurwa vlastne rict? nerozumim...
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

JMJ ja vim co hledas R6 od BMW (od objemu 2,5 nahoru) :lol: :lol: :lol: tak uz si to priznej
8)
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

JmJ píše:A myslim si, ze motor, ktery vetsinu casu stravi spokojene v nizsich otackach i vic vydrzi.
Kup si něco s lodním motorem, to by tě mohlo sedět :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Laduško,,,, vetsina lidi kdyz jede poklidnou jizdu, ma otacky mezi 1500-2500. A na to lodni motor opravdu nepotrebujes. Staci Motor 8)
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Laďuša: jak souvisí motor od VW s plzeňskou lokomotívou, takhle se zřídit ve dvanáct hodin :lol:

edit: na poklidnou jízdu stačí 1000MB 8)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

nejak se to zvrhlo :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

S tou mašinou souvisí ty písmena TSI :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6563
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

vik2 píše:JMJ ja vim co hledas R6 od BMW (od objemu 2,5 nahoru) :lol: :lol: :lol: tak uz si to priznej
8)
pekne se mi jezdi s preprogramovanym turbodieselem 1.9, ovsem to je zase diesel, coz na mych 10 - 15 tisic rocne neni uplne to prave :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Když tady JmJ zmínil to auto co by se nemuselo točit aby jelo, tak teď jsme měl příležitost si zařídit Ford Focus 2 - combi, Turbonafta, jedna cesta dálnice, druhá cesta nazpět okresky s naloženým vozíkem s vysokou plachtou. No - na té dálnici řídil maijtel, tak jsme se jen vezl a měl celkem dobrý pocit... Ale jak sem sedl do auta na zpáteční cestu, tak sem po chvíli dělal to samé co běžně v žigulu - zkoušel sem, jestli sem odbrzdil ručku, pak cukáním za volant, jestli mi odbrzdilo kolo, no a zjistil sem, že buď podřadím, nebo se s tím smířím.
Takže po podřazení v obci na 3 auto opět jelo obstojně a ani hluk dieselu nevadil. Jenom je prostě potřeba se zátěží akcelerovat opravdu víc docela do otáček, i přes to, že je to pak přes nějaké 3800 - 4000 trochu víc kravál. Na normální jízdu je to myslím v klidu, aspoň v mém krutostrohém spektru, kdy můžu srovnat žigula, feldu, tuto věc a vyjímečně fabii 1.4 to auto nevychází zle.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

zelvotron píše:A k tomu dochlazování po jízdě, z hlediska uživatele opět blbost, někam dojedu, potřebuju někam jít a ne čumákovat v autě 5 minut a dochlazovat turbo, zvlášť pokud si pořídím hypermoderní stroj, čekal bych od toho jistý komfort.
Turbo se dochlazuje třeba jen tím, že sundáš nohu z plynu a dojíždíš na parkoviště. Tam pomalou jízdou parkuješ. To celé trvá přes minutu a turbo je dávno zchlazené. Nikdo a nic Tě nezdrží.






.
vik2 píše: 1. nedochlazuje a by to moc nesezralo
2. tankuje nejlevnejsi benzin u noname pump
3. setri na kvalite oleje
4. podtáčí motor, jak byl zvyklej u S120
Ad 1: Popsáno výše
Ad 2: Tyhle motory mají dvě čidla detonačního klepání a i s benzinem s oktanovým číslem 91 si celkem poradí (i když trvalý provoz tímto způsobem motoru TSi moc nesvědší (ale to nesvědčí žádnému motoru, že?))
Ad 3: Motory TSi jsou mazané běžnými motorovými oleji jako třeba Felicia nebo Octavia. Nemají speciální normu.
Ad 4: Motory TSi mají maximum točivého momentu ve velmi nízkých otáčkách, zpravidla kolem 1400 - 1700 otáček, takže podtáčení jim rozhodně neškodí (spíše naopak). Je totiž třeba mít na paměti, že technologicky pracují motory TSi jako motory vznětové a tudíž mají i dosti podobné vlastnosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

@Marek - je to zabity - lidi vidi v nafte nepritele, nedejboze kdyz to ma turbo

jeden kamos za druhym kupuji 1.8 v benzinu, a pak brblaji nad spotrebou, kdyz ja mam 6.5 / 100. ale naftu by nikdy nekoupili - drahe vstriky, turbo, ... - hlavne ze opravy na jejich auto vyjdou 2x draz, kdyz to tak posloucham :-D
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Jo cestou do Trnavy na sraz byl jasně vyhodnějši nafťak :lol: ja spotřeba 6.5l a 525TDS 10l :lol: ....ale tak těši mně, že mně benzin jezdi za stejno jak VW nafta, když se tady piše 6.5l :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“