vodní pumpa
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No, ono je to totiž prakticky nejetý auto po hrozném šetřílkovi. Předpokládám, že v tom byla celou dobu voda, čert ví, kolikrát měněná. Když jsem po koupi dával nové náplně, udělal jsme několikanásobný výplach vodou dokud netekla čistá (předtím tekla různobarevná). V chladiči to vypadalo poměrně slušně, tzn. všude tenoučký film, ale nikde nic dramatického. Ani zdaleka. Pak jsem použil Fridex.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To snad ne, mám tu hadice skoro 40ti letý a nekřupou, tak tyhle 30ti letý stejný snad nebudo ušpatný. Jsou normálně pružný, neporušený, akorát při prvním stisku cítíš, jak tam likviduješ ten nános, pak je OK. Ale už není dobrý to s tím zřejmě startovat, prostě to rozeberu a po vypucování a výplachu zase složím, ovšem s "novou" pumpou a "novým" termostatem.
Pokud by mi při stisku praskalo v hadicích a je jedno, jestli výplet, nebo vodní kámen, tak bych je vyměnil. Není jich tam zase tolik a nejsou tak drahé. Pořád lepší vyměnit si je doma v klidu, než někde na cestě, třeba v noci a v zimě.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Zatím všichni od toho odrazují... Mne to taky zajímalo, protože mám ložisko i ucpávku nové, ale jen do té doby, kdy jsem sundal ze záložního motoru celou pumpu...
Řekl bych, že po úspěšném slisování unašeče řemenice (a u mne i vrtule) a lopatkového kola je to sranda až po opětovné nalisování unašeče a lopatkového kola. Samotný ložisko totiž drží jen červík.
A jestli jsem dobře pochopil obrázek v Tůmovi, tak je potřeba, aby se lopatkové kolo zalisovalo právě tak, aby po sestavení pumpy byl amezera mezi lopatkama a tělesem pumpy vůle 0,9 - 1,3mm. Takže postup lisování lopatkového kola by byl asi zalisovat kolo tak aby dosedlo na těsnicí ucpávku, složit, zkontrolovat vůli, změřit ji a o potřebný kus dolisovat lopatkové kolo + znova složit a zkontrolovat vůli.
Až budu mít opravu hotovou, chci si to na té staré pumpě (nájezd 28 000km ) zkusit, bo nové ložisko i ucpávku v zásobách mám... Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit.
Řekl bych, že po úspěšném slisování unašeče řemenice (a u mne i vrtule) a lopatkového kola je to sranda až po opětovné nalisování unašeče a lopatkového kola. Samotný ložisko totiž drží jen červík.
A jestli jsem dobře pochopil obrázek v Tůmovi, tak je potřeba, aby se lopatkové kolo zalisovalo právě tak, aby po sestavení pumpy byl amezera mezi lopatkama a tělesem pumpy vůle 0,9 - 1,3mm. Takže postup lisování lopatkového kola by byl asi zalisovat kolo tak aby dosedlo na těsnicí ucpávku, složit, zkontrolovat vůli, změřit ji a o potřebný kus dolisovat lopatkové kolo + znova složit a zkontrolovat vůli.
Až budu mít opravu hotovou, chci si to na té staré pumpě (nájezd 28 000km ) zkusit, bo nové ložisko i ucpávku v zásobách mám... Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jestli jsi neměl venku chladič, tak ven s ním, kousky kamene se z něj jinak než výplachem s nakloněním spodním hrdlem dolů nedostanou. Raději to hned neobracej nalévacím hrdlem dolů ať si neucpeš voštiny.
A jestli je to u 2101, tak to musí být jednodušší než u čtyřsvětla, kde je držák AKU šikmo, tudíž se ke spodnímu hrdlu a termostatu může o něco hůř.
Já to na Bílém řešil výměnou "víka pumpy", zhruba tak jak popisuje Cooper, jen jsem si řemenici povolil s držením klíčem za druhý šroub, který se sice dotahoval a hrozil stržením, ale co už, když starou pumpu vyndavám a vyhazuju. A na šrouby řemenice ořech, případně očko, stranovým jsem to žvejknul. I když u Tebe nebude tak utažená, když drží ještě plastovou vrtuli.
Zajímavé bylo, že pumpa s mamutí vůli chvíli po vyndání začala jít ztěžka a vůle zmizela. Po nějaké době se s ní nedalo hnout vůbec, pak jsem jí asi vyhodil.
A jestli je to u 2101, tak to musí být jednodušší než u čtyřsvětla, kde je držák AKU šikmo, tudíž se ke spodnímu hrdlu a termostatu může o něco hůř.
Já to na Bílém řešil výměnou "víka pumpy", zhruba tak jak popisuje Cooper, jen jsem si řemenici povolil s držením klíčem za druhý šroub, který se sice dotahoval a hrozil stržením, ale co už, když starou pumpu vyndavám a vyhazuju. A na šrouby řemenice ořech, případně očko, stranovým jsem to žvejknul. I když u Tebe nebude tak utažená, když drží ještě plastovou vrtuli.
Zajímavé bylo, že pumpa s mamutí vůli chvíli po vyndání začala jít ztěžka a vůle zmizela. Po nějaké době se s ní nedalo hnout vůbec, pak jsem jí asi vyhodil.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem chtěl a nakonec zvítězila jednoduchost a spolehlivost, tudíž dole na chladiči, nahoře na chladiči a obě u hadice vyrovnávající chladič s expanzkou originály nejsou. To jsou věci, které se do originálu dají vrátit vždycky. Myslím že spíše zaujme čistá zažloutlá expanzka - nasypal jsem do ní štěrk s octem a několikrát řádně protřásl: http://lada1600.rajce.idnes.cz/000_Bily ... 172908.jpg Sponky bude hledat jen zarytý originalista, který pak i kdyby byly originály zkonstatuje, že je to stejně o ničem, když je tam modrý fridex a ne originál TOSOLMartasBrno píše:Teepee, říkal jsme si, že auto s cca 25 tisícama nemůže být zarostlé, tak jsme to nerozdělával, teda tehdy, dneska to rteda asi fakt rozdělám celé. Tolik práce navíc to není. Jen se trochu ježím z těch sponek, chci tam mít původní motexy, přitom práce s nimi je přímo úžasná.
Jarda šel tehdy cestou výměny expanzky za novou a to se mi líbí méně, nová expanzka doslova nepatřičně svítí nepůvodností.
Naposledy upravil(a) Teepee dne čtv črc 29, 2010 09:57, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
martasBrno, nechceš-li použít nové "moderní" šroubovací pásky a chceš si ulehčit trochu práci, použij nové klasické motex pásky, ale ne origo ruské, ty jsou o mnoho tvrdší. Pokud netrváš na naprosté originalitě (ani olej bys jinak nevyměnil), motex vyráběné v ČR nejsou tak hrozné na manipulaci i když se dají snáze přetrhnout. Nejlepší jsou klasické s obyčejnou závlačkou bez šroubku. Hlavně správně zatáčet závlačku a navíjet pásku spodem.
U lady, které jsem nedávno koupil, majitel tvrdil, že veškeré práce prováděl na autě vždy servis Příbram. Na hadicích byly i pásky dvě vedle sebe a kapalina prolínala. Sundal a zjistil jsem, že byly obráceně navinuty. I servisman se zmýlil. Navinul jsem je správně a je vše OK. Kdybys byl poblíž klidně ti nějaké věnuji, mám socialistických dostatečnou zásobu.
U lady, které jsem nedávno koupil, majitel tvrdil, že veškeré práce prováděl na autě vždy servis Příbram. Na hadicích byly i pásky dvě vedle sebe a kapalina prolínala. Sundal a zjistil jsem, že byly obráceně navinuty. I servisman se zmýlil. Navinul jsem je správně a je vše OK. Kdybys byl poblíž klidně ti nějaké věnuji, mám socialistických dostatečnou zásobu.
A autogén . Nebo alespoň P-B hořák .MartasBrno píše:Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!