aky motor na upravy?

Moderátor: Moderátoři

patres007
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 26, 2008 19:26
Bydliště: rajecka 3

aky motor na upravy?

Příspěvek od patres007 »

nazdarek, idem stavat jeden stroj a pouzijem nanho podvozok aj motor, prevodovku atd z lady, koli tomu ze ma zadny nahon a vyhovujuce rozmery...xcel by som sa vas ale opytat, ktory motor je najvhodnejsi na dalsie upravovanie a zvysovanie vykonu? a dalej by som este potreboval vediet o niekom, idealne z BA alebo okolia kto sa naozaj vyzna v tych motoroch a ich upravach. Vopred vdaka
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

ja bych sel opet do 16ky
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
patres007
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 26, 2008 19:26
Bydliště: rajecka 3

Příspěvek od patres007 »

a ake upravy na nej mas spravene?
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

patres007, má jít o stroj pro sportovní nebo závodní ježdění??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Podľa toho, že ide použiť len určité komponenty to tipujem na buginu.
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Sid, No jo, ale je rozdíl mezi buginou na pole a buginou na autocross, nebo to muže byt třeba http://www.youtube.com/watch?v=MqcCrURMSjs
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

To viem. Práve teraz čítam knihu STAVBA AUTOMOBILU PRO AUTOKROS od Václava Krále. Preto mi to napadlo.

Inak spať k téme. Záleží od toho, aké máš skúsenosti a finančné možnosti. Od toho môžeš odvíjať úpravy.
patres007
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 26, 2008 19:26
Bydliště: rajecka 3

Příspěvek od patres007 »

ide o stavbu auta, nie buginy, ani nic podobne..Ucel auta bude viac menej sportovy, taka zrazova lestenka. Karoseria je trabant, cize to cele bude o dost lahsie a tak...financne moznosti neake su, skusenosti by sa tiez trochu. Mne islo skor o to ze v kazdej znacke aut su niektore modely/motory podarene viac, niektore menej. Na niektorych motoroch je nieco viac predimenzovane, daju sa pouzit napr vacsie piesty atd. Lenze co sa tyka Lady a ich motorov, tak neviem ktory z nich by posluzil ako najvhodnejsi zaklad a ake upravy sa nich najviac oplati spravit co sa tyka pomeru efekt/cas a peniaze ktore ten efekt vyzaduje
Inak planovane upravy zatial su znizenie bloku motora, lestenie ventilov a sania, snad neaky karbec iny, rozdelovac, elektronicke zapalovanie a tak
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

No tak nejvydařenější lada motor je prý 1,6 (z vozu 2106/niva).

-Snížení bloku je výhodnější než snížení hlavy, ale musíš asi rozdělat i spodek.

-Je tu jeden borec z východu slovenska co vozí věci z Ukrajiny, ten by vedel sehnat bezkontaktní zapalování.

-karbece se dají použít třeba dva webry, ale budeš jezdit za 13l. Jinak se dá upravit origo karbec.

Chtěl bys upravovat i spodek?? Kliku ojnice písty??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Ja by som povedal, že všetky motory LADA od 1200 do 1700cm3 sú rovnako kvalitného spracovania a sú na nich použité rovnako kvalitné materiály. Líšia sa akurát rozmermi niektorých súčastí.
Ťažko ti poradiť, aký motor si zvoliť. Preštuduj si ich parametre a rozhodni sa sám.
Vačšina ľudí tu na fóre sa rozhodla pre motor 1700cm3, lebo má už v sérii slušný objem.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

patres007 píše:ide o stavbu auta, nie buginy, ani nic podobne..Ucel auta bude viac menej sportovy, taka zrazova lestenka. Karoseria je trabant,
Lečtěnka to není , ale účel to plní . Kámošův Trabant , Moje Lada a trocha práce .
http://www.trabantolog.wz.cz/pickup.htm Obrázky dole .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
patres007
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 26, 2008 19:26
Bydliště: rajecka 3

Příspěvek od patres007 »

Aj ja som rozmyslal nad 1700ccm ale to ma
vstreky, neviem ci tam niesu problemy
ked dam karbec ak nie tak jasne ze je
najlepsie ist po co najvacsom seriovom
vykone. Co sa tyka spodku, mam k disporicii
sustruznika aj frezy aj vsetko ostatne, len
neviem ake upravy tam spravit. Zapalovanie bude
to programovatelne( tusim ze sa vola Im soft)
spotreba ma netrapi, bude to jazdit len na zrazy
Trabantologa poznam, uz som to s nim riesil
ale on mi s lada motormi pomoct nevie, tak zhanam
neakeho schopneho mechanika co by mi vedel povedat
co vsetko na tom motore porobit
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

1700i má jednobodové vstrekovanie a el. zapaľovanie. Blok je ten istý ako u všetkých lád. Diera na rozdeľovač je zaslepená zátkou. Normálne na to nahodíš karburátor, rozdeľovač a trebárs aj mechanické palivové čerpadlo, ako aj na iný lada motor. Takže montáž karburátora nieje žiadna veda.
Určite by si mal celý motor riadne skontrolovať, potrebné opraviť, motor riadne pretesniť a veľmi dôležité je nastavenie motora.
Ohľadom karburátora sa radšej poraď s niekým skúsenejším, ale zrejme Z 2106ky by bol tak akurát.
patres007
Příspěvky: 21
Registrován: pát pro 26, 2008 19:26
Bydliště: rajecka 3

Příspěvek od patres007 »

no, sak to je jasne, ale tie opravy, pretesnenie atd, karbec: zo seriovych jasne ze najlepsie bude tahat z 1.6tkovym, ale ja by som siel po tych 2webroch, alebo niecom podobnom. Ale dik za info ze vsetky bloky su rovnake a ze sa daju menit sacie potrubia, cize neni problem prerobit 1.7micku na karbec, hej?
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

patres007 píše:neni problem prerobit 1.7micku na karbec, hej?
Není to problém, kamarád to tu tak má.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“