Lada Turbo - Málo peněz, hodně muziky?
Moderátor: Moderátoři
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
ondra 07, hlavní rozdíl mezi olejem 40 a 60 je v jiné viskozitě (hustotě, tekutosti) při stejné teplotě. Olej 60 má větší viskozitu něžli 50, 40, tj. při určité teplotě oleje např. 100 stupńů je takzvaně hustší a lépe drží celistvý olejivý film na povrchu součástek. Do teploty 100 stupňů jsou však vlastnosti oleje téměř shodné, podstaný rozdíl nastává až po překročení, proto se viskozita olejů udává ve vztahu k těmto vyšším teplotám, kdy jsou rozdíly znatelné.
Běžný provoz auta vyžaduje olej stanovený výrobcem motoru, pouze extrémní podmínky provozu (tropy, závody, opotřebení) kdy se může olej např. přehřívat (lépe je chladič oleje), nebo nadměrné vůle (oldmobily) odůvodńují použití viskoznějšího oleje. Ještě je však vzít v potaz také čerpatelnost tohoto hustšího oleje při teplotách nízkých, což vyjadřuje vždy první číslo oleje např. 10W40 je tekutější v nižších teplotách nežli 15w40. Vždy se jedná o určitý kompromis. Hustší olej lépe maže v kritických teplotách přehřívání, což by nemělo normálně nastávat. Dříve se oleje běžně rozdělovaly na zimní řidší a letní hustší a takto prodávaly, dnes se požívají již velmi omezeně. Proto označení např. 10w40 označuje olej tzv. univerzální celoroční (vývoj postoupil) stím, že první číslo znamená tekutost v nízké teplotě, druhé při vysoké.
Běžný provoz auta vyžaduje olej stanovený výrobcem motoru, pouze extrémní podmínky provozu (tropy, závody, opotřebení) kdy se může olej např. přehřívat (lépe je chladič oleje), nebo nadměrné vůle (oldmobily) odůvodńují použití viskoznějšího oleje. Ještě je však vzít v potaz také čerpatelnost tohoto hustšího oleje při teplotách nízkých, což vyjadřuje vždy první číslo oleje např. 10W40 je tekutější v nižších teplotách nežli 15w40. Vždy se jedná o určitý kompromis. Hustší olej lépe maže v kritických teplotách přehřívání, což by nemělo normálně nastávat. Dříve se oleje běžně rozdělovaly na zimní řidší a letní hustší a takto prodávaly, dnes se požívají již velmi omezeně. Proto označení např. 10w40 označuje olej tzv. univerzální celoroční (vývoj postoupil) stím, že první číslo znamená tekutost v nízké teplotě, druhé při vysoké.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Chtel bych se zeptat na jaky moment bych mel dotahnout hlavu, na kolik se dotahuje na originalnim tesneni. Jsem si jisty ze par lidi tady to delalo, tak mi nekdo poradi. Srouby jsem ja dotahl nejprve na 20NM podle poradi Lada motoru, pak 40 a nakonec 50NM.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vycemene to mas spravne, prirucka pro dvoulitr pravi:Atex píše:Chtel bych se zeptat na jaky moment bych mel dotahnout hlavu, na kolik se dotahuje na originalnim tesneni. Jsem si jisty ze par lidi tady to delalo, tak mi nekdo poradi. Srouby jsem ja dotahl nejprve na 20NM podle poradi Lada motoru, pak 40 a nakonec 50NM.
1) 20NM
2) 40NM
3) utahnout o 90°
4) dotahnout o 90°
Poradi jako u ziga, od stredu ke krajum.
To si asi rikal i ten monter ktery mel s tou hlavou co docineni a skoncilo to vis jak...Štěpán Getsko píše:Atexi. Dotáhni je prostě podle citu...
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
No ted kdyz to mam na tech 50NM, tak dvakrat po 90°. To je pro mne optimalni, kdyz mam to celokovove tesneni, to se dotahuje vice. Diky
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
A srouby jsi nechal puvodni asi co? Ikdyz nove by asi byli lepsi, ale kde na to porad brat... S tim celkovovym jsi me docela nadchl, jestli budu srovnavat hlavu tak se tomu stejne nevyhnu, budu potrebovat vyssi nez seriove. Taky muzes pak zvysit tlak jak jsi psal a nemusis se bat ze vylitne.Atex píše: To je pro mne optimalni, kdyz mam to celokovove tesneni, to se dotahuje vice. Diky
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
No takze motor je po smrti. Tesneni absolutne vubec netesnilo, nebo nevim ja se dostalo behem dvou minut tolik vody do oleje. Nez jsem dobehl zpet k zapalovani motor vypnout, motor delal strasny rachot. Sundal jsem ventilova vika a hlava byla plna vody. Dokaze m i nekdo vysvetlit jak se tam toho tolik dostalo behem dvou minut? Protoze ja to nechapu ....
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ty vole no neblbni! Kdyz uz jsi byl tak blizko zdarneho osazeni... Ten motor musi byt zaklety, slysel jsem ze italove maji problemy s mazacima kanalama, ktery se v uzkych mistech ucpavaji a dochazi k zadreni kliky nabo vacek, ale tohle vypada spis jako by se nejaky olejovy nebo vodni kanal provalil... Kdyby ti netesnilo pod hlavou tak se ti prece nedostane voda do domecku pro vacky Aspon ne tak rychle nebo snad jo? Asi blba otazka, ale nazustal ti na bloku nejaky kousek stareho tesneni, ktery by to celokovovy nadzvedl? Nemuze to byt tema "vytahanyma" sroubama? Nekde jsem cetl ze na celokovove se MUSI vzdy dat nove srouby, stare jsou unavene. Pochopil jsem to tak, ze nove srouby tesni diky tomu ze je utahnes na hranici deformce (presnym momentem, nikoli podle citu co ruka da... ) a svou pruznosti pritahujou hlavu k bloku.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
cackler píše:nikde jsem neviděl, jestli jsi před kovovym těsněnim srovnával dosedací plochy, protože jestli ne, tak těsnit nebude.
To me taky napadlo, ale nechtel jsem rypat... Srovnat minimalne hlavu, blok je dost robustni nato aby se kroutil, ale duralova hlava ta ujede o desetinu ani nevis a je blato na hristi
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Pochopte, chcetě utahovat něco šroubama, který jsou oproti ladě poddimenzovaný a ještě předepsaným momentem, který je určen pro normální těsnění, které se snáze přizpůsobí. S tím kovovým to musíte víc utáhnout - pro závodní účely se používají místo šroubu štefty, které lze víc utáhnout.
Stejně bych já použil klasické těsnění.
Stejně bych já použil klasické těsnění.
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Štěpán Getsko píše:Pochopte, chcetě utahovat něco šroubama, který jsou oproti ladě poddimenzovaný a ještě předepsaným momentem, který je určen pro normální těsnění, které se snáze přizpůsobí. S tímkovovým to musíte víc utáhnout - pro závodní účely se používají místo šroubu štefty, které lze víc utáhnout.
No vylozene poddimenzovany asi nejsou, spis jsme vsichni zvykli na predimenzovanost vsech lada soucasti... No ale s tema steftama mas pravdu, dalsi vec, ze kdyz sundas i na seriovym motoru hlavu tak by jsi ji pri opetovny montazi mel srovnat a nejakou desetinu mm a pouzit novy srouby aby byl zarucen 100% vysledek. Na lade to tak ale asi nikdo nedela ikdyz putuje hlava na jiny blok nez na ketrym byla treba od vyroby, to je holt vyhoda lada motoru, ze si nechaji takove punky libit. Tady se vsak dostavame do problematiky italskych motoru. Uz jsem to tady asi rikal, ale na lancia foru je jisty clem Karel 6, pokud me pamet neklame a ten ma v tomto ohledu dost zkusenosti, o ktere se podeli. Ja jsem se od nej dozvedel dost zajimavych veci o italech. Nemluve otom, ze provadel i zastavbu dvoulitru do lady a to co odeslo nebyl motor ale myslim prevodovka nebo poloosy, myslim ze je uplne ukroutil, tudis motor mu chodil obstojne
Mirku, jen teda nevim jestli neni na case prjmenovat tema na trochu muziky za hodne penez... Zalezi na tobe, jak daleko chces zajit a kolik jsi ochoten do toho projektu nalit financi. Bylo by samo krasny udelat ten motor poradne v souteznim stylu, ale otazka jestli to ma smysl. Jako Delta 2.0ieT to nikdy chodit nebude.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...