turbo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

Ondra 07 píše:
capodrak píše:...ale tohle mě torchu překvapilo...
Tak to je pekny... Tak timhle arzenalem nepropadne skrz ani sroubek...
To nepropadne počítám že to bude poladněý takže by to mohlo mít tak 300-800 koní :twisted:
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

capodrak píše:
Ondra 07 píše:
capodrak píše:...ale tohle mě torchu překvapilo...
Tak to je pekny... Tak timhle arzenalem nepropadne skrz ani sroubek...
To nepropadne počítám že to bude poladněý takže by to mohlo mít tak 300-800 koní :twisted:
Mozna se mi to zda...Ale mam pocit ze hned za tema filtrama se na kazde strane schovava turbo...Ten kdyz to okotli to musi byt vysavac jak prase :shock:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

už je to tu vážení!!!!
tak udělám poslíčka ERTOVI a házím sem fotky jeho turbolady.. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

next..
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

next..
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

next..
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

last...
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Není to špatné.

V první řadě: Lada pod turbem není zdaleka nic nového, jezdí to už léta v nejrůznějších provedení; ale to nic nemění na skutečnosti, že ERTovi gratuluji a jsem rád, že se to povedlo. Obávám se však, že vzhledem k amatérským podmínkám nebude finální výsledek zdaleka takový jako v případě jistých možností. Ve finále se dokonce může stát, že motor klekne, protože něco bude špatně. Ale nepředbíhejme, ještě se točí!!!

Motor osazovaný turbem musí mít malý kompresní poměr!!! A to platí naprosto vždycky. Tedy osobně bych pro Ladu doporučoval maximálně 8,5:1, spíš dokonce 8:1, což znamená zvětšit spalovací prostory hlavy a upravit je na optimální tvar.
Druhou věcí, naprosto nutnou pro zástavbu turba, je TUPÁ vačka, v ideálním případě VAČKA BEZ STŘIHU!!! Tedy taková, kde sací ventil otevírá v HÚ a výfukový zavírá v HÚ. Například Lancia Delta HF Turbo 1,6 má časování POUHÝCH 220* / 220*, diagram 0* HÚ - 40* po DÚ / 40* před DÚ - 0* HÚ. Takže osazovat ostrou vačku do Lady pod turbem je holý nesmysl a motoru i turbu to škodí (z hlediska výkonu resp. plnění).

Osobně doporučuji ještě jednu celkem nutnou a samozřejmou úpravu - větší průměry talířů ventilů (jak sacích tak i výfukových). Zejména právě u turbo přeplňování to má zásadní vliv!!!

Odladění směsi a předstihu bude největší oříšek, zejména nemáš-li k dispozici brzdu. Ale kdo ladí, odladí (otázkou je, kdy a za jakou cenu).


Uvidíme.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

Jedna taková otázka to množstí směni by se dalo odaltit podle takové te chytré věcičky co se našroubuje mysto svíčky a koukáš jakou barvou ti hoří směs ?
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Motory specificky postavené (třeba pod turbem) se odlaďují výhradně na brzdě!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Martanasse
Příspěvky: 103
Registrován: sob zář 25, 2004 17:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martanasse »

Tak to zíram, každopádně nejlepší ja na obrázku PICT0037 zátka od Gambáče :-D Jinak všechna čest :shock:
21011 :-) Zlomte VAZ
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

Marek píše:Motory specificky postavené (třeba pod turbem) se odlaďují výhradně na brzdě!
Aha to semnetušil :idea: ale tahle zaseda se tím pádem vztahuje na všechny upravený motory :?:

Jetě když sem koukal na to video od maďaru tak ty tam popisovaly že to ženou z turba přes karburátor a tohle je naopak má to na to taky nějakej vliv? (nebo sem to blbě pochopil)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Martanasse píše:Tak to zíram, každopádně nejlepší ja na obrázku PICT0037 zátka od Gambáče :-D Jinak všechna čest :shock:
mě se nejvíc líběj ty punčošky na těch karburátorech.. :wink:
ert
Příspěvky: 35
Registrován: pát dub 08, 2005 09:11
Bydliště: Slapy

Příspěvek od ert »

děkuju L.R.R.H. že poslal ty fotečky. :D :D

to Marek: svatá pravda!!!! 8)
a diky za rady... :wink:


to všichni
kdyby někoho ještě něco napadlo sem stim!
pár věcí znám, ale neznám všechno... :o
nu, první svezení překvapilo.... až až... chudák těsnění!
na to že sem to sfofroval na koleni, tak je to simpatiko...!
teď se snažim trošku snížit výkon a plnící talak! spojka prostě drží....ale neudrží :twisted: ( přidávam obtokovou regulaci, vlastní regulace turba nestačí... a budu se snažit dostat výkon do širšího pásma otáček
a místo podtlakové regulace předstihu je tlaková...
těsnění pod hlavu ze 17(326kč) tam páslo jak hrnec na prdel! rozteč všech děr jsou stejný!!! jen asi 7 děr pro proudění chladící kapaliny má větší průměr! tak to bude holt trochu jinak proudit!! je to asi kuli menší škvíře mezi válcema, kuli většímu vrtání... budu to "pozorovat"::: :shock:
jinak v motorovim prostoru začíná bejt těsno... už je tam na žigula nějak moc hadic a kabelů!!!
ale když sem vyděl to nsu, tak je to jen slabej odvar !!V8 4,2 s dvěma turbama to je mazec...

že klekne motor... stim se počítá.... :cry:
ert
Příspěvky: 35
Registrován: pát dub 08, 2005 09:11
Bydliště: Slapy

Příspěvek od ert »

capodrak píše:
Marek píše:Motory specificky postavené (třeba pod turbem) se odlaďují výhradně na brzdě!
Aha to semnetušil :idea: ale tahle zaseda se tím pádem vztahuje na všechny upravený motory :?:

Jetě když sem koukal na to video od maďaru tak ty tam popisovaly že to ženou z turba přes karburátor a tohle je naopak má to na to taky nějakej vliv? (nebo sem to blbě pochopil)

no,... to jsou karburátory z lady... a ty by to obráceně nezvládli! tak proto je to takle udělaný
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“