To nepropadne počítám že to bude poladněý takže by to mohlo mít tak 300-800 koníOndra 07 píše:Tak to je pekny... Tak timhle arzenalem nepropadne skrz ani sroubek...capodrak píše:...ale tohle mě torchu překvapilo...
turbo
Moderátor: Moderátoři
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mozna se mi to zda...Ale mam pocit ze hned za tema filtrama se na kazde strane schovava turbo...Ten kdyz to okotli to musi byt vysavac jak prasecapodrak píše:To nepropadne počítám že to bude poladněý takže by to mohlo mít tak 300-800 koníOndra 07 píše:Tak to je pekny... Tak timhle arzenalem nepropadne skrz ani sroubek...capodrak píše:...ale tohle mě torchu překvapilo...
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Není to špatné.
V první řadě: Lada pod turbem není zdaleka nic nového, jezdí to už léta v nejrůznějších provedení; ale to nic nemění na skutečnosti, že ERTovi gratuluji a jsem rád, že se to povedlo. Obávám se však, že vzhledem k amatérským podmínkám nebude finální výsledek zdaleka takový jako v případě jistých možností. Ve finále se dokonce může stát, že motor klekne, protože něco bude špatně. Ale nepředbíhejme, ještě se točí!!!
Motor osazovaný turbem musí mít malý kompresní poměr!!! A to platí naprosto vždycky. Tedy osobně bych pro Ladu doporučoval maximálně 8,5:1, spíš dokonce 8:1, což znamená zvětšit spalovací prostory hlavy a upravit je na optimální tvar.
Druhou věcí, naprosto nutnou pro zástavbu turba, je TUPÁ vačka, v ideálním případě VAČKA BEZ STŘIHU!!! Tedy taková, kde sací ventil otevírá v HÚ a výfukový zavírá v HÚ. Například Lancia Delta HF Turbo 1,6 má časování POUHÝCH 220* / 220*, diagram 0* HÚ - 40* po DÚ / 40* před DÚ - 0* HÚ. Takže osazovat ostrou vačku do Lady pod turbem je holý nesmysl a motoru i turbu to škodí (z hlediska výkonu resp. plnění).
Osobně doporučuji ještě jednu celkem nutnou a samozřejmou úpravu - větší průměry talířů ventilů (jak sacích tak i výfukových). Zejména právě u turbo přeplňování to má zásadní vliv!!!
Odladění směsi a předstihu bude největší oříšek, zejména nemáš-li k dispozici brzdu. Ale kdo ladí, odladí (otázkou je, kdy a za jakou cenu).
Uvidíme.....
V první řadě: Lada pod turbem není zdaleka nic nového, jezdí to už léta v nejrůznějších provedení; ale to nic nemění na skutečnosti, že ERTovi gratuluji a jsem rád, že se to povedlo. Obávám se však, že vzhledem k amatérským podmínkám nebude finální výsledek zdaleka takový jako v případě jistých možností. Ve finále se dokonce může stát, že motor klekne, protože něco bude špatně. Ale nepředbíhejme, ještě se točí!!!
Motor osazovaný turbem musí mít malý kompresní poměr!!! A to platí naprosto vždycky. Tedy osobně bych pro Ladu doporučoval maximálně 8,5:1, spíš dokonce 8:1, což znamená zvětšit spalovací prostory hlavy a upravit je na optimální tvar.
Druhou věcí, naprosto nutnou pro zástavbu turba, je TUPÁ vačka, v ideálním případě VAČKA BEZ STŘIHU!!! Tedy taková, kde sací ventil otevírá v HÚ a výfukový zavírá v HÚ. Například Lancia Delta HF Turbo 1,6 má časování POUHÝCH 220* / 220*, diagram 0* HÚ - 40* po DÚ / 40* před DÚ - 0* HÚ. Takže osazovat ostrou vačku do Lady pod turbem je holý nesmysl a motoru i turbu to škodí (z hlediska výkonu resp. plnění).
Osobně doporučuji ještě jednu celkem nutnou a samozřejmou úpravu - větší průměry talířů ventilů (jak sacích tak i výfukových). Zejména právě u turbo přeplňování to má zásadní vliv!!!
Odladění směsi a předstihu bude největší oříšek, zejména nemáš-li k dispozici brzdu. Ale kdo ladí, odladí (otázkou je, kdy a za jakou cenu).
Uvidíme.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob zář 25, 2004 17:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 224
- Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Aha to semnetušil ale tahle zaseda se tím pádem vztahuje na všechny upravený motoryMarek píše:Motory specificky postavené (třeba pod turbem) se odlaďují výhradně na brzdě!
Jetě když sem koukal na to video od maďaru tak ty tam popisovaly že to ženou z turba přes karburátor a tohle je naopak má to na to taky nějakej vliv? (nebo sem to blbě pochopil)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
děkuju L.R.R.H. že poslal ty fotečky.
to Marek: svatá pravda!!!!
a diky za rady...
to všichni
kdyby někoho ještě něco napadlo sem stim!
pár věcí znám, ale neznám všechno...
nu, první svezení překvapilo.... až až... chudák těsnění!
na to že sem to sfofroval na koleni, tak je to simpatiko...!
teď se snažim trošku snížit výkon a plnící talak! spojka prostě drží....ale neudrží ( přidávam obtokovou regulaci, vlastní regulace turba nestačí... a budu se snažit dostat výkon do širšího pásma otáček
a místo podtlakové regulace předstihu je tlaková...
těsnění pod hlavu ze 17(326kč) tam páslo jak hrnec na prdel! rozteč všech děr jsou stejný!!! jen asi 7 děr pro proudění chladící kapaliny má větší průměr! tak to bude holt trochu jinak proudit!! je to asi kuli menší škvíře mezi válcema, kuli většímu vrtání... budu to "pozorovat":::
jinak v motorovim prostoru začíná bejt těsno... už je tam na žigula nějak moc hadic a kabelů!!!
ale když sem vyděl to nsu, tak je to jen slabej odvar !!V8 4,2 s dvěma turbama to je mazec...
že klekne motor... stim se počítá....
to Marek: svatá pravda!!!!
a diky za rady...
to všichni
kdyby někoho ještě něco napadlo sem stim!
pár věcí znám, ale neznám všechno...
nu, první svezení překvapilo.... až až... chudák těsnění!
na to že sem to sfofroval na koleni, tak je to simpatiko...!
teď se snažim trošku snížit výkon a plnící talak! spojka prostě drží....ale neudrží ( přidávam obtokovou regulaci, vlastní regulace turba nestačí... a budu se snažit dostat výkon do širšího pásma otáček
a místo podtlakové regulace předstihu je tlaková...
těsnění pod hlavu ze 17(326kč) tam páslo jak hrnec na prdel! rozteč všech děr jsou stejný!!! jen asi 7 děr pro proudění chladící kapaliny má větší průměr! tak to bude holt trochu jinak proudit!! je to asi kuli menší škvíře mezi válcema, kuli většímu vrtání... budu to "pozorovat":::
jinak v motorovim prostoru začíná bejt těsno... už je tam na žigula nějak moc hadic a kabelů!!!
ale když sem vyděl to nsu, tak je to jen slabej odvar !!V8 4,2 s dvěma turbama to je mazec...
že klekne motor... stim se počítá....
capodrak píše:Aha to semnetušil ale tahle zaseda se tím pádem vztahuje na všechny upravený motoryMarek píše:Motory specificky postavené (třeba pod turbem) se odlaďují výhradně na brzdě!
Jetě když sem koukal na to video od maďaru tak ty tam popisovaly že to ženou z turba přes karburátor a tohle je naopak má to na to taky nějakej vliv? (nebo sem to blbě pochopil)
no,... to jsou karburátory z lady... a ty by to obráceně nezvládli! tak proto je to takle udělaný