Priora
Moderátor: Moderátoři
PLAVEC: som rad, ze si moju poznamku nebral osobne Drzim palce, nech stavba rastie!
HOLDERNODY: Pozri, obehaj si par znaciek a uvidis. Duster tiez nemusi byt zly a ak by som si auto kupoval teraz, rozhodne by som nad nim uvazoval. LADU sme si kupili preto, ze je u nas proste taka tradicia - vzdy sme mali lady a ked sme porovnavali pomer cna/vybava, kvalitu ciest, an ake bolo auto urcene a ceny servisu, tak nam vysla Priora. Neriesis vysoke obrubniky, neriesis zle cesty. Ides pomaly, ale nehrozi, ze si odrazis plastovy kryt motora (Priora ma tusim 1,5-2mm plech).
Na druhej strane - lacne plasty, ked ides po vytmoloch, tak hrkocu jak dive. Ale to vsetko sa da vydrzat alebo utisit.
Ak si sikovny, tak si na Priore vies urobit takmer vsetko. Elektroniku mas uz dnes vsade - dokonca uz v mojej starej 21043 je riadiaca jednotka, ktora riadi karburator a par dalsich veci v motore. Ak sa chces vyhnut elektronike vobec, potom je len velmi malo znaciek, ktore idu prisne mechanickou cestou - mozno prave UAZ alebo nejaky klasicky Range Rover...
A vzdy pri kupe auta v tejto kategorii ides do rizika, ci nechytis chybny kus. Myslim, ze tomu sa ani neda vyhnut pri inych znackach. Ved napr. do Peugeotov sa diely vyrabaju hocikde vo svete (alternatory vraj isteho casu navijali na staruch strojoch zo 60. rokov v Brazilii, elektornika ma povod v Cine...). Znacka je niekedy len o dizajne, technologia je dnes uz len skladacka roznych komponentov s neistym povodom
HOLDERNODY: Pozri, obehaj si par znaciek a uvidis. Duster tiez nemusi byt zly a ak by som si auto kupoval teraz, rozhodne by som nad nim uvazoval. LADU sme si kupili preto, ze je u nas proste taka tradicia - vzdy sme mali lady a ked sme porovnavali pomer cna/vybava, kvalitu ciest, an ake bolo auto urcene a ceny servisu, tak nam vysla Priora. Neriesis vysoke obrubniky, neriesis zle cesty. Ides pomaly, ale nehrozi, ze si odrazis plastovy kryt motora (Priora ma tusim 1,5-2mm plech).
Na druhej strane - lacne plasty, ked ides po vytmoloch, tak hrkocu jak dive. Ale to vsetko sa da vydrzat alebo utisit.
Ak si sikovny, tak si na Priore vies urobit takmer vsetko. Elektroniku mas uz dnes vsade - dokonca uz v mojej starej 21043 je riadiaca jednotka, ktora riadi karburator a par dalsich veci v motore. Ak sa chces vyhnut elektronike vobec, potom je len velmi malo znaciek, ktore idu prisne mechanickou cestou - mozno prave UAZ alebo nejaky klasicky Range Rover...
A vzdy pri kupe auta v tejto kategorii ides do rizika, ci nechytis chybny kus. Myslim, ze tomu sa ani neda vyhnut pri inych znackach. Ved napr. do Peugeotov sa diely vyrabaju hocikde vo svete (alternatory vraj isteho casu navijali na staruch strojoch zo 60. rokov v Brazilii, elektornika ma povod v Cine...). Znacka je niekedy len o dizajne, technologia je dnes uz len skladacka roznych komponentov s neistym povodom
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned čer 27, 2010 10:27
- Bydliště: praha
Tak tedy prioru bys mě doporučil tedy .No taky jsme dle tradičně měli škodovky jak jsem psal ,ale dnešní jejich vývoj jse mě ale vubec nepáčí .Jednak hodně do toho zasahujou němci ,už to prostě není ono ,ale lada je stále stejná ne?Pořád ta priora je jednoduší než fabie a ty ostatní křápy a vyjede mnohem víc a vydrží než octavie atd .škodovky mám rád ty staré určitě mě dáte za pravdu že mají sve kouzlo tyto stroje jestli to byla 1203 atak.Děkuji za dobré rady když budete něco vědět tak sem snima.Jsem to ,ale kus vola ještě bych rád věděl jeto 1,6 kolik bych s toho platil za fačko platím ani nechtějte vědět kolik .Jen řeknu že hodně přes 4000.-
Jako povinný ručení? Dojdi si na makléřství, nech si to přepočítat a většinou to vyjde pak líp. Všechny povinný už mám přes ně. A je mi jedno u jaký to udělaj pojišťovny, ale oni porovnaj ceny, doporučej něco a myslím si že je událost lepší řešit pak i přes ně.HolderNody píše:za fačko platím ani nechtějte vědět kolik .Jen řeknu že hodně přes 4000.-
Však sranda musí býtWolfhunt píše:PLAVEC: som rad, ze si moju poznamku nebral osobne
Já nestavím, barárk stojí už asi 30 let, ale snažíme se to nějak udržet obyvatelnýWolfhunt píše:Drzim palce, nech stavba rastie!
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
No to neviem, aj LADA sa vyvija. Pre niekoho je lada len zigul vyrobeny v 70-tych rokoch, pre ineho akakolvek hranata verzia vratane samary.HolderNody píše:... ale lada je stále stejná ne?...
Moj nazor je, ze Priora znesie asi viac ako Fabia - uz len preto, ze bola stavana na horsie cesty, zatial co Fobia sa inspirovala v Nemecku. Tiez sa na Priore da viacej veci poriesit v garazi. Ale uz to rozhodne nie je stary zigul, co sa dedil od generacie na generaciu. Niekomu Zigul vydrzal 20-25 rokov, ja budem asi rad, ak mi Priora vydrzi 10-12 rokov.
Priora jiste neni samospasitelny stroj, neni to zadny zazrak jednoduchosti jako karburatorova auta. Btw proc ne Kalinu?
Clovek si musi zvazit hodne veci. Kolik na auto mam, jak ho chci pouzivat, kolik km rocne chci najet. Co chci v aute vozit. Jak moc mi vadi, kdyz je auto tyden v servisu. Chci spis levne auto, ktere obcas pozlobi, ale dojede, nebo chci pokud mozno bezporuchovy stroj? Nevadi mi zabit servisem auta cely vsedni den?
atd...
Lada ma jiste dost nevyhody a par vyhod . Je nutne si usporadat priority. Prioru by se clovek nemusel bat postavit na parkoviste u panelaku, nemusi se bat hrbolatejsi cesty, ma rozumnou spotrebu, rozumny vykon. Mechanicky zrejme spohelivy motor, motoricky zrejme hodne snese. Celkove to auto bude silne neevropske a nezapadni. Jestli nejde stahnout okynko, to nikoho nesmi prekvapit, dulezite je, ze to prorazi zavej. Osobne me desi dostupnost prodejce (pro me z Kromerize) a pak reseni servisu. U kaliny sem konstatoval za po 60 000 (ci kolik na tom dmatej ma), to motoricky a interierove je zcela ok, bohuzel zacinaji septat bublinky na laku na par mistech a vyfuk toho tak moc neustal. Jak to bude u priory se zatim nevi.
Clovek si musi zvazit hodne veci. Kolik na auto mam, jak ho chci pouzivat, kolik km rocne chci najet. Co chci v aute vozit. Jak moc mi vadi, kdyz je auto tyden v servisu. Chci spis levne auto, ktere obcas pozlobi, ale dojede, nebo chci pokud mozno bezporuchovy stroj? Nevadi mi zabit servisem auta cely vsedni den?
atd...
Lada ma jiste dost nevyhody a par vyhod . Je nutne si usporadat priority. Prioru by se clovek nemusel bat postavit na parkoviste u panelaku, nemusi se bat hrbolatejsi cesty, ma rozumnou spotrebu, rozumny vykon. Mechanicky zrejme spohelivy motor, motoricky zrejme hodne snese. Celkove to auto bude silne neevropske a nezapadni. Jestli nejde stahnout okynko, to nikoho nesmi prekvapit, dulezite je, ze to prorazi zavej. Osobne me desi dostupnost prodejce (pro me z Kromerize) a pak reseni servisu. U kaliny sem konstatoval za po 60 000 (ci kolik na tom dmatej ma), to motoricky a interierove je zcela ok, bohuzel zacinaji septat bublinky na laku na par mistech a vyfuk toho tak moc neustal. Jak to bude u priory se zatim nevi.
VAZ 2104 1.3 1989
JmJ píše:Je nutne si usporadat priority.
Tak ona desítka po 150 tkm je taky mechanicky v pohodě, kromě pár výměn výfuků, zadních prasátek, jednou hraní s okýnkama, jednou se světlem a pak s pár čidlama a nádobkou v blatníku. A to jsou přesně ty věci co si ale člověk udělá sám.
Co vidím jako velkou konstruktérskou botu u kaliny je nutnost při výměně klíňáku demontovat motor ze závěsu, stejně to měly i desítky s posilovačem nebo klimatizací. Priora to nemá, priora s klimatizací nevím. Na druhou stranu kolikrát člověku rupne klíňák, ale dobrý řešení to steně rozhodně není, zvlášť u auta, u kterýho by se mělo počítat s údržbou svépomocí.
Kde ty kaliny tedy začínají hnít, oba dva majitelé jsou tajemný jak hrad v KarpatechJmJ píše:zacinaji septat bublinky
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Osobně bych neviděl problém v koupi nové Lady a už vůbec ne pokud jsi z Prahy(ohledně servisu).Pokud by byl problém s elektronikou jistě by ti vypomohli i v servisech Bosch-zejména mám na mysli školící středisko v Krči. Po mechanické stránce s Ladami pokud vím a mám zkušenosti téměř žádný problém nebyl-neberu v potaz závady vzniklé používáním-opotřebení po 20ti letech a více než 200tis.km..
Jak už tu bylo řečeno Lada je taková jaká je co se designu týče.
Jestli Kalinu nebo Prioru záleží na tobě.Pokud Ladě dáš to co žádá neměl by být problém(mám na mysli zejména nástřik dutin -kvůli korozi jednou za 2-3 roky).
Pokud má nová Lada nějakou závadu,tak povětšinou to bývá prkotina která však nemá za příčinu to,že by Lada nedojela(většinou jde o poruchy el.insalace(např.u řady 110-předchudce Priory) jakožto poruchy centrálního zamykání,el.stahování oken a občas nesmyslné rozsvícení se kontrolky diagnostiky motoru,která po pár desítkách km.stejně zhasne,popř.vadná váha vzduchu což je běžná závada i u jiných znače a přichází většinou až po ujetí více než 100 tis.km.
Takže zde můj názor- Lady se neboj.
Jak už tu bylo řečeno Lada je taková jaká je co se designu týče.
Jestli Kalinu nebo Prioru záleží na tobě.Pokud Ladě dáš to co žádá neměl by být problém(mám na mysli zejména nástřik dutin -kvůli korozi jednou za 2-3 roky).
Pokud má nová Lada nějakou závadu,tak povětšinou to bývá prkotina která však nemá za příčinu to,že by Lada nedojela(většinou jde o poruchy el.insalace(např.u řady 110-předchudce Priory) jakožto poruchy centrálního zamykání,el.stahování oken a občas nesmyslné rozsvícení se kontrolky diagnostiky motoru,která po pár desítkách km.stejně zhasne,popř.vadná váha vzduchu což je běžná závada i u jiných znače a přichází většinou až po ujetí více než 100 tis.km.
Takže zde můj názor- Lady se neboj.
No mě v modrej kontrolka motoru zhasla jen jednou.Ale po 10 minutách se zase rozsvítila. Ve stříbrnej mě taky kontrolka motoru svítila ke konci furt. Takže to je jen pro otrlé.FOMA píše:občas nesmyslné rozsvícení se kontrolky diagnostiky motoru,která po pár desítkách km.stejně zhasne
A to je právě ten problém v našich končinách třeba. No Pražáky to možná taky za chvíli omrzí courat se s autem do Sadské nebo na Mělník.FOMA píše:Pokud Ladě dáš to co žádá
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Samozdřejmě Plavec je jákási ,,vyjímka potvrzující pravidlo,,že.. No samozdřejmě jak již tu bylo řečeno,záleží taky na tom jaký koupí kus.Nicméně,pokud budeš mít auto od nového je to přeci jen něco jiného než když jej koupíš z druké,třetí...ruky.Tyto ojetiny bývají mnohdy tak ,,domyškované,,,že od nich raději pryč,já měl na10tce taky několik nedostatků,které však plynuly z nedostatků tech. znalosti řady 10 předchozího(předchozíc)2 majitelů.Např.špatně zapojené rádio,vadné ovládání,zrcátka,žádná antikorozní ochrana,nevyvážená kola,vadné ukostření pp.světla apd.
Více než rok jsem tyto nedostatky ve volných chvílích odstranoval-bylo li by auto nové,tohoto bych byl jistě ušetřen.
Více než rok jsem tyto nedostatky ve volných chvílích odstranoval-bylo li by auto nové,tohoto bych byl jistě ušetřen.
NO tak já si přesednu.zelvotron píše:Dlužno podotknout, že to bylo zrovna když jsem s tím jel jáplavec píše:No mě v modrej kontrolka motoru zhasla jen jednou.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned čer 27, 2010 10:27
- Bydliště: praha
Děkuji za kladné odpovědi.Určitě uvažuji o prioře a jestli je jak říkáte tak by to šlo.Netvrdím ,že hned ještě jsi facko ponechám priora mě neuteče .Nejdříve musím zjištovat a hlavně finance.Zmamej měl octavii neboli passata to je stejné 1.9tdi několikrát ho nechala v benešově a říčanech stat s odtahem ho ta drobná oprava podle nich 12000.,-.A to bylo vícekrát a čerpadlo udajně okol o40 litru a pak drobné vady ,ale za 5000,-a potom ji dal pryč byla lehce jetá měl ji od brachy .Toho jse právě bojim.Ten nastřik dutin je zapotřebi tam psali že, má pozink .Favorita jsi dutiny a podvozek dělám sám.
To bude rozhodně lepší, já kdybych si tenkrát nenechal fáčko, tak nemám čím jezdit po dobu co lada stála po servisech, že to bylo doost často. teď si ho nechám stále, už ale bez stk, na cestu ze vsi do vsi jednou tejdně to asi risknu. Až se kastle rozpadne, dám to někomu na díly, nebo z toho bude prolejzačka pro dětiHolderNody píše:ještě jsi facko ponechám
Kupujete si už někdo Prioru kombíka
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned čer 27, 2010 10:27
- Bydliště: praha
Neřekl jsem ,že prioru nekoupím, ještě nedozrála doba musím hodnotit pro a proti .,...Ješte jsem zapoměl podotknout ,že mám shade 120 sice odhlášenou a má jeden problém a to jsou shnile před brzdy jinak ujde do lesa jako tahoun na dřevo super vyjede dost necháme jsi ji nadělala moc práce od roku výr,86.Fačko je vyr.93 mám jen 46 000km ,najeto,karbec totež zatím zatím žádny problem.Jen mě blbne náhon tachometru .Jezdím bez něj několikáat jsem to opravoval ,ale jak není orig díl tak to blbne nevadí .Nástřik to už jsem psal ,rez minimalní.Jen rezne pod haubnou v těch lícich. Určite priora bude ve hře ,ale tu kalinu asi vypustím, a taky nivu pry ,už to nechodí jak dřív .