Kontrolka dobíjení
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
No pájel to švagříček elektrikář a samozřejmě klasická páječka s očkem z drátu je na ty plechy krátká, pájel to normální velkou pájkou na 220 V a šlo to rychle a super. Jinak diody samozřejmě pájel malou pájkou.Little Red Riding Hood píše:čím si to pajel??
diody byly nahrazeny diodami BY 2000Little Red Riding Hood píše:a čim jsi to teda nahradil?
http://www.e-soucastky.cz/sidioda-3a-20 ... 0+dp70907/
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
zase divoce dobíjí a nedobíjí
A zase řeším alternátor.
1. Začalo to zase při teplotách pod 10°C. Po nastartování auta alternátor nedobíjí vůbec a kontrolka nesvítí (po otočení klíčku před startem svítí). Po cca. 5 minutách se voltmetr probere a dobíjí to normálně. Pak již není problém. Jakoby to souvisí s teplotou motoru, vím, že je to blbost, ale když je motor zahřátý, tak problém není, ale jakmile vystydne, třeba 8 hodin stání u práce, tak zase nedobíjí.
2. Nyní když je nad 10°C, tak to začalo střídavě dobíjet dobře (14,2 V na baterce) a méně (13,8V na baterce), vždy měřeno při otáčkách vyšších než 1.000 ot/min. Tento stav je stálý a nemění se s teplotou motoru.
Nutno podotknout, že baterka byla zakoupena 01.10.2004 (EXIDE 12V 61 Ah 640 A) tudíž má cca. 5 a půl roku a startuje velmi dobře. Ještě upřesnění, když zapnu na autě světla i mlhové, zapnu el. saharu, vyhřívání zadního okna a jiné další pažravé spotřebiče, tak napětí na baterce klesne jen o nějakou desetinku, takže usuzuji, že alternátor je výkonově dostačující - je to 60 A, Made in Slovenia s regulací na nosníku uhlíkú a fastonem na kontrolku dobíjení. Přijde mi, že problém č.1 a č.2 spolu moc nesouvisí. S alternátorem najeto od opravy diod něco přes 15.000 km.
Nenapadá mě nic jiného, než vadný regulátor dobíjení.
Kromě toho, že se velmi špatně shání, tak stojí přes 850,- Kč a kupovat jej stylem výměna - pokus - omyl se mi nechce a počkám na rady odborníků.
1. Začalo to zase při teplotách pod 10°C. Po nastartování auta alternátor nedobíjí vůbec a kontrolka nesvítí (po otočení klíčku před startem svítí). Po cca. 5 minutách se voltmetr probere a dobíjí to normálně. Pak již není problém. Jakoby to souvisí s teplotou motoru, vím, že je to blbost, ale když je motor zahřátý, tak problém není, ale jakmile vystydne, třeba 8 hodin stání u práce, tak zase nedobíjí.
2. Nyní když je nad 10°C, tak to začalo střídavě dobíjet dobře (14,2 V na baterce) a méně (13,8V na baterce), vždy měřeno při otáčkách vyšších než 1.000 ot/min. Tento stav je stálý a nemění se s teplotou motoru.
Nutno podotknout, že baterka byla zakoupena 01.10.2004 (EXIDE 12V 61 Ah 640 A) tudíž má cca. 5 a půl roku a startuje velmi dobře. Ještě upřesnění, když zapnu na autě světla i mlhové, zapnu el. saharu, vyhřívání zadního okna a jiné další pažravé spotřebiče, tak napětí na baterce klesne jen o nějakou desetinku, takže usuzuji, že alternátor je výkonově dostačující - je to 60 A, Made in Slovenia s regulací na nosníku uhlíkú a fastonem na kontrolku dobíjení. Přijde mi, že problém č.1 a č.2 spolu moc nesouvisí. S alternátorem najeto od opravy diod něco přes 15.000 km.
Nenapadá mě nic jiného, než vadný regulátor dobíjení.
Kromě toho, že se velmi špatně shání, tak stojí přes 850,- Kč a kupovat jej stylem výměna - pokus - omyl se mi nechce a počkám na rady odborníků.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
minulý týden mi po nastartování vždy tak na pět minut kolísal voltmetr a občas problikla kontrolka, při cestě z města již Ok, myslel jsem uhlíky, vyndal regler, byly OK. Koupil jsem nový regler za 150 (magneton)vyměnil a je vše OK. Také jsem měl pocit, že to souvisí s teplotou, než se něco ohřeje. Asi v tom regleru. Koupím si ještě jeden dokud jsou.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hele - je to možná fabulace/blbost co teď napíšu.
Nemá tohleto všechno blbnutí na svědomí kostra motoru? Prostě když je studenej tak nekostrří tak dobře jako teplý motor?
Ale jak říkám - je to možná blbost a hledání ducha. L.
Nemá tohleto všechno blbnutí na svědomí kostra motoru? Prostě když je studenej tak nekostrří tak dobře jako teplý motor?
Ale jak říkám - je to možná blbost a hledání ducha. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Už víc než rok mám motor ukostřený na dvou místech.Luděk Musil píše:Hele - je to možná fabulace/blbost co teď napíšu.
Nemá tohleto všechno blbnutí na svědomí kostra motoru? Prostě když je studenej tak nekostrří tak dobře jako teplý motor?
Ale jak říkám - je to možná blbost a hledání ducha. L.
1. klasicky dole u setrváku
2. nahoře měděným páskem mezi baterkou a hlavou motoru
Pokusně můžu udělat dálší kostru mezi šroubem alternátoru (klíč 19mm) a minus pólem baterie.
A jestli to bude blbou kostrou, tak mě odvezou, protože mi dnes přišla výše citovaná regulace dobíjení za litr peněz.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To, že to máš ukostřený už tak dlouho na dvou místech dohromady nic neznamená, Zkus očistit na obou koncích ten měděný pásek a ukostřit znova. L.Lada_BV píše:Už víc než rok mám motor ukostřený na dvou místech
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´