Martinova samovolně konvergující nulajednička

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Záleží, v jakém stavu brzdy máš. Pokud Ti to šlo jakštakš nedestruktivně rozebrat, zkus repasi, ale nevím nevím. Já jsem teď předek dělal komplet nový, původně jsem koupil jen repas sadu, že taky jen zrenovuju původní. Všechno ale bylo v takovém stavu, že nakonec zůstaly původní akorát tělesa brzdiče a náboje kol. Pokud máš nějakou tu korunu, asi bych dal všechno nové.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jo, jestli udělám i ložiska zvažuju, ty si o to taky už říkají nějakou dobu. Každopádně je mi jasný, že jestli ze třmenu vyklepu váleček, tak už tam původní nepůjde a koupím novej. Nakonec se na mne sesype ještě HBV, aby toho nebylo málo. Uvidím jak to bude vypadat.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pokud pujdou vyndat pístky - sikama nebo stlačeným vzduchem - pozor je to docela rána a netekly , tak je obyčejně stačí dobře očistit - nejlépe vyleštit nějakou lapovací pastou a vrátit zpět . A jedna rada : je dobré před zimou dát nové prachovky a destičky ať jsou pístky uvnitř . Hliník , ocel a slaná voda není dobrá kombinace .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jo, chápu. Odbyl jsem kontrolu prachovek a současný stav byl výsledek po zimě. Prachovky se od poslední kontroly rozpadly na prach. Rozebral jsme to, vyčistil, přejel nejjemnějším šmirglem jakej sem našel (prakticky hadra), vypucoval a sesadil s novýma gumkama. než nasadím kolo, tak ještě dotáhnu třmen na moment a chtěl jsme se zeptat:

Jak moc mám dotáhnout průtočný šroub brzdové hadice? Nechci nic urvat a chci aby to bylo v pořádku.

Teď je stav takový, že to při šlapání na místě nikde neteče, brzda odbržďuje a pedál je po dosednutí desek stejně "tvrdý" jako předtím.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Třmen na moment dotahovat nemusíš , jednak tam jsou (ale asi už né) zajišťovací plíšky . Jsou tam pevnostní šrouby a ty vydrží opravdu hodně . Vem golu , nebo očkový klíč a rozumnou silou je dotáhni . Utrhnout se dá na autě skoro každý šroub , ale tyhle dají práci .
S průtočným šroubem hadičky je to jiné tomu stačí výrazně menší síla k ulomení . Měl by tam být (a musí) zajišťovací plech ve kterém je X-hran do kterého zapadne hlava průtočáku . Před zpětnou montáží hadičky vyžíhej ! měděné těsnící podložky i v případě že jsou nové . Dělá se to na sporáku až začnou měnit barvu z lesklé do tmavé tak je to ono . Měď změkne a máš několik hodin na montáž než opět ztvrdnou .
Bez vyžíhání to nejspíš poteče a ve snaze šroub "dorvat" ho utrhneš . Dotáhni ho s citem , až začne výrazněji klást odpor a pak tam nasaď ten aretační plíšek a případně ho ještě dotáhni ať pásne na ten šroubek na třmenu .
Ono se mi to kecá když mám Ladu 26 let :P
Klidně se do toho pusť není to žádná věda :wink:
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Aha, tak to je klíčová informace, koupil jsem nové podložky, ale nevyžíhal, takže toto si zopakuju. Utáhnul jsem to na cit. Každopádně informace že je pedál tvrdý byla nepřesná, za jízdy jsem zjistil že je měkký, ikdyž s tím jde auto zastavit bezpečně, ale pedál je víc k podlaze. Měl jsem pocit že spíš brzdil zadek, což je blbě. Buď je někde bublina, nebo je na tom zle HBV. Je to tak? Nikde z něj neteče. Ještě jedna věc. Asi se mi povedlo dostat HBV na sucho, resp. bublinu vzduchu do něj. Poradím si s tím pomocí klasického postupu odvzdušnění, nebo je tam nějaká zrada?

Jiank dneska se k tomu už nedostanu, zítra jsem mimo republiku, takže to zkusím v neděli nebo v týdnu dodělat. Díky za radu. Jo a třmen jsem utáhnul asi víc než je předepsanej moment, protože jsem měl velký "koeficient strachu". Zajišťovací podložky mám, při nejbližší příležitosti je i zahnu.
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

povolit trubku na HBV presnejsie obe pre predne brzdy..mala by vytekat kvapalina bez bubliniek... inak ked si to skladal najpr si mal odvzdusnit jednu polovicu a potom celu stranu. Skus to este raz poodzvdusnovat...cele vies byublikny sa dostanu k odvzdusnovakom.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

MartasBrno píše:... ale pedál je víc k podlaze ...
Tohle je hádám vpořádku ... zaseklé pístky mají malinkou vůli a skoro se nevracejí, takže i pedál má krátký chod. S novýma pístkama a větší vůlí destiček se chod musí nutně zvětšit ... nebo ne ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jo, to jo, ale předtím to brzdilo, teď ne. Zato pístky chodí pěkně. Musím se v městě dost hlídat. Musím to už konečně udělat, jsem se k tomu za celý den nedostal.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

MartasBrno píše:Jo, to jo, ale předtím to brzdilo, teď ne. Zato pístky chodí pěkně.
Nepřehodils mezi sebou brzdové destičky ? Pokud ano musí si sednout na kotouč a chvilku to výrazně méně brzdí . Dlouhý chod pedálu mohou mít na svědomí zadní brzdy . Skus zatáhnout ručku a pak šlápnout na pedál brzdy . Jestli bude prázdný krok výrazně menší , je vada v samostavech (pokud tam jsou) . Nebo utáhni ručku . Musí jít maximálně na 6-tý zub (nejlépe na 4) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Saša píše:Třmen na moment dotahovat nemusíš , jednak tam jsou (ale asi už né) zajišťovací plíšky . Jsou tam pevnostní šrouby a ty vydrží opravdu hodně . Vem golu , nebo očkový klíč a rozumnou silou je dotáhni . Utrhnout se dá na autě skoro každý šroub , ale tyhle dají práci .
S průtočným šroubem hadičky je to jiné tomu stačí výrazně menší síla k ulomení . Měl by tam být (a musí) zajišťovací plech ve kterém je X-hran do kterého zapadne hlava průtočáku . Před zpětnou montáží hadičky vyžíhej ! měděné těsnící podložky i v případě že jsou nové . Dělá se to na sporáku až začnou měnit barvu z lesklé do tmavé tak je to ono . Měď změkne a máš několik hodin na montáž než opět ztvrdnou .
Bez vyžíhání to nejspíš poteče a ve snaze šroub "dorvat" ho utrhneš . Dotáhni ho s citem , až začne výrazněji klást odpor a pak tam nasaď ten aretační plíšek a případně ho ještě dotáhni ať pásne na ten šroubek na třmenu .
Ono se mi to kecá když mám Ladu 26 let :P
Klidně se do toho pusť není to žádná věda :wink:
Já jsem to teda nikdy nežíhal a dobrý. Už jsem to dělal 2x a pokaždé to těsnilo. Tak snad to vydrží.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

popest píše:Já jsem to teda nikdy nežíhal a dobrý. Už jsem to dělal 2x a pokaždé to těsnilo. Tak snad to vydrží.
Tak buď v klidu. ;) Pokud to neteklo hned po montáži, tak za čas to nepoteče určitě. Já měděné podložky taky nikdy nežíhal a nikdy jsem neměl problém. Dokonce ani tehdy, když jsem v nouzi namontoval již použitou. Tím netvrdím, že je to tak správně. Vyžíháním se opravdu předejde případným problémům s těsností a pro utěsnění stačí i menší moment. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, takže věci se mají tak, že dnes odstěhuju nějakej nábytek, no a na pozítří robím jakési točítko s motorkem stěračů a pulzním regulátorem - bedeme dělat nějaké maso na grilu, tak aby to člověk netočil ručně :-) a pak to rozdělám všechno. Zatočil jsme si totiž znovu s oběma kolama, prohlídnul jaký chod mají obě brzdy a jednoznačné resumé zní, že nemá smysl dělat čtvrtinu brzd na čtyřikrát, když to nakonec časem rozeberu všechno.
Jo, stačilo číst výše dobře míněné rady. :roll:
:)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

MartasBrno píše:Mám jednu otázku, snad se někdo ozvete...
V případě zatuhnutí předních válečků se kloníte k výměně za nové, nebo se můžu spokojit s vyčištěním pracovních ploch? Mám brzdu sundanou a rozhýbávání mi moc nejde, oba válečky byly pod popraskanými prachovkami docela jetý, tzn. koroze prvních mm válečku. Zítra vytlačím pístky a zkouknu povrchy.
Změř tloušťku kotouče - pokud je pod 9,5mm, kup nový (12mm). Není to tak drahý, jak by člověk čekal. Tenkej kotouč + tenčí destičky znamenaj, že pístky vyjíždí moc ven a pak se zkříží. Když na to přijde, může prasknout i váleček - není to vidět, ale začne ti vzlínat brzdovka ven - kdysi se mi toho povedlo docílit :)
Pístky ze třmenu vyndáš, vyklepávej je přes nějaký dřevěný prkýnko. Ani tak není záruka, že neprasknou, ale je to rozhodně lepší. Hlídej, aby se nezkřížily, jinak je klepni radši zpátky. Prostě citovka :)

Nový pístky se vyplatí dole na drážkách lehce obrousit, aby nešly tak ztuha. Ale nic se nemá přehánět ;)

Dotahuju všechno podle citu, aby to bylo dotažený a nic neteklo a nepovolovalo se to samo.
Vyžíhání jsem nikdy nedělal, akorát jsem si dával záležet, aby to bylo absolutně čistý, ale myšlenka je to dobrá!

No a jelikož už ti to tu stejně všichni napsali a já si to jen tak zopakoval, zvýraznil jsem jen to, co ostatní nějak přešli :-)
A ještě přidám:

V pístcích jsou takové čtyřhranné gumičky - myslím, že se dají koupit i samostatně - krom toho, že utěsňují váleček, při vychýlení prasátka mají taky tendenci ho táhnout zpátky. Možná je taky není občas špatné vyměnit, ale na druhou stranu "neměň co funguje" :twisted:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Dodám jen jednu "technickou" k DMatějově příspěvku:

1. - Nový kotouč nemá tloušťku 12 mm ale 10 mm :idea:

2. - Hranice opotřebení 9,5 mm je stanovena výrobcem. Já osobně jsem si po všech svých zkušenostech dovolil tuto hranici posunout na 9mm. 0,5mm se sjede hodně brzo a kvůli tomu často měnit kotouče se trochu prodraží. Sice bych to tady snad ani neměl psát, ale jezdil jsem i na 7mm kotoučích a všechno fungovalo správně. I při prudkém brždění z vysokých rychlostí, nebo vjezdech do kaluží. Tím nechci říct, že se tloušťka kotoučů nemusí řešit a jezdit v klidu až do jejich rozpadení, ale jen to, že pokud bude mít nezvlněný kotouč 9,4 mm, tak se nemusí měnit okamžitě, ale je dobré začít plánovat výměnu v dohledném termínu.

Ve všem má jinak Dmatěj pravdu a radí ti dobře. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“