Martinova samovolně konvergující nulajednička
Moderátor: Moderátoři
Záleží, v jakém stavu brzdy máš. Pokud Ti to šlo jakštakš nedestruktivně rozebrat, zkus repasi, ale nevím nevím. Já jsem teď předek dělal komplet nový, původně jsem koupil jen repas sadu, že taky jen zrenovuju původní. Všechno ale bylo v takovém stavu, že nakonec zůstaly původní akorát tělesa brzdiče a náboje kol. Pokud máš nějakou tu korunu, asi bych dal všechno nové.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Pokud pujdou vyndat pístky - sikama nebo stlačeným vzduchem - pozor je to docela rána a netekly , tak je obyčejně stačí dobře očistit - nejlépe vyleštit nějakou lapovací pastou a vrátit zpět . A jedna rada : je dobré před zimou dát nové prachovky a destičky ať jsou pístky uvnitř . Hliník , ocel a slaná voda není dobrá kombinace .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jo, chápu. Odbyl jsem kontrolu prachovek a současný stav byl výsledek po zimě. Prachovky se od poslední kontroly rozpadly na prach. Rozebral jsme to, vyčistil, přejel nejjemnějším šmirglem jakej sem našel (prakticky hadra), vypucoval a sesadil s novýma gumkama. než nasadím kolo, tak ještě dotáhnu třmen na moment a chtěl jsme se zeptat:
Jak moc mám dotáhnout průtočný šroub brzdové hadice? Nechci nic urvat a chci aby to bylo v pořádku.
Teď je stav takový, že to při šlapání na místě nikde neteče, brzda odbržďuje a pedál je po dosednutí desek stejně "tvrdý" jako předtím.
Jak moc mám dotáhnout průtočný šroub brzdové hadice? Nechci nic urvat a chci aby to bylo v pořádku.
Teď je stav takový, že to při šlapání na místě nikde neteče, brzda odbržďuje a pedál je po dosednutí desek stejně "tvrdý" jako předtím.
Třmen na moment dotahovat nemusíš , jednak tam jsou (ale asi už né) zajišťovací plíšky . Jsou tam pevnostní šrouby a ty vydrží opravdu hodně . Vem golu , nebo očkový klíč a rozumnou silou je dotáhni . Utrhnout se dá na autě skoro každý šroub , ale tyhle dají práci .
S průtočným šroubem hadičky je to jiné tomu stačí výrazně menší síla k ulomení . Měl by tam být (a musí) zajišťovací plech ve kterém je X-hran do kterého zapadne hlava průtočáku . Před zpětnou montáží hadičky vyžíhej ! měděné těsnící podložky i v případě že jsou nové . Dělá se to na sporáku až začnou měnit barvu z lesklé do tmavé tak je to ono . Měď změkne a máš několik hodin na montáž než opět ztvrdnou .
Bez vyžíhání to nejspíš poteče a ve snaze šroub "dorvat" ho utrhneš . Dotáhni ho s citem , až začne výrazněji klást odpor a pak tam nasaď ten aretační plíšek a případně ho ještě dotáhni ať pásne na ten šroubek na třmenu .
Ono se mi to kecá když mám Ladu 26 let
Klidně se do toho pusť není to žádná věda
S průtočným šroubem hadičky je to jiné tomu stačí výrazně menší síla k ulomení . Měl by tam být (a musí) zajišťovací plech ve kterém je X-hran do kterého zapadne hlava průtočáku . Před zpětnou montáží hadičky vyžíhej ! měděné těsnící podložky i v případě že jsou nové . Dělá se to na sporáku až začnou měnit barvu z lesklé do tmavé tak je to ono . Měď změkne a máš několik hodin na montáž než opět ztvrdnou .
Bez vyžíhání to nejspíš poteče a ve snaze šroub "dorvat" ho utrhneš . Dotáhni ho s citem , až začne výrazněji klást odpor a pak tam nasaď ten aretační plíšek a případně ho ještě dotáhni ať pásne na ten šroubek na třmenu .
Ono se mi to kecá když mám Ladu 26 let
Klidně se do toho pusť není to žádná věda
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Aha, tak to je klíčová informace, koupil jsem nové podložky, ale nevyžíhal, takže toto si zopakuju. Utáhnul jsem to na cit. Každopádně informace že je pedál tvrdý byla nepřesná, za jízdy jsem zjistil že je měkký, ikdyž s tím jde auto zastavit bezpečně, ale pedál je víc k podlaze. Měl jsem pocit že spíš brzdil zadek, což je blbě. Buď je někde bublina, nebo je na tom zle HBV. Je to tak? Nikde z něj neteče. Ještě jedna věc. Asi se mi povedlo dostat HBV na sucho, resp. bublinu vzduchu do něj. Poradím si s tím pomocí klasického postupu odvzdušnění, nebo je tam nějaká zrada?
Jiank dneska se k tomu už nedostanu, zítra jsem mimo republiku, takže to zkusím v neděli nebo v týdnu dodělat. Díky za radu. Jo a třmen jsem utáhnul asi víc než je předepsanej moment, protože jsem měl velký "koeficient strachu". Zajišťovací podložky mám, při nejbližší příležitosti je i zahnu.
Jiank dneska se k tomu už nedostanu, zítra jsem mimo republiku, takže to zkusím v neděli nebo v týdnu dodělat. Díky za radu. Jo a třmen jsem utáhnul asi víc než je předepsanej moment, protože jsem měl velký "koeficient strachu". Zajišťovací podložky mám, při nejbližší příležitosti je i zahnu.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Nepřehodils mezi sebou brzdové destičky ? Pokud ano musí si sednout na kotouč a chvilku to výrazně méně brzdí . Dlouhý chod pedálu mohou mít na svědomí zadní brzdy . Skus zatáhnout ručku a pak šlápnout na pedál brzdy . Jestli bude prázdný krok výrazně menší , je vada v samostavech (pokud tam jsou) . Nebo utáhni ručku . Musí jít maximálně na 6-tý zub (nejlépe na 4) .MartasBrno píše:Jo, to jo, ale předtím to brzdilo, teď ne. Zato pístky chodí pěkně.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Já jsem to teda nikdy nežíhal a dobrý. Už jsem to dělal 2x a pokaždé to těsnilo. Tak snad to vydrží.Saša píše:Třmen na moment dotahovat nemusíš , jednak tam jsou (ale asi už né) zajišťovací plíšky . Jsou tam pevnostní šrouby a ty vydrží opravdu hodně . Vem golu , nebo očkový klíč a rozumnou silou je dotáhni . Utrhnout se dá na autě skoro každý šroub , ale tyhle dají práci .
S průtočným šroubem hadičky je to jiné tomu stačí výrazně menší síla k ulomení . Měl by tam být (a musí) zajišťovací plech ve kterém je X-hran do kterého zapadne hlava průtočáku . Před zpětnou montáží hadičky vyžíhej ! měděné těsnící podložky i v případě že jsou nové . Dělá se to na sporáku až začnou měnit barvu z lesklé do tmavé tak je to ono . Měď změkne a máš několik hodin na montáž než opět ztvrdnou .
Bez vyžíhání to nejspíš poteče a ve snaze šroub "dorvat" ho utrhneš . Dotáhni ho s citem , až začne výrazněji klást odpor a pak tam nasaď ten aretační plíšek a případně ho ještě dotáhni ať pásne na ten šroubek na třmenu .
Ono se mi to kecá když mám Ladu 26 let
Klidně se do toho pusť není to žádná věda
Tak buď v klidu. Pokud to neteklo hned po montáži, tak za čas to nepoteče určitě. Já měděné podložky taky nikdy nežíhal a nikdy jsem neměl problém. Dokonce ani tehdy, když jsem v nouzi namontoval již použitou. Tím netvrdím, že je to tak správně. Vyžíháním se opravdu předejde případným problémům s těsností a pro utěsnění stačí i menší moment.popest píše:Já jsem to teda nikdy nežíhal a dobrý. Už jsem to dělal 2x a pokaždé to těsnilo. Tak snad to vydrží.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No, takže věci se mají tak, že dnes odstěhuju nějakej nábytek, no a na pozítří robím jakési točítko s motorkem stěračů a pulzním regulátorem - bedeme dělat nějaké maso na grilu, tak aby to člověk netočil ručně a pak to rozdělám všechno. Zatočil jsme si totiž znovu s oběma kolama, prohlídnul jaký chod mají obě brzdy a jednoznačné resumé zní, že nemá smysl dělat čtvrtinu brzd na čtyřikrát, když to nakonec časem rozeberu všechno.
Jo, stačilo číst výše dobře míněné rady.
Jo, stačilo číst výše dobře míněné rady.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Změř tloušťku kotouče - pokud je pod 9,5mm, kup nový (12mm). Není to tak drahý, jak by člověk čekal. Tenkej kotouč + tenčí destičky znamenaj, že pístky vyjíždí moc ven a pak se zkříží. Když na to přijde, může prasknout i váleček - není to vidět, ale začne ti vzlínat brzdovka ven - kdysi se mi toho povedlo docílitMartasBrno píše:Mám jednu otázku, snad se někdo ozvete...
V případě zatuhnutí předních válečků se kloníte k výměně za nové, nebo se můžu spokojit s vyčištěním pracovních ploch? Mám brzdu sundanou a rozhýbávání mi moc nejde, oba válečky byly pod popraskanými prachovkami docela jetý, tzn. koroze prvních mm válečku. Zítra vytlačím pístky a zkouknu povrchy.
Pístky ze třmenu vyndáš, vyklepávej je přes nějaký dřevěný prkýnko. Ani tak není záruka, že neprasknou, ale je to rozhodně lepší. Hlídej, aby se nezkřížily, jinak je klepni radši zpátky. Prostě citovka
Nový pístky se vyplatí dole na drážkách lehce obrousit, aby nešly tak ztuha. Ale nic se nemá přehánět
Dotahuju všechno podle citu, aby to bylo dotažený a nic neteklo a nepovolovalo se to samo.
Vyžíhání jsem nikdy nedělal, akorát jsem si dával záležet, aby to bylo absolutně čistý, ale myšlenka je to dobrá!
No a jelikož už ti to tu stejně všichni napsali a já si to jen tak zopakoval, zvýraznil jsem jen to, co ostatní nějak přešli
A ještě přidám:
V pístcích jsou takové čtyřhranné gumičky - myslím, že se dají koupit i samostatně - krom toho, že utěsňují váleček, při vychýlení prasátka mají taky tendenci ho táhnout zpátky. Možná je taky není občas špatné vyměnit, ale na druhou stranu "neměň co funguje"
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Dodám jen jednu "technickou" k DMatějově příspěvku:
1. - Nový kotouč nemá tloušťku 12 mm ale 10 mm
2. - Hranice opotřebení 9,5 mm je stanovena výrobcem. Já osobně jsem si po všech svých zkušenostech dovolil tuto hranici posunout na 9mm. 0,5mm se sjede hodně brzo a kvůli tomu často měnit kotouče se trochu prodraží. Sice bych to tady snad ani neměl psát, ale jezdil jsem i na 7mm kotoučích a všechno fungovalo správně. I při prudkém brždění z vysokých rychlostí, nebo vjezdech do kaluží. Tím nechci říct, že se tloušťka kotoučů nemusí řešit a jezdit v klidu až do jejich rozpadení, ale jen to, že pokud bude mít nezvlněný kotouč 9,4 mm, tak se nemusí měnit okamžitě, ale je dobré začít plánovat výměnu v dohledném termínu.
Ve všem má jinak Dmatěj pravdu a radí ti dobře.
1. - Nový kotouč nemá tloušťku 12 mm ale 10 mm
2. - Hranice opotřebení 9,5 mm je stanovena výrobcem. Já osobně jsem si po všech svých zkušenostech dovolil tuto hranici posunout na 9mm. 0,5mm se sjede hodně brzo a kvůli tomu často měnit kotouče se trochu prodraží. Sice bych to tady snad ani neměl psát, ale jezdil jsem i na 7mm kotoučích a všechno fungovalo správně. I při prudkém brždění z vysokých rychlostí, nebo vjezdech do kaluží. Tím nechci říct, že se tloušťka kotoučů nemusí řešit a jezdit v klidu až do jejich rozpadení, ale jen to, že pokud bude mít nezvlněný kotouč 9,4 mm, tak se nemusí měnit okamžitě, ale je dobré začít plánovat výměnu v dohledném termínu.
Ve všem má jinak Dmatěj pravdu a radí ti dobře.