Michal Karásek píše:U zadních brzd jsem začal u prasátka na levé straně - samozřejmě že je třeba vyměnit obě...při povolování prdla jedna trubička
spatny postup pri povolovani, trubicka nepraskne pokud budes tocit prasatkem Jestlize je ta "matice" zarezla, pak s njednat opatrne
Jinak netreba menit obe prasatka...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Drobek81: No, párová výměna není třeba z akutního hlediska, moje zkušenost nejen s žigulem, ale s jakýmikoli párovými součástmi auta je, že když vyměním jednu stranu, druhá jde v zápětí...(extrém byly hlavní žárovky u 19ky kupéčka Renaulta(pouze u jednoho kusu auta), jak se nevyměnily obě zaráz, stačila půlhodina do exitu té co nebyla zrovna měněna. I z důvodu párovosti jsem třeba měnil prasata na Trabošovi co půl roku, pokaždé jinou stranu, až jsem vyměnil obě strany zaráz a byl pokoj. A od té doby tvrdim, že je potřeba udělat (alespoň u těch brzd) obě strany zároveň. Navíc jsem měl u toho jednoho prasítka utrhlý odvzdušňovák a čekal to samé i na druhé straně.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Já abych se vyvaroval zarezlým závitům u trubiček a závitů odvzdušňováků tak při opravě vše natru rezistinem ,při příští opravě je pak takový problém vyloučen .
Jakub Metelka píše:Já abych se vyvaroval zarezlým závitům u trubiček a závitů odvzdušňováků tak při opravě vše natru rezistinem ,při příští opravě je pak takový problém vyloučen .
To možná není úplně blbá myšlenka ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
u brzd obecně je největší příčinou zareznutí samotná brzdovka, která se dostane mezi závity, u starých typů založených na jiné bázi (červená) tento problém nebyl. Když jsem s auty začínal, tak jsem ani rezistin, či jiné neznal a natíral jsem vše vazelínou A00, ta se po krátkém ježdění obalí prachem, nakonzervuje okolí a nesmeje to ani voda se solí a i po letech jde vše OK povolit, akorát ta hnusná práce s ní.
vintera píše:natíral jsem vše vazelínou A00, ta se po krátkém ježdění obalí prachem, nakonzervuje okolí a nesmeje to ani voda se solí a i po letech jde vše OK povolit, akorát ta hnusná práce s ní.
Ano, je s ní hnusná práce. Ale nesouhlasím s tím, že ji voda nesmyje. Zvláště na podvozku ji voda relativně bro umyje. Jezdil jsem 3 roky denně s Octávií, takže vím, že jsem musel čepy 4x ročně promazávat, protože po 1/4 roce už byly skoro bez tuku.
Díky DVK jsem zjistil že v Otrokovicích v Lada šopu mají kostku mosaznou. Navíc se zrovna peru s tátovou 05, ten má taky kostku mosaznou. Takže ve čt kupuju mosaznou za 66 kaček. Tu hliníkovou jsem koupil za 95!