Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Včera jsem přijel s mokrým autem do garáže a dneska ráno bylo vlhko, mírně nad nulou, venku čvachta a já měl obtížný start. Chytne jedině při delším točení a s přidáním plynu, pak hned mírně prošlápnout. Asi nic moc pro motor a katalyzátor. Loni jsem měl to samý, domníval jsem se, že je špatný a nacucaný vzduchový filtr, dal jsem tedy fungl nový Champion a byl klid. Tato závada se vyskytuje vždy v zimě a za vlhka. V létě je klid. Nevím co je příčinou. Svíčky jsem také vyloučil, dal jsem nové. Do servisu se mi nechce, takový závady se blbě odtraňují a navíc v okolí žádný schopný servis nemám. Tak nevím...
Euro 2, GM
Euro 2, GM
Zaplat panbuh timhle moje vozitko netrpi ( zatim)
ale vzhledem k tomu ze cerpani a vstriky paliva nebudou nachylne ne vlhkost okolo, zbvyva zapalovani , pripadne nejaka cidla (oblibena vaha vzduchu)
vaha vzduchu lze vyloucit tak ze pred startem ji clovek odpoji a pokud se to zlepsi tajk je to s ni napovazenou. Pricinou muze byt zkondeznovana vlhkost ktera je pricinou neadekvatnich siganlu - ale to je mala pravdepodobnost)
spis bych to videl na zapalovaci kabely, svicky ( tohle mi delaly BOSCHky, po vymene v pohode ale nebylo to o vlhku ale studenem motoru). Preventivne bych dal jine kabely a pak taky muze byt problem s hermeticnosti zapalovaci jednotky ( civky + elektronika) kazdopadne bych zkusil ten zapalovaci blok otrit suchym haderem od spiny protoze ta muze zpusobovat povrchove svody).
pokud nic z toho nepomuze tak bych zkusil snizit elektrodovou vzadlenost svicek cca na 0,7-0,8mm. Vymena civek je draha legrace. 10 000kc.
KAmos rika ze nejlip se to pak testuje rozprasovadlem vody na kytky..... vyrobit mlhu v motorovem prostoru a pak zkusit startovat
Nektere automobilky maji predepsany servisni preventivni ukon vymena zapalovacich kabeliu po 100 000km nebo 5 letech. Je to prevence pred tim aby ti kvuli necemu takovemu neodesel kat. Nepalici svicka ho totiz docela dobre odrovna....Pokud ti ale nesviti CHK ENG tak by to melo byt ok.
ale vzhledem k tomu ze cerpani a vstriky paliva nebudou nachylne ne vlhkost okolo, zbvyva zapalovani , pripadne nejaka cidla (oblibena vaha vzduchu)
vaha vzduchu lze vyloucit tak ze pred startem ji clovek odpoji a pokud se to zlepsi tajk je to s ni napovazenou. Pricinou muze byt zkondeznovana vlhkost ktera je pricinou neadekvatnich siganlu - ale to je mala pravdepodobnost)
spis bych to videl na zapalovaci kabely, svicky ( tohle mi delaly BOSCHky, po vymene v pohode ale nebylo to o vlhku ale studenem motoru). Preventivne bych dal jine kabely a pak taky muze byt problem s hermeticnosti zapalovaci jednotky ( civky + elektronika) kazdopadne bych zkusil ten zapalovaci blok otrit suchym haderem od spiny protoze ta muze zpusobovat povrchove svody).
pokud nic z toho nepomuze tak bych zkusil snizit elektrodovou vzadlenost svicek cca na 0,7-0,8mm. Vymena civek je draha legrace. 10 000kc.
KAmos rika ze nejlip se to pak testuje rozprasovadlem vody na kytky..... vyrobit mlhu v motorovem prostoru a pak zkusit startovat
Nektere automobilky maji predepsany servisni preventivni ukon vymena zapalovacich kabeliu po 100 000km nebo 5 letech. Je to prevence pred tim aby ti kvuli necemu takovemu neodesel kat. Nepalici svicka ho totiz docela dobre odrovna....Pokud ti ale nesviti CHK ENG tak by to melo byt ok.
Snížit elektrodovou vzdálenost jsem taky zkoušel, bez úspěchu. Svíčky tam jsou ty, co doporučuje výrobce, BRISK s označením myslím LR15YC-1 nebo tak nějak...
Dobrý nápad je otřít tu zapalovací cívku hadrem, poliju ji technickým benzínem a hadrem vytřu.
Kabely mám nějaké náhradní z Polska, kdysi jsem je tam kupoval jako nouzovku a jsou na Poloneze. Jako pokus by mohly stačit.
Odpojit váhu vzduchu mám nejspíš tím konektorem u ní, že?
Dneska ráno bylo stejné počasí jako včera a start v pohodě.
Ještě jsem nevypozoroval souvislost, když předchozí den v neděli jsem se vrátil s dostatečně zahřátým motorem po cca 110 km jízdě, zatímco včera se studeným po jízdě 3 km.
Dobrý nápad je otřít tu zapalovací cívku hadrem, poliju ji technickým benzínem a hadrem vytřu.
Kabely mám nějaké náhradní z Polska, kdysi jsem je tam kupoval jako nouzovku a jsou na Poloneze. Jako pokus by mohly stačit.
Odpojit váhu vzduchu mám nejspíš tím konektorem u ní, že?
Dneska ráno bylo stejné počasí jako včera a start v pohodě.
Ještě jsem nevypozoroval souvislost, když předchozí den v neděli jsem se vrátil s dostatečně zahřátým motorem po cca 110 km jízdě, zatímco včera se studeným po jízdě 3 km.
Tavri: Soucítím s tebou, tohle blbá závada. Lepší je závada: "nejede vůbec". To se hledá líp.
Dneska mi kámen zase rozbil přední sklo. Mám ho připojištěné v pojistce, takže mě to trápí jen z hlediska další návštěvy servisu. To už bude třetí sklo......
Dneska mi kámen zase rozbil přední sklo. Mám ho připojištěné v pojistce, takže mě to trápí jen z hlediska další návštěvy servisu. To už bude třetí sklo......
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Tavri, dej si pozor, aby to nemělo souvislost s teplotou. Mě to dělalo při mrazech a několikadenním stání. A byl to snímač detonací (čidlo klepání). Erik
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Snímač detonací měním skoro při každé pravidelné servisní prohlídce.
(Elektronoka si stěžuje, že nefunguje.) Ale Check nesvítí a auto startuje dobře zima nezima. Vysvětlením by mohlo být, že si elektronika vymýšlí a nutí mě měnit neporouchané čidlo. Ale ví bůh....
(Elektronoka si stěžuje, že nefunguje.) Ale Check nesvítí a auto startuje dobře zima nezima. Vysvětlením by mohlo být, že si elektronika vymýšlí a nutí mě měnit neporouchané čidlo. Ale ví bůh....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Na pravidelné servisní prohlídky nechodím, v podstatě nemám kam a všechny věci si kontroluji sám. Stejně tak s údržbou a drobnými opravami. Poslední záznam končí na prohlídce 30 tis. km u prvního majitele. Navíc jsem si myslel, že auto je určeno také do ruských děréven a tam mají do servisu sakra daleko. Při mrazech to dělalo také, ale velké mrazy ještě nebyly. Auto garážuji, takže ani tam nepředpokládám velký pokles teplot.
Kde se nachází ten snímač detonací a kolik stojí? Mohu nějak simulovat jeho nefunkčnost? A co má na starosti? Konkrétně co snímá? Lada 110 je první vsříkačkový auto a v tomto ohledu tomu moc nerozumím...
Kde se nachází ten snímač detonací a kolik stojí? Mohu nějak simulovat jeho nefunkčnost? A co má na starosti? Konkrétně co snímá? Lada 110 je první vsříkačkový auto a v tomto ohledu tomu moc nerozumím...
Je na bloku motoru směrem k chladiči. Je to takový kroužek navlečený na trnu se závitem a připevněný matkou. Vedou k němu dva dráty. Snad to najdeš. Dle mých informací by to mělo snímat dobu exploze v motoru a hýbat to s předstihem. O nasimulování nefunkčnosti nevím nic. No vlastně mohu Ti půjčit to moje špatné )))
A jen poznámka, do ruských děreveň si lidé možná tato auta kupují, ale určitě s karburátorem. Takže budou v tomto směru asi dost v klidu
A jen poznámka, do ruských děreveň si lidé možná tato auta kupují, ale určitě s karburátorem. Takže budou v tomto směru asi dost v klidu
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
datčik detonacij je vlastně piezoelektricky elemnet, ktery dava signal umerny vibracim motoru. pri detonacnim spalovani je tento signal odlisny diky jinym vibracim a RJ na zaklade toho upravi predstih. NA volnobeh se to nemuze projevit . vada snimace totiz nemuze byt takoveho charakteru ze by daval signal bez onech vibraci (tak jako nemuze existovat vadna zarovka ktera sviti i kdyz do ni netece proud:-))))).
Vadne cidlo detonaci lze simulovat u nekterych aut tak ze ho odpojime. ( nevim jak je to u lady protoze ridici jednotka muze odpojeni cidla poznat a na zaklade toho "mirne upravit" program.)
Nektere lady (myslim ze euro 3) maji jeste cidlo nerovnosti vozovky. je to podobny piezoelektricky elemnt ktery snima vibrace pobliz zaveseni prednich kol a RJ porovnava jeho udaje s cidlem detonaci. Tim se da odlisit falesny signal z cidla detonaci aby pri jizde po dlazbe to nehybalo zbytecne s predstihem.
Bez obou tehle verglu by mela ridici jednotka fungovat normalne a chyba zadneho z nich se neprojevi rosvicenim check engine.
Byt to felda tak doporucim jinou zapalovaci "listu" z vrakoviste... u lady stojej civky 10 000....
Vadne cidlo detonaci lze simulovat u nekterych aut tak ze ho odpojime. ( nevim jak je to u lady protoze ridici jednotka muze odpojeni cidla poznat a na zaklade toho "mirne upravit" program.)
Nektere lady (myslim ze euro 3) maji jeste cidlo nerovnosti vozovky. je to podobny piezoelektricky elemnt ktery snima vibrace pobliz zaveseni prednich kol a RJ porovnava jeho udaje s cidlem detonaci. Tim se da odlisit falesny signal z cidla detonaci aby pri jizde po dlazbe to nehybalo zbytecne s predstihem.
Bez obou tehle verglu by mela ridici jednotka fungovat normalne a chyba zadneho z nich se neprojevi rosvicenim check engine.
Byt to felda tak doporucim jinou zapalovaci "listu" z vrakoviste... u lady stojej civky 10 000....
Čidlo nerovností tam fakt je! Je na podběhu těsně pod baterií. Zjistil jsem, že existuje, když mi do něj klepala siréna od alarmu, do které shora klepal reduktor od LPG. V okamžiku, kdy siréna definitivně odpadla na silnici, bylo všechno OK. Jen jsem si musel koupit novou sirénu a umístit jí jinam.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)