je strcenej zespod...prave aby ho nedrzely jen srouby (drzi vlastne veskerou silu). Cep je ze statiskeho hlediska kloub a ten nevyvolava zadny pridavny moment. Navic sila je rozlozena do stykove plochy cepu a k zadnemu namahai na ohyb nedochazi, to by muselo byt rameno po cele delce stejne siroke...tvar ramene je dan charakterem zatizeni a dle meho nazoru je vice nez spravny, dle silovych pomeru (i prolisy ve spodni casti ramene jsou dulezite)...
To co jsi popsal tam nenastava, maximalne by mohl byt material namahan mezi cepem a lemem na strih...ale vzhledem k tomu, ze tam pusobi max. sila hmotnosti auta (+-15kN) tak tato sila nezpusobi namahani na strih, jelikoz drive dojde k deformaci ramene mezi pruzinou a cepem - proto ma vyznam zesileni lemu
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Dalsi veci je, ze pak se horni rameno dotkne dorazu a ten jej utlumi a nepusti dale - spodni rameno je tim padem chraneno a maximalni sila na nej pusobici je sila od pruziny stlacene prave na maximalni (dorazovou) hodnotu...
A pokud by doslo k vetsimu zatizeni, pak je to z praktickeho hlediska jedno, to uz neni provozni pripad ale havarijni stav a tam ani klasicka PP kde plati eulerovske vztahy neplati ale to uz je oblast plasticity a na to teoreticke uvahy nelze aplikovat a navic takove ramena by zaslouzily vymenu i s pokrivenou napravnici a karoserii
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.