DOD TM Brno
Moderátor: Moderátoři
DOD TM Brno
V dnešní nádherný, sluncem prozářený a jarem vonící den se konalo v Brně a okolí hned několik zajímavých akcí. Jelikož se zatím neumím přemísťovat v čase, vybral jsem si jen dvě, ktetré byly pro mě stěžejní.
První akcí byla již tradiční jarní Motortechna na brněnském výstavišti. Na ni jsem dorazil během dopoledne. V rychlosti jsem proběhnul stánky prodejců v pavilonu Z a na okolních přilehlých plochách. Nic velkého jsem v zásadě kupovat nechtěl, takže zůstalo jen u pár drobností, aby se neřeklo, že jsem tam byl jen tak. Poté jsem se víceméně věnoval společenským záležitostem. Motortechna totiž není jen o nakupování haraburdí, ale i vhodným místem k potkáváníse se známými lidmi. Čas na nějaké focení jsem skoro neměl. Prošel jsem si rychle výstavu, podíval se, co se přes zimu "urodilo" a pádil z výstaviště pryč.
Moje cesta vedla na druhou paralelně probíhající akci. Tou byl Den otevřených dveří depozitáře dopravních prostředků Technického muzea Brno. Bylo vystaveno všechno podstatné, co je v současné době k dispozici. Výjimkou byly šaliny, které jsou uloženy v samostatném depozitáři. K vidění byla osobní auta (všechna v původním, byť některá v horším stavu), náklaďáky (ty byly většinou ukázkově zrenovované, nebo v původním stavu), hasičská technika a nakonec i autobusy a trolejbusy. Nutno podotknout, že až na pár výjimek, jsou všechny vystavené kousky plně provozuschopné. Mnoho autobusů svoji funkčnost demonstrovalo pravidelnými vyhlídkovými jízdami pro svezeníchtivé zájemce. Ti bezezbytku zaplnili každý vypravený autobus, aby si zopakovali dávné vzpomínky, nebo předvedli dětem, jak se jezdilo dříve.
Pro mě se stalo zlatým hřebem důkladné prozkoumání nejnovějšího přírůstku TMB, kterou je GAZ M-13 Чайка. Tuto luxusní limuzínu muzeum získalo doslova před pár dny. Je vzácně v naprosto originálním stavu, včetně laku, čalounění, chromů atd. a je samozřejmě plně funkční. Opravdu moc pěkný kousek, který se moc často nevidí. A pokud ano, tak ne v originálním stavu. Díky jistým konexím se mě poštěstilo si na chvilku pohovět na pracovišti шофёрa. To je vskutku nevšední zážitek. Člověk se v impozantním 5,6m dlouhém autě úplně ztrácí. Na dobu vzniku (1961) disponuje neuvěřitelným vybavením. Osmiválcový šestilitr spolupracuje jemě s třístupňovou automatickou převodovku s elektrickým řazením prostřednictvím tlačítek na palubní desce a s redukcí do pomala pro přehlídkovou rychlost, servořízením, elektrickým stahováním všech oken a já už ani nevím čím vším ještě.
Díky prozkoumávání Čajky jsem ani nestihl žádnou jízdu historickým busem, ale ani toho moc nelituju, protože Čajka je přeci jen vzácnější. Autobus stihnu snad někdy příště. Celkově vzato jsem si užil velmi příjemný den, strávený v prostředí pěkných a zajímavých věcí s příjemnými lidmi. Všechno podtrhovalo nádherné počasí. Snad se to příští rok podaří zase.
No a zde je malá fotodokumentace: http://foto.mail.ru/mail/albert.lkcs/292 Fotky jsem jako obvykle nechal v plném rozlišení, takže se můžete kochat detaily.
První akcí byla již tradiční jarní Motortechna na brněnském výstavišti. Na ni jsem dorazil během dopoledne. V rychlosti jsem proběhnul stánky prodejců v pavilonu Z a na okolních přilehlých plochách. Nic velkého jsem v zásadě kupovat nechtěl, takže zůstalo jen u pár drobností, aby se neřeklo, že jsem tam byl jen tak. Poté jsem se víceméně věnoval společenským záležitostem. Motortechna totiž není jen o nakupování haraburdí, ale i vhodným místem k potkáváníse se známými lidmi. Čas na nějaké focení jsem skoro neměl. Prošel jsem si rychle výstavu, podíval se, co se přes zimu "urodilo" a pádil z výstaviště pryč.
Moje cesta vedla na druhou paralelně probíhající akci. Tou byl Den otevřených dveří depozitáře dopravních prostředků Technického muzea Brno. Bylo vystaveno všechno podstatné, co je v současné době k dispozici. Výjimkou byly šaliny, které jsou uloženy v samostatném depozitáři. K vidění byla osobní auta (všechna v původním, byť některá v horším stavu), náklaďáky (ty byly většinou ukázkově zrenovované, nebo v původním stavu), hasičská technika a nakonec i autobusy a trolejbusy. Nutno podotknout, že až na pár výjimek, jsou všechny vystavené kousky plně provozuschopné. Mnoho autobusů svoji funkčnost demonstrovalo pravidelnými vyhlídkovými jízdami pro svezeníchtivé zájemce. Ti bezezbytku zaplnili každý vypravený autobus, aby si zopakovali dávné vzpomínky, nebo předvedli dětem, jak se jezdilo dříve.
Pro mě se stalo zlatým hřebem důkladné prozkoumání nejnovějšího přírůstku TMB, kterou je GAZ M-13 Чайка. Tuto luxusní limuzínu muzeum získalo doslova před pár dny. Je vzácně v naprosto originálním stavu, včetně laku, čalounění, chromů atd. a je samozřejmě plně funkční. Opravdu moc pěkný kousek, který se moc často nevidí. A pokud ano, tak ne v originálním stavu. Díky jistým konexím se mě poštěstilo si na chvilku pohovět na pracovišti шофёрa. To je vskutku nevšední zážitek. Člověk se v impozantním 5,6m dlouhém autě úplně ztrácí. Na dobu vzniku (1961) disponuje neuvěřitelným vybavením. Osmiválcový šestilitr spolupracuje jemě s třístupňovou automatickou převodovku s elektrickým řazením prostřednictvím tlačítek na palubní desce a s redukcí do pomala pro přehlídkovou rychlost, servořízením, elektrickým stahováním všech oken a já už ani nevím čím vším ještě.
Díky prozkoumávání Čajky jsem ani nestihl žádnou jízdu historickým busem, ale ani toho moc nelituju, protože Čajka je přeci jen vzácnější. Autobus stihnu snad někdy příště. Celkově vzato jsem si užil velmi příjemný den, strávený v prostředí pěkných a zajímavých věcí s příjemnými lidmi. Všechno podtrhovalo nádherné počasí. Snad se to příští rok podaří zase.
No a zde je malá fotodokumentace: http://foto.mail.ru/mail/albert.lkcs/292 Fotky jsem jako obvykle nechal v plném rozlišení, takže se můžete kochat detaily.
Naposledy upravil(a) Hurikán dne sob dub 24, 2010 21:16, celkem upraveno 1 x.
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ty bláho, tak to je pěkná výstava. To by mě trvalo dlouho, než bych to všechno řádně zkouknul Akorát by mě teda mrzelo, že tam nejsou kolejový vozidla.
Alberte, to, že fotky dáváš na ňákej ruskej servr, bych i pochopil, ale nadepisovat si to v ruštině je už tak trochu úchylka
Alberte, to, že fotky dáváš na ňákej ruskej servr, bych i pochopil, ale nadepisovat si to v ruštině je už tak trochu úchylka
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
No však já jsem to spíš jenom proběhnul. Dost exemplářů už znám z minulých akcí, takže jsem si důkladně prohlédnul jenom pár kousků. Zejména obě čerstvě zrenovované eŠeLky stály za to. U nich jsem slintal. Stejně tak i u městského eRTéÓčka a krásné eŠeMky. ŠM není na fotkách, protože většinou jezdila s lidma. I Několik dalších strojů se nepodařilo odchytnout bez hroznu lidí znemožňujících kloudné focení.Laďuša píše:To by mě trvalo dlouho, než bych to všechno řádně zkouknul
Další věci jako tanky, BVPéčka, lokomobilu apod. jsem nefotil. Chtělo by to víc času, který jsem neměl, protože jsem chtěl stihnout dvě akce.
Kolejová vozidla mají svůj vlastní depozitář, který je na opačné straně města. TMB pracuje na sjednocení depozitářů dopravní techniky, ale všechno je o penězích. Další stroje jsou ve výstavních prostorech muzea.
To dělám proto, aby tomu ruský správce serveru rozuměl.Laďuša píše:nadepisovat si to v ruštině je už tak trochu úchylka
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Hurikán, Mám sto chutí tě uškrtit .O této akci jsem se dozvedel ve čtvrtek ,ale již byl v plánu Ořechov 1945 .Slintám nad těma fotkama
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Pokud myslíš vůz, který léta jezdil se značkou BSB.24.39, tak ano.Koko Loko píše:Myslíš ten o kterém jsem včera dostal plně vyčerpávající přednášku?
Heh, tomu říkáš plně vyčerpávající přednáška. Nezapomeň, že to bylo pod vlivem požitých piv, tudíž paměť již tak nesloužila. Dostal si pouze kusé informace, jistě i částečně zkreslené.
Počkej, příště - za střízliva
To bude přednáška, přece si to nevezmu do hrobu (no, ale že se mi ten černý humor teď mimořádně daří )
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Do Ořechova jsem se taky chystal, ale pak dostalo přednost BVV a TMB. Měl bys být rád, že jsem tam byl. Aspoň se můžeš podívat na fotky.Jakub Metelka píše:Hurikán, Mám sto chutí tě uškrtit .O této akci jsem se dozvedel ve čtvrtek ,ale již byl v plánu Ořechov 1945
V první řadě je to burza, kde prodávají jak firmy, tak soukromníci. Není to nijak moc tříděné. Musíš si prostě projít všechno. No a při této příležitosti jsou jak v pavilonu Z, tak venku vystavená zajímavá auta. Většinou se zde prezentují jednotlivé veteránské kluby, které ze svého středuvyberou pár zástupců a ty pošlou prezentovat klub. Ofic. informace zde: http://motortechna.cz/ nebo tady: http://www.i-veteran.cz/novinky/tradin- ... o-2010-323 je článek s fotografiemi, ze kterých se dá udělat lepší představa.dandy píše:Na tej MOTORTECHNE sa čo dá riešiť. To je klasická burza?
No, to máš teda dost velké mínus. Dělám si černý puntík.Hrubi píše:Sákra, já na to letos zapomněl (a to to mám skoro za barákem!)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Úžasné foto č. 12Hurikán píše:http://www.i-veteran.cz/n...a-brno-2010-323 je článek s fotografiemi
Zdá sa, že je to viac o motorkách, ale celkovo to vyzerá zaujímavo. Budúci rok ...
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS