motor 2103 v 2105

Moderátor: Moderátoři

cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

motor 2103 v 2105

Příspěvek od cackler »

zdravim,
nedávno jsem koupil odhlášenou 2105, za pár korun, ale ve skvělim stavu co se koroze týče. Dlouho stála, takže většina gumovejch věcí je pryč. Teď jí postupně prolejzam a zjišťuju co v ní vlastně je.
Dostal jsem okopírovanej techničák kde je obsah 1,3l, ale na bloku motoru je z jedný strany napsáno 03 a z druhý 2103, což je podle slovenskýho Tůmy 1,5l ke kterejm se dával karbec 2107-1107010 jenže já tam mam 2105-1107010 a vejfuk pro 2103 by měl bejt se 3 tlumičema, ale tam jsou jen dva jako u motoru 1,3.
Po sundání víka ventilů, tam je řetěz, takže to odpovídá 2103.

Dá se nějak zjistit co v tom vlastně mám? Kupoval jsem to jako 1,3, ale jesti tam mám 1,5 tak to potěší :lol:

Podlě čísla karoserie nebo štítku bohužel nic nezjistim, protože to nemam. Ani nevim z jakýho roku je, dá se to někde zjistit?
Přílohy
cislo.jpg
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Lada je skládačka, zjednodušeně řečeno všechno pasuje se všim, takže podle karburátoru nebo výfuku se vůbec neřiď. Motor 03 je 1500, to je hlavní co potřebuješ vědět. Rok výroby zjistíš jedině podle techničáku.
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

ok tos mě potěšil, teď už to jen dát dohromady ať jezdí jak zamlada :)
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Do modelů 2105 se osazovaly motory 2103 jako alternativní motory. Mělo to označení 21053.
Ale to asi nebude Tvůj případ. Podle toho, že píšeš, že karburátor a výfuk jsou původní třináctistovkové díly, podle mého názoru motor někdo vyměnil a ostatní díly ponechal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

jo taky si myslim.

ještě dotázek, když je tam původní karbec pro 1,3, tak to zvládne uživit i tu 1,5?
chci to mít jen na ježdění pro zábavu, takže na spotřebě mi nezáleží, to by bylo nejlepší tam dát weber? a webery pro 1,3 a 1,5 se lišej v čem? v průměru trysek?
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

WEBER rozhodně nedávat - pružnosti nepřidá, spotřebě ovšem ano. Osadit WEBERa je krok zpět.

OZON 2105 pro třináctku spolehlivě nakrmí i motor 1500, v tom bych neviděl problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

tak jsem ho rozebral a jsou tam obě trysky 150, jestli jsou to ty čísla co jsou vidět při rozpůlení karburátoru. to asi neni ideální? jaká by byla nejlepší kombinace?
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To ses asi díval na vzdušníky, ne? Hlavní trysky paliva jsou na dně plovákové komory a na prvním stupni musí být tryska mnohem menší než druhá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

jo to byly vzdušníky, sorry, koupil jsem si to abych se na tom něco naučil :)

tak trysky tam jsou 112/150 to jsou myslim původní, ty jsou pro motor 1500 dobrý?
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To je originál osazení pro 1500. Mám dojem, že tam máš OZONa originál na patnáctku. Jak jsi přišel na to, že je pro třináctku?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

podle slovenskýho Tůmy, tam píše, že k motorum 2105 je se dávaly karburátory 2105-1107010 a k 2103 se dávaly 2107-1107010
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To ano. Ale podle těch trysek, co tam máš, je to karburátor 2107 určený pro motory 1500 a 1600.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

jj teď jsem na to koukal, ještě přemeřim průměr komor podle toho se to dá taky poznat. dost možná to bude nějakej hybrid, protože je na něm vidět, že už je v něm hodně hrabáno.

teď jsem chtěl vyměnit membránu podtlaku pro 2. komoru, ale je trochu jiná než původní a kolem spoje "potrubí" to netěsní, dá se to nějak utěsnit nebo tam mam radši nechat původní?
Přílohy
2.jpg
1.jpg
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Pokud si dobře vzpomínám tak když jsem dělal svůj karbec, tak to taky na okrajích vůbec nepřiléhalo... Ale to by nemělo vadit. Část, která má těsnit bude asi víc uvnitř.
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

ono to nový sice zapadně pěkně do tý drážky, takže tam těsní, ale netěsní tam kde vede vzduch, zkoušel jsem to, že jsem do dal dohromady a ucpal jsem prstem vystup a hejbal membránou a utíkalo to... nepadlo mě, dát tam vyšší o-kroužek nebo namazat silikonem,
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“