Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Nejako sa to tuna zasa zvrtlo :)
Tak včera som vymenil klasicky rozdelovač s kladivkom za bezkontakt z vyšieho modelu lady :)
Zbastlil k tomu nejaku elektroniku. A hura na cesty (ten stary nosim zo sebou v kufri kdy by neco :D)
Akurat mi treba upraviť troška regulaciu predstihu ale to sa stym treba hrať :(
Inač naprosta spokojnosť.
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »

JmJ píše:Ja nasel na netu obrazky z vyletu Ladou nekde v okoli Tibetu. Byla to 2103 nebo 2106, vizualne v dost prumernem stavu a podle komentaru u fotek bylo treba obcas vlezt pod kapotu. Ale jezdilo to :-).
Nemas tam nekde link ? V soucasnoti prave o takovem "vyletu" uvazujem. Zatim mame prd informaci, treba z toho nakonec nic nebude, ale uvidime..
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Rafan píše:Mam jiny dotaz - jak moc se projevuje nadmořská výška na chod karburatoru? Je ve vyšších výškách (3 000-4 000 m.n.m) lepší Weber nebo OZON..? :shock:
Chová se naprosto stejně, jen je třeba jej přeladit na směsi, protože výše je jiná hustota vzduchu a bohatost ve volnoběhu je potřeba seřídit aktuálním podmínkám. Jinak je to ale stejné jako "dole".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Rafan píše:
JmJ píše:Ja nasel na netu obrazky z vyletu Ladou nekde v okoli Tibetu. Byla to 2103 nebo 2106, vizualne v dost prumernem stavu a podle komentaru u fotek bylo treba obcas vlezt pod kapotu. Ale jezdilo to :-).
Nemas tam nekde link ? V soucasnoti prave o takovem "vyletu" uvazujem. Zatim mame prd informaci, treba z toho nakonec nic nebude, ale uvidime..
nasel sem: jde o Pamir

http://www.pbase.com/sigusva/dilmjuk_valley

http://www.pbase.com/sigusva/dilmjuk_pass__day_4
VAZ 2104 1.3 1989
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Minule ako som pozeral knizku tak som si vsimol ze ten karburator na obrazku ma cosi co ja na aute nemam tusim je tam len obycajny srob.

Obrázek

Co je ta suciastka oznacena cislom 10 :?:
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Trevor píše:Minule ako som pozeral knizku tak som si vsimol ze ten karburator na obrazku ma cosi co ja na aute nemam tusim je tam len obycajny srob.

Co je ta suciastka oznacena cislom 10 :?:
zhasec plamene. nemaji to vsechny karburatory. funguje to tak, ze kdyz vypnes zaplovani, tak se vysune ta jehla, ktera vede do karburatoru a ucpe privod paliva pro volnobeh (alespon tak jsem to pochopil).
VAZ 2104 1.3 1989
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Aha no v podste nic co by bolo nevyhnutne na jazdu ale hned mi napadla jedna vec na ktoru by to bolo priam idealne pokial sa samozrejme ja a ty nemylime :oops:

Ked idem na benzin a chcem prepnut na plyn tak je lepsie ked dam prepinac najskor do nulovej polohy (obidva netily su zavrete) a idem az pokial nezacne motor trochu trhat potom hned prepnem na plyn. Pokial sa to ale robilo okamzite tak to malo na jazdu negativny vplyv. Motoru to moc dobe nerobilo benzin a plyn naraz. No a pokial je ta triska nato co ty hovoris tak by sa to dalo prave vyuzit na tento efekt aspon umna neviem ako u druhych.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Trevor - ale to je i v návodu k LPG ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Sice nie je to mozne lebo ono by to vlastne zavrelo kanal volnobehu :cry:

z tohoto obrazku je to hned jasne....
Obrázek
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Osobně nevím, zda-li bych to nazval zhášečem plamene.
Tímto elektromagnetickým ventilem uzavření volnoběhu byly vybaveny karburátory pro 2103 a 2106 a následně i OZONY. Tento systém pracoval na el. principu motor běží (zapalování zapnuto) - otevřeno / motor neběží (zapalování vypnuto) - zavřeno. Takže konečným důsledkem je v podstatě zabránění "samozápalům" po vypnutí motoru. L.
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »


Bomba !! I kdyz se v poslednich dnech zatim cesta zredukovala pouze na Kvakaz, tak stejne se prumerna nadmorska vyska pohybuje kolem tri tisic m.n.m. A precijen az budu v Cecensku tak budu rad za spolehlivy nenapadny stroj 8)
Pool

Příspěvek od Pool »

JmJ píše:zhasec plamene
Tůma tomu nadává: Uzavírací elektromagnetický ventil pro zamezení vzniku samozápalů (u přehřátého motoru).
Pozor neplést s elektromag. ventilem používaným až později u novějších typů. Tuším se tomu nadává EKONOSTAT...
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ten ele. magneticky ventil uzatvara privod paliva pre volnobežnu dizu.
Skuste naštartovať a pri voľnobehu odpojiť kablik chcipne to.
Inač v staršich karbecoch to nebolo.
A ano služi to na zabranenie samozapalom.
Ekonostat využiva ten isty ventil :D (aspon sa mi zda)
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Luděk Musil píše:Tímto elektromagnetickým ventilem uzavření volnoběhu byly vybaveny karburátory pro 2103 a 2106 a následně i OZONY.
Opravdu to ma i OZON? Ja jsem to tam nenasel ...
Deli
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Opravdu to má i OZON, ale pouze pro vybrané motory. Když jsem ho v Mototechně kupoval, tak prodavačka (nevím, zda-li byla chytrá) se mě ptala, jakej ten OZON vlastně chci. Jestli s elektromagnetickým ventilem, nebo bez něho. L.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“