Svíčky
Moderátor: Moderátoři
Svíčky
Máte taky olej v těch otvorech pro svíčky? Já měl u 4. válce okolo svíčky skoro centimetr oleje, v ostatních jenom tak trošku po dně (u toho 4. to může taky bejt netěsným víčkem). Už se to tu kdysi řešilo, ale nemůžu to najít a hlavně nevím jestli vyřešilo, jedině přetěsnit ty trubičky mezi hlavou a víkem ventilů, jsou tam dva kroužky, ale pomůže to? No zatím to zapalování nevadí, ale radši bych, aby to tam neprolínalo.
Naposledy upravil(a) zelvotron dne pon bře 01, 2010 09:55, celkem upraveno 1 x.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Já tam zatím olej nemám. Pokud by si měl olej jen na 4 válci tak bych to viděl na víčko od nalévacího otvoru. Trošku mě to kolem víčka slzelo, ale stíkalo to po hlavě dolů a ne do dír na svíčky. Jestli máš truchu oleje všude tak bych přemýšlel o přetěsnění víka ventilů. Pokud se nepletu tak je to utěsněno jen silikonem.
Naposledy upravil(a) žež dne úte črc 14, 2009 13:37, celkem upraveno 1 x.
Tady jsem našel původní diskuzi:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=38868#38868
(odkaz je reakce na Rudův příspěvek z předchozí stránky, jak sem pochopil)
Co jsem zjistil, podle katalogu ND se ty problémový trubičky s dvěma kroužkama montovaly do 05/2002 (já mám auto prodaný u nás ve stejný datum nebo myslíte, že to bude mít nějakou historickou hodnotu, poslední prodanej kus s olejem prolínajícím ke svíčkám? ). Dál je sou tam uvedený 3 typy ventilových vík, přičemž jedno je jasně novější 1,6, která má zapalovací cívky přímo na svíčkách, další dvě jsou rozlišený podle doplňkvýho dvojčíslí, ale na rozdíl od těch trubiček není uvedeno, že by se montovali do/od nějakýho data.
Je možný, jak píše Skalouš, že novější víka jsou už s těma trubičkama vcelku, potom by tam ale stejně mělo bejt jedno těsnění mezi trubičkou víka a hlavou, což není, zřejmě tam bude asi silikon jako je po obvodu víka. Stejně když jsem u našich auta vyndaval kabely, tak myslím že tam žádný trubičky nebyly a svíčky byly na férovku v prostoru víka ventilů a od oleje chráněný jen koncovkou - kabelem a díra na svíčku nahoře utěsněná taky tak. Budu to muset prozkoumat.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=38868#38868
(odkaz je reakce na Rudův příspěvek z předchozí stránky, jak sem pochopil)
Co jsem zjistil, podle katalogu ND se ty problémový trubičky s dvěma kroužkama montovaly do 05/2002 (já mám auto prodaný u nás ve stejný datum nebo myslíte, že to bude mít nějakou historickou hodnotu, poslední prodanej kus s olejem prolínajícím ke svíčkám? ). Dál je sou tam uvedený 3 typy ventilových vík, přičemž jedno je jasně novější 1,6, která má zapalovací cívky přímo na svíčkách, další dvě jsou rozlišený podle doplňkvýho dvojčíslí, ale na rozdíl od těch trubiček není uvedeno, že by se montovali do/od nějakýho data.
Je možný, jak píše Skalouš, že novější víka jsou už s těma trubičkama vcelku, potom by tam ale stejně mělo bejt jedno těsnění mezi trubičkou víka a hlavou, což není, zřejmě tam bude asi silikon jako je po obvodu víka. Stejně když jsem u našich auta vyndaval kabely, tak myslím že tam žádný trubičky nebyly a svíčky byly na férovku v prostoru víka ventilů a od oleje chráněný jen koncovkou - kabelem a díra na svíčku nahoře utěsněná taky tak. Budu to muset prozkoumat.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
jj, já vím, mimochodem teď sem to kontroloval a bylo to celkem v pohodě, oleje minimum, jen tak trošku od něj po dně.
Na novějším provedení jsou svíčky v ďourách taky, jeden spoj je nahoře pokud si to dobře pamatuju, ale to by znamenalo, že je jiná palice, čemuž zase odporuje katalog ND, čert ví, zatím na to kašlu a budu to dál sledovat.
Na novějším provedení jsou svíčky v ďourách taky, jeden spoj je nahoře pokud si to dobře pamatuju, ale to by znamenalo, že je jiná palice, čemuž zase odporuje katalog ND, čert ví, zatím na to kašlu a budu to dál sledovat.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1 a uvažuji, že bych zkusil jiné. Ty co tam mám už dávno překročily interval výměny. A pokud máte jiné, máte je na klíč 21 mm nebo na ten menší, tuším 16 mm.
Btw. našel jsem v garáži úplně nové Autolite 3923, mají dlouhý závit, vysunuté jiskřiště a jsou na menší klíč, podle google jsou studenější, takže jen na letní provoz?
Btw. našel jsem v garáži úplně nové Autolite 3923, mají dlouhý závit, vysunuté jiskřiště a jsou na menší klíč, podle google jsou studenější, takže jen na letní provoz?
Dodge Avenger 2.0 VVT
ty používám pořád.Jen jednou tam byly plynový Championy. Klíč si teďka nevybavím, na tom mým to asi ani nejni napsanýtavri píše:Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Co vím, tak ty Brisky se osvědčily asi nejlíp. Já je mám na Kalině a musím podotknout, že když tam šly místo ruských, byla to znatelná změna k lepšímu. Staré moudro říká "neopravuj co funguje", ale experimentům se meze nekladou
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).