Zdravým všetkých a zareagujem postupne. Tavri, práve 8V by nemal mať v zime problémy, zatiaľ som toho veľa na RU stránkach veľa nenačítal, ale problém so štartovaním majú mať práve 16V a to ak teplota klesne pod -25. RU popisujú ako ľahko sa dá tento problém vyriešit. Pretože tu také mrazy nie su takže ani problémy so štartovaním za predpokladu, že je všetko v poriadku by nemali byť. Tavri ak ťa zaujíma ešte trochu moja Tavria aut, tak si ju pozri na
www.taria.wz.cz/rudyho.htm, tento stroj išiel na LPG na pol plynu 140 samozrejmä po nejakých jednoduchých úpravách, ktoré nemali zlý vplyv na spotrebu, práve naopak.Maximum som nikdy neskúšal. UA som prešiel skrz na východ až po RU práve na Tavrii a naozaj najviac nových Lád jazdí na východnej UA, najviac spomedzi všetkých ostatných značiek. To bolo pred tromi rokmi. Skalouš, takže so štartovaním si toho roku si sa vmestil so 16V len o chlp do RU zimnej štartovacej normy, čomu som samozrejme rád. Jiří neodišlo mi tesnenie pod hlavou ako tebe, ale tesnenia vo veku na hlave, ktoré sú v tých tuneloch kde sú utopené sviečky. Tesnenie pod hlavou je už väčší problém. Jakub, som prekvapený ako tá Lada ide po snehu, nečakal som že to bude až také dobré. Plne stebou súhlasím. Problém so stieračmi? Auto je v záruke, tak nech robia, lenže to máš ďaleko. Ináč to môže byť tak ako píšete, chybný páčkový prepínač, alebo motorček, no typoval by som to aj na nejaký blbý kontakt. Prepínač pri volante je myslím so Samary v katalogu je myslím označený 08. (katalog označenie 08 t.j. Samara, 01 až 07-Žiguli) Takže ak ti náhodou niečo v servise budú meniť a súčiastka bude z týchto áut tak ti napália cenu ako pre novú Ladu. Ináč chcem sa spýtať ako dlho sa vám nahrieva motor? Lebo mne sa to vidí dlho, možno to bolo kôli mrazom, ale prejsť skoro 10 km na 90 stupňov no neviem. Aké dávate sviečky, lebo ja by som rád lacnejše Brisky, ale nepodarilo sa mi dopátrať aké. Aký olej? Teraz tam má GTX 3, nerád by som preplácal, ale na druhej strane aby to malo zachovanú akú takú kvalitu. Ináč som sa ešte zoznámil s jedným starším pánom, a ten mal s tým autom neskutočné problémy. Ak odpojí baterku auto stojí v garáži aj mesiac potom ju zapojí, asi po 100 km mu začne v kuse svieťiť engine. 2 krát mu to dali na počítač a 2 krát menili lambdu sondu a problém sa neodstránil. Vraj mu rozbilo aj štartér, lebo že tam nebolo nejaké ochranné relátko. Chcel by som mu pomôcť s tým engine. Poraďte. Ten dedko je chudák auto kúpil za dotáciu zdravotnú na postihnutú manželku a neskutočné závady a arogantný a drahý servis k tomu a neuveriteľné je, že auto má iba 6000 km, lebo dedko na benzín veˇmi nemá. Dáva niekto aj 98 benzín? Aj vy musíte tak jemne zaobchádzať so spojkou hlavne pri rozjazde na jednotku, ktorú som musel tiež prestaviť, predchádzajúci majiteľ na nej jazdil 45 000 km a brala mu hneď od spoda. Srinka v prístrojovke sa pomaly nedala otvoriť, tú som musel komplet rozbrať premastiť a cuplíky zabrúsiť , teraz to nemá chybu, stierače som tiež musel prestaviť tak ako majú byť, ale pozor pritom opatrne s matičkami , lebo si myslím, že ten závit na stieračoch je slabý. Chcem ešte urobiť mierny tuning, lebo tak ako to vychádza z obchodu, to nie je naozaj podľa mňa to pravé orechové, aj keď je to podľa mňa celkom elegantné auto s doť ťaškopádnym, ale naozaj elegantným tvarom. A dosť. Dúfam že som neobťažoval, ale je toho naozaj dosť čo sa dá o tom aute písať. Veľa šťastných kilometrov všetkým.