Lada 21043 - problém s karburátorem
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: sob úno 04, 2006 20:02
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Lada 21043 - problém s karburátorem
Zdravím,
mám takovej problém a potřeboval bych poradit. Dneska jsem jel se svojí Ladou 21043 ( kombík s motorem 1500 na plyn) a něco se mi stalo v karburátoru, protože to vypadá, že to jede jen na jednu komoru. Otačky dostanu na max 2500 a nejde to tůrovat. Když se rozjíždím, tak jenom tak pomaličku a max rychlost po rovině je 50, do mírného kopce na 1.RS kolem 10km/h. Po sundání čističe vzduchu jsem zjistil, že se mi neotevírá jedna komora (ta vlevo ve směru jízdy). V přední části zvenku karburátoru je takové vahadlo a to když silou zvednu, tak se to dostane do maximálních otáček.
Nevěděl by někdo, jak to mám opravit??? prosím. Když tahám za plyn u karburátoru, tak to má hrozně krátký chod. Vůbec nevím co s tím.
mám takovej problém a potřeboval bych poradit. Dneska jsem jel se svojí Ladou 21043 ( kombík s motorem 1500 na plyn) a něco se mi stalo v karburátoru, protože to vypadá, že to jede jen na jednu komoru. Otačky dostanu na max 2500 a nejde to tůrovat. Když se rozjíždím, tak jenom tak pomaličku a max rychlost po rovině je 50, do mírného kopce na 1.RS kolem 10km/h. Po sundání čističe vzduchu jsem zjistil, že se mi neotevírá jedna komora (ta vlevo ve směru jízdy). V přední části zvenku karburátoru je takové vahadlo a to když silou zvednu, tak se to dostane do maximálních otáček.
Nevěděl by někdo, jak to mám opravit??? prosím. Když tahám za plyn u karburátoru, tak to má hrozně krátký chod. Vůbec nevím co s tím.
Ladu a nikdy nic jiného 2107 (2103,2106, 2x 21043, 3x Jawa 50, 5x Jawa 350)
Pravděpodobně máš karburátor Ozon který má druhou komoru otevíranou podtlakem a né mechanicky . Mohla se poškodit membrána nebo spíš vypadlo nějaké táhlo .
I přes to by auto na jednu komoru měko jet celkem normálně .
Pokud šlápneš na plyn - otevírá se klapka prvního stupně úplně (do kolma) ?
I přes to by auto na jednu komoru měko jet celkem normálně .
Pokud šlápneš na plyn - otevírá se klapka prvního stupně úplně (do kolma) ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: sob úno 04, 2006 20:02
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
porucha
Saša píše:Pravděpodobně máš karburátor Ozon který má druhou komoru otevíranou podtlakem a né mechanicky . Mohla se poškodit membrána nebo spíš vypadlo nějaké táhlo .
I přes to by auto na jednu komoru měko jet celkem normálně .
Pokud šlápneš na plyn - otevírá se klapka prvního stupně úplně (do kolma) ?
tak jsem na to teď koukal a obě komory jsou zavřený. Vypadá to, že to jede jen na plyn, co je na volnoběh. A víc to nedá
Ladu a nikdy nic jiného 2107 (2103,2106, 2x 21043, 3x Jawa 50, 5x Jawa 350)
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: sob úno 04, 2006 20:02
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem to nafotil, ale netušim proč, ale fotky mi sem nejdou dát, i když jsem je zmenšil na nějakejch 185kb. Kdyby někdo věděl co s tím, tak bych poslal fotky na mail. Jinak jsem z Pardubic, tak kdyby jste věděli o někom šikovným tady z okolí, co by to věděl, tak budu rád
Ladu a nikdy nic jiného 2107 (2103,2106, 2x 21043, 3x Jawa 50, 5x Jawa 350)
Tak pokud šlapneš na plyn a zůstane první komora zavřená tak nejspíš prasklo táhlo plynu nebo jeho nějaká část . Doufej že plastový díl a né svařenec od pedálu ke karbecu končící u vahadla . Když to rupne je to nemilé a celkem náročná oprava .Horcipa1 píše:tak jsem na to teď koukal a obě komory jsou zavřený
Fotky zmenši na 600x800 nebo menší .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To je SOLEX, nebo co to je?
Nejlepší bude, když posadíš někoho dovnitř, povíš mu, ať šlape na plyn a sleduj, kam až se táhlo hýbá, popřípadě kde je problém. Na těch fotkách toho moc nevidím. Respektive nic, tady poradí spíš karburátoroví znalci, jako je Koko Loko, nebo Saša.
Nejlepší bude, když posadíš někoho dovnitř, povíš mu, ať šlape na plyn a sleduj, kam až se táhlo hýbá, popřípadě kde je problém. Na těch fotkách toho moc nevidím. Respektive nic, tady poradí spíš karburátoroví znalci, jako je Koko Loko, nebo Saša.
Naposledy upravil(a) Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: sob úno 04, 2006 20:02
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
nevím, co je to za karbec. Ale je to motor 1500 už s katalyzátorem. To jsem zkoušel, ale táhla se hejbou tak kolem 1cm a normálně se to hejbe kolem 3 cm. Plyn nejde přidat ani když vemu za ty táhla přímo u karburátoru.
Opravdu netuším, co s tím je. Možná jestli je něco s tou membránou jak už někdo psal
Opravdu netuším, co s tím je. Možná jestli je něco s tou membránou jak už někdo psal
Ladu a nikdy nic jiného 2107 (2103,2106, 2x 21043, 3x Jawa 50, 5x Jawa 350)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Solex/Axtec. Tutaj máš náhled jak mají být táhla, prověř jejich funkci, jinak druhá komora by měla býti blokována bimetalem dokud se trochu neohřeje chladící kapalina, takže funkci klapky druhé komory prověřuj, až po ohřátí.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... =3&atype=0
Cvrliká ten karbec při zaplém zapalování, nebo jsi elektroniku již vyhodil?
Nalevo od toho červeně zakroužkovaného vypadá něco jako spadlá koncovka od táhla, mrkni na to.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... =3&atype=0
Cvrliká ten karbec při zaplém zapalování, nebo jsi elektroniku již vyhodil?
Nalevo od toho červeně zakroužkovaného vypadá něco jako spadlá koncovka od táhla, mrkni na to.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: sob úno 04, 2006 20:02
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
je tam prd vidět kvůli zabudování plynu. Nejlepší by bylo sundat celej karbec, ale nechci se zatím pouštět do nějakých větších oprav, protože zítra musím do práce a nemám tady moc nářadí. Normálně bydlím 200km od Pardubic. Ale to vlevo od zakroužkovanýho je táhlo, co pokračuje dál, kam už není vidět.
Tu elektroniku tam mám pořád, protože jak říkáš, tak mi to cvrtliká někdy.
co myslíte tedy, že by to mohlo být. že by bylo vypadlé jen nějaké táhlo?
Tu elektroniku tam mám pořád, protože jak říkáš, tak mi to cvrtliká někdy.
co myslíte tedy, že by to mohlo být. že by bylo vypadlé jen nějaké táhlo?
Ladu a nikdy nic jiného 2107 (2103,2106, 2x 21043, 3x Jawa 50, 5x Jawa 350)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Poslal jsem ti na mail nějakou dokumentaci k té hrůze, nemám ji zrovna čím otevřít, ale myslím, že nějaké obrázky tam jistě budou, snad pomůže. Jen do toho vrtej citlivě, ta bimetalová věc na automatický sytič je co jsem slyšel poměrně citlivá na zacházení.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
to co je vlevo od zakrouzkovaneho je v poradku, to je tahlo uchycene na takove desticce ktera se otaci kolem cepu kterej tam je taky videt...pokud otocis s tou destickou, tak se komory musi otevirat. Pokud se jedna neotvira, pak mechanizmus mezi nimi dal sbohem nebo mohl preskocit. Zkus to proverit, nemusis sundavaf filtrbox, zkontrolujes to po hmatu.
Kdyby neco dej vedet na ICQ, mrknul bych na karbec pripadne vyfotil at ses v obraze.
Kdyby neco dej vedet na ICQ, mrknul bych na karbec pripadne vyfotil at ses v obraze.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.