Tak přátelé, za 6 dnů jedu na hory a přestal my fungovat tachometr a počítadlo kilometrů.
Co jsem zkontroloval a prověřil:
1. po demontáži palubovky zjištěno, že po vložení lanka z náhonu do palubovky a zatočení palubovka ukazuje
verdikt palubovka OK
2. kontrola hran a celistvosti lanka náhonu
verdikt - vše OK
3. demnotáž bovdenu náhonu u převodovky
a) na lanko nasazena aku vrtačka a lankem protočeno, tachometr ukazuje
verdikt - lanko je OK
b) kontrola zda se točí hřídelka nástavce na převodovce do kterého se přišrubuje lanko náhonu tachometru - netočí se (spuštěný motor, zařazená dvojka)
verdikt - chyba je v převodovce, nebo v tom bázmeku na převodovce
4. kontrola, zda se dá ručně protočit hřídelkou náhonu tachometru (to do čeho se strká lanko náhonu) - nelze protočit
verdikt - myslím že ten bázmek na převodovce je OK a chyba bude v protikuse v převodovce - zřejmě se protáčí na hřídeli
Dotaz kde je dle Vás chyba a jak je ten protikus toho bázmeku (ozubené kolo) uchyceno na hřídeli převodovky.
převodovka - nefunkční náhon na tachometr
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
převodovka - nefunkční náhon na tachometr
Naposledy upravil(a) Lada_BV dne sob bře 06, 2010 06:40, celkem upraveno 1 x.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV píše:nelze protočit
verdikt - myslím že ten bázmek na převodovce je OK a chyba bude v protikuse v převodovce - zřejmě se protáčí na hřídeli
Možná právě tam se to hryzlo .
Jediné co lze bez rozborky převodovky spravit (vyměnit) je ten kus co trčí z převodovhy a šroubuje se na něho bovden tachometru . je tam na hřídelce plastové ozubené kolo a to se mohlo očesat . Pokud je vada "dál" = rozborka fofr skříně .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si cvičně rozdělal druhou převodovku a zjistil, že to ozubené kolo (šnek) se točí spolu s hřídelí díky malé kuličce, která tam zjevně funguje místo klínku. teď nevím, jestli se do toho mám pustit na autě, nebo to nechat až po horách. Mám na to asi tak 10 hodin času a to nevím jestli to v domácích podmínkách bez jámy zvládnu.....
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Nerad jezdím bez tachometru, tak jsem se do toho pustil. Nevěděl jsem - netušil jsem co všechno se musí rozdělat, aby člověk vytáhl převodovku bez montážní jámy. Je to malý porod. Před samotnou demontáží jsem ještě jednou prověřil, zda se dá náhonem protočit. Nešlo to, tak jsem jednoznačně za viníka určil převodovku. Po demontáži převodovky mi to nedalo, a nejprve jsem vydělal ten převod k náhonu tachometru a to mi ušetřilo spoustu zbytečné práce. Samozřejmě měl pravdu Saša. Plastové kolečka v tom "bázmeku" převodu na náhon jsou v háji. Zmátlo mě to, že když jsem zatočil hřídelkou do které se nasazuje náhon na tachometr, tak ozubené kolo co jde do převodovky se točilo, ale když jsem zatočil ozubeným kolem, tak se hřídelka na druhé straně neotočila. Nedalo mi to a chtěl jsem najít příčinu tohoto jevu a rozdělal jsem ten převod na náhon na ND. Ozubené plastové kolečka jsou pěkně ojeté. Další divná věc ozubené kolečko má 9 zubů a je tam diferák 3,9, tedy měl by být. To auto je jeden velký div...
Dnes t. j. 25.02.2010 v 22,00 hod. je auto opraveno a vyzkoušeno.
Dnes t. j. 25.02.2010 v 22,00 hod. je auto opraveno a vyzkoušeno.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takže Lada BV má opraveno. Já tedy v sobotu také spravoval - fotky zde. Jak to celé začalo?
Kdybych (blbec) loni na jaře netáhl toho favorita, tak jsem měl svatý klid. Takhle začala oriinální převodovka kvílet. Vyměnil jsem ji tedy za zgenerálkovanou (té vyskakovala pětka, po výměně synchronu, přesuvníku, jádra spojky a ozubených kol na V. stupni byla v pořádku). Na podzim s ní začaly drobné problémy - občas si (ale celkem potichu) zavrčela a zase ztichla. Na začátku prosince si zavrčela trošku víc a tachometr přestal ukazovat. A dorazila se 1. ledna. To začala vrčet hodně hlasitě. Takže 2. ledna jsem měnil převodovku.
Minulou sobotu jsem ji díky pěknému počasí rozdělal a .... však uvidíte sami.
(Obrázky nejsou příliš kvalitní - foceno z mobilu Motorola KRZR K1)
Kdybych (blbec) loni na jaře netáhl toho favorita, tak jsem měl svatý klid. Takhle začala oriinální převodovka kvílet. Vyměnil jsem ji tedy za zgenerálkovanou (té vyskakovala pětka, po výměně synchronu, přesuvníku, jádra spojky a ozubených kol na V. stupni byla v pořádku). Na podzim s ní začaly drobné problémy - občas si (ale celkem potichu) zavrčela a zase ztichla. Na začátku prosince si zavrčela trošku víc a tachometr přestal ukazovat. A dorazila se 1. ledna. To začala vrčet hodně hlasitě. Takže 2. ledna jsem měnil převodovku.
Minulou sobotu jsem ji díky pěknému počasí rozdělal a .... však uvidíte sami.
(Obrázky nejsou příliš kvalitní - foceno z mobilu Motorola KRZR K1)
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne pon bře 01, 2010 07:16, celkem upraveno 2 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele: