bezkontakt a indučka
Moderátor: Moderátoři
- mušketýr
- Příspěvky: 1251
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
bezkontakt a indučka
Dočet sem se že indučka na bezkontakt je jiná.Protože ho tam hodlám lupnout,tak se ptám co mě čeká když tam dám původní.Taky mě napadlo tam dát z favorita.Mám obě-jak z karbecu tak ze stříkačky.Tož mudruj kerou tam dát.
Palec a víčko je na kontaktu i bezkontaktu stejný?
Dík za info.
Mušketýr
Palec a víčko je na kontaktu i bezkontaktu stejný?
Dík za info.
Mušketýr
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Hodnoty "bezkontaktních" dílů:
Cívka primár cca 0,2 Ohmu
Cívka sekundár cca 4,9 KOhmu
Rezistor v palci cca 0,9 KOhmu
Chodit ti to bude i s obyčejnou cívkou, ale nemusí to být ono. Cívku z Favorita s elzapem užít můžeš, má též primár pod 1 Ohmem.
Odpor palce je u klasického 4,7KOhmu, tam už bych to v případě záměny tak tragicky neviděl.
Cívka primár cca 0,2 Ohmu
Cívka sekundár cca 4,9 KOhmu
Rezistor v palci cca 0,9 KOhmu
Chodit ti to bude i s obyčejnou cívkou, ale nemusí to být ono. Cívku z Favorita s elzapem užít můžeš, má též primár pod 1 Ohmem.
Odpor palce je u klasického 4,7KOhmu, tam už bych to v případě záměny tak tragicky neviděl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
slyšel jsem, že ale použití zapalování z favorita nebo něčěho jinýho způsobí časem odpálení otáčkoměru - že by tam vznikaly vyšší nap. špičky ? otáčkoměr měří přeci hlavně je. to by ale musel osvětlit nějaký kovanější elektrikář než jsem já říkam, jen jsem to zaslech...
... a časem mi taky napadlo: Jistě znáte systém zapalování od starých škodovek. Snad to řeknu dobře. Tam byla cívka konstruovaná na napětí asi 8V (napětí soustavy při startu) a přídavný odpor, přes který běžela cívka při normálním běhu motoru a bylo na něm napětí 14,4-8V. Tj. byl připojen na svorku 15 a vývod pro ovl. cívku startéru od klíčku (číslo z hlavy nevim) byl zároveň přiveden i na cívku napřímo. Jednoduše při startu dostala cívka svoje plný napětí i při poklesu napětí soustavy vlivem odběru startéru. u žigulíka to neni a tak mi napadlo implantace cívky ze škodovky na zvýšení energie jiskry. samozřejmně víme, že naše stroje chytaj při dobrým seřízení excelentně ale je to zamyšlení pro plynaře třeba.... tak a do mě
... a časem mi taky napadlo: Jistě znáte systém zapalování od starých škodovek. Snad to řeknu dobře. Tam byla cívka konstruovaná na napětí asi 8V (napětí soustavy při startu) a přídavný odpor, přes který běžela cívka při normálním běhu motoru a bylo na něm napětí 14,4-8V. Tj. byl připojen na svorku 15 a vývod pro ovl. cívku startéru od klíčku (číslo z hlavy nevim) byl zároveň přiveden i na cívku napřímo. Jednoduše při startu dostala cívka svoje plný napětí i při poklesu napětí soustavy vlivem odběru startéru. u žigulíka to neni a tak mi napadlo implantace cívky ze škodovky na zvýšení energie jiskry. samozřejmně víme, že naše stroje chytaj při dobrým seřízení excelentně ale je to zamyšlení pro plynaře třeba.... tak a do mě
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá myšlenka, také jsem nad tím přemýšlel, ale protože s autem jsou problémy při startu jen když je akumulátor v prd...., tak to skončilo jen myšlenkou.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Re: bezkontakt a indučka
Kdyz použiješ cívku určenou ke kontaktnímu zapalování na bezkontakt, zhorší se kvalita jiskry o proti klasickému kontaktu (úbytek na spíncím tranzistoru je vetší než u kontaktů -> klesne nabíjecí proud cívky -> klesne energie akumulovaná v cívce...) a také nedokážeš využít všech možností bezkontaktního zapalvání jako je např. konstantní doba plnění cívky (s touto vymožeností souvisí právě velice nízký odpor primárního vinutí), apod...musketyr píše:Dočet sem se že indučka na bezkontakt je jiná.Protože ho tam hodlám lupnout,tak se ptám co mě čeká když tam dám původní.Taky mě napadlo tam dát z favorita.Mám obě-jak z karbecu tak ze stříkačky.Tož mudruj kerou tam dát.
Palec a víčko je na kontaktu i bezkontaktu stejný?
Dík za info.
Mušketýr
ja mam taku cievku s predradenym odporom http://www.corylada.szm.com/rozdelovac6.html
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Tommel
- Příspěvky: 3268
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
hm podivam se do garaže, buď už jsem ji dal někomu kdo to měl doručit a nebo je u mně v garaži.....mrknu v tydnu
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska