Cooper píše:Laďuša píše:A za druhý se mi nelíbí hláška "rychlík Intercity". Tak rychlík a nebo IC? To je sakra podstatnej rozdíl!
No, a není to rychlík kategorie InterCity? Uvažuju jak to hlásí na nádražích.
Člověčem jak to hlásí na nádražích nevim, ale tak kategorie vlaků jsou daný: Os, Sp, R, Ex, EC, IC, SC. Jiný mi nenapadají (osobní) a jejich kombinace nejsou. Maximálně tak MOs, EOs, MR.... ale to už se snad ani nepoužívá.
Cooper píše:No, na dvojkolí je tlapovými ložisky připevněn trakční motor, na rotoru trakčního motoru je nalisován pastorek. Na dvojkolí je nalisován tzv věnec, tedy větší ozubené kolo do kterého zabírá pastorek z "trakčáku". Tomu celé se říký jendostupňova převodovka. Obě ty ozubené kola jsou přikryty takovým dvoudílným krytem naplněným mazivem. A protože v zimě je na přejezdech hodně uježděného sněhu a pastorkové kryty jsou hned po smetadlu na lokomotivě nejblíže k zemi, často se stává že "něco" v kolejích protrhne kryt a do krytu se valí sníh, který se někdy natlačí až do trakčáku. Doufám že jsem vysvětlil dostatečně, uf
Jo, to znam...

To bylo kolikrát nadávek, že tlapy jsou namazaný hned po přistavení do výtopny a nikdo nepočkal, až svojí práci udělají elektrikáří. Ono to z toho všude možně teklo, no fajn tam potom kontrolovat/měnit uhlíky
Jinak, jak se může sníh dostat až di trakčáku? Jako vyloženě až na komutátor či mezi stator a rotor? To neni ta hřídel s pastorkem utěsněná?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever

►Stodolní II◄

Estonian-czech crazy night

Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno

Tři sestry <|||> Ladagang

°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?

keréklampás
