Vládik - Martinova 2101

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Marťas píše:Benzín, tam nemam vůbec, tak jsem neměl, co zkoušet
Takže Aciho benzínem z brouka to asi nebude. Když tam není benzín, bej bacha po nalití a provozu na benál jestli někde neteče, hadice od čerpadla a hlavně čerpadlo samotné, guma bez benzínu stárne rychle.
Na zimu to chce alespoň desítku benzínu do nádrže, pokud teda nejsi Saša. Btw tobě nevadí svítící kontrolka do ksichtu? :lol:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Bohužel se mi nechce hledat (už jsem to tu psal) tak stručně o LPG a mrazu .
Teď znovu ověřeno , I po celodením a nočním stání (v noci -20°C) auto cytlo na LPG naprosto bezproblémově - na první otočku klikovky . Už víc než 20 let jezdím jen na LPG a bez kapky benzínu a kdo tvrdí že auto na plyn v zimě nestartuje - neumí to .
Tak tedy : Vytáhnout mechanický sitič cca kousek nad půl . Zapnout zapalování , tlačítkem elektrického sytiče plynu (na krabičce přepínání benzín/plyn) "vstříknout"
po dobu jedné až dvou vteřin plyn do sání , tak 5 s počkat a "vzít " za startér . Po nastartování upravit sytičem otáčky cca 1500 a nechat přibližně 2 minuty dle mrazu běžet bez jízdy (omést auto oškrábat skla ...) NENECHAT zdechnout ! Poté kidně vyrazit na cestu . Je dobré mít "fridex" namíchán na poměr 1:1 nebo alespoň na -25°C protože při přeměně skupenství (kapalina-plyn) v reduktoru dochází k prudkému snížení teploty vlivem odparu (až -42°C) a studený fridex může v prvních chvilkách zamrznout a znemožnit cirkulaci vody v reduktoru . Proto také "čekací" doba na "volnoběh" po nastartování (čím menší spotřeba plynu tím menší pokles teploty)
Polopatě - po nastartování nikam honem neodjíždět protože čím dřív vyrazíte tím ujedete menší vzdálenost než reduktor přestane plnit svou funkci (přestane kolovat voda -zmrzne) jeho teplota postupně klesne na bod varu propanu LPG se přestane měnit na plyn a kapalný LPG se dostane do mist kde má byt jen plyn a motor obohatí natolik že už jí nelze zapálit a motor zdechne ! Další spuštění takhle ulitého motoru je téměř nemožné a když ano musí se vědět jak .
Uf to je slátanina .
PS: Kontrolka do ksichtu musí svítit když jedete na rezervu plynu . Úpraveno za 10 minut a cca 50kč v nejhorším .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Tak závada byla opravdu v zamrzlém reduktoru. Reduktor jsem rozehřál horkovzduškou, auto projel, abych zjistil, jestli se něco hnulo a poté dolil cca 1l čistého fridexu (samozřejmě potom znovu projel). Doufám, že už se to teď znovu nestane. Všem, co mi poradili děkuju a Sašovi děkuju za podropný popis :wink:
P.S.: Sašo, takže báchorky o tom, že jízda čistě na LPG škodí motoru, neplatí?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

Na benzín to jelo opravdu jenom párkrát..Takže si udělej obrázek sám :P

Edit: Tenhle návod od Saši bylo jeho první moudro, co mi předal, naučil jsem se to a super.
Edit2: Martine, jestli si pamatuješ na tu první velkou křižovatku u nás, jak jste na ní hrozně dlouho stáli, ta u mostu - tak přes ní jsem jezdil každé ráno ve špičce do práce, vždycky je ucpaná. Tak to NENECHAT zdechnout je proto, protože pak to hezkou chvilku nenatočíš, ani na benál. Hm, tak tam jsem to několikrát uprostřed zimy nenatočil, někde uprostřed mostu:)
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Jojo, vzpomínám si :wink: no jestli jsi tam zůstal uprostřed, tak to muselo bejt vážně k radosti všech kolem :)
Naštěstí mi to zatim v křižovatce chcíplo jenom jednou, tak doufám, že to nebude mít vzestupnou tendenci :mrgreen:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Když to chcípne v prvních chvílích jízdy kdy není ohřátá voda je zapotřebí reagovat okamžitě dáním plného plynu a co nejrychleji začít startovat .
Přepnutím na benzín se celá situace jen zhorší . Už tak bohatá sněs se ještě více obohatí a chytne to stejně až když dojde plyn který se "vaří" v reduktoru .
Nejrychlejší rozmrazení reduktoru je když ho polijete pomalu petkou horké vody .
Marťas píše:P.S.: Sašo, takže báchorky o tom, že jízda čistě na LPG škodí motoru, neplatí?
To nejsem "splnomocněn" prohlásit , mám jen své skušenosti : Auta s litinovou hlavou (staré Škodovky) potřebují k mazání sedel ventilů olovo tudíž bych jízdu pouze na LPG nedoporučil .
U aut na bezolovnatý benzín (hliníkové hlavy- sedla z tvrdokovu) provoz trvale na LPG dle mne nevadí . Má 02 cistě na LPG najela přes 350 000km (jedna oprava- praskl ventil) . 043 cca 340 000 bez opravy . 06 necelých 20 000 poté došlo evidentně k podpálení ventilu (jednoho) více je tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=195
A na závěr jako vždy : Osobně si myslím že do karburátorových aut předělaných na plyn již benzín NEPATŘÍ - kvůli bezpečnosti .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

No, tak to je pecka takovejch km jen na LPG :shock: Já právě slyšel věci typu: 3 nádrže LPG a 1 Benzínu atp...
Jentak mimochodem, zkoušel jsi někdy spočítat kolik jsi za ty všechny najetý km ušetřil oproti benzínu?
Myslim si, že to u takové štreky už bude opravdu zajímavá částka
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Spočítat by to asi šlo , ale mne to nezajímá . Stačí mi pohled na cenu plynu a benzínu .
Na plyn jezdím od roku 1987 . Před revolucí (tajně na černo) a ještě do roku 2003 bylo ježdění na LPG neskutečně levné neb 66 litrů LPG stálo 65kč ! (velká propanová 33kg láhev) a benzín stál cca 8 kč . Jednoduše převedeno ujet 1000km na LPG = 100kč a na benzín cca 600 .
Dnes je situace "horší" , ale pořád velmi příznivá (doufám že i nadále zůstane) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Dneska to byl vážně den blbec, že bych mu nafackoval.
Začalo to už ráno. Jedu si po menší okresce - krása, piánko pro pár blbostí do Mnichovic. Jedu za Transitem, nikam se neženu.... přiřítí se drsoň, pán všeho tvorstva a hrdý majitel votuzelého Renaultu 19. Na rovince, v místě, kde se protijedoucí auta vyhýbají s velkou nesnází, mi tenhle KOKOT (né, to už nejde říct slušně) začne předjíždět. Samozřejmě, co se asi nestalo - vytlačil mě ze silnice.
Byla klika, že škarpa tam buďto nebyla, nebo byla celá zasypaná sněhem a hlavně taky to, že se mi podařilo vyhnout se betonovýmu patníku. Borec samozřejmě ujel. Na jednu stranu měl vlastně kliku, protože bych ho asi po tý jeho debilní palici přetáh montpákou :evil: .
No a teď co... napasoval jsem to do tý závěje a jako první, absolutně nemyslíc na sebe jsem vyskočil z auta a začal jentak sběžně sčítat škody. Autu nic nebylo! Oddychl jsem si. Teprve poté, co jsem vyběhl na silnici jsem si dodatečně uvědomil (hlavně při pohledu na patník cca <1m od auta), že jsem taky OK a že se mi vlastně mohlo něco nepříjemnýho stát.
Začal jsem přemýšlet, jak se odtamtud dostanu. Po chvíli projížděl kolem chlapík v jakýmsi starším, zeleným Ivecu a ten mě za kouli vytáhl ze závěje zpět na silnici (za což mu patří obrovský dík). Ještě jsme prohodili pár slov a každý se pak vydal svou cestou. V Mnichovicích jsem to ještě zkoukl důkladněji a vyhodil přebývající sníh a opravdu je vše v pořádku.
Ufff.

Estráda dnešního kretenismu ještě pokračovala tím, že jsem někde ztratil zadní zástěrku,
v koloně, která byla z kopečka vybil baterii (vypnutý motor, světla, rádio),
ve škole schytal za 5,
v autobuse se mi cikán snažil hrabat v tašce,
potom jsem přijel o půl hodiny později za přítelkyní, zapoměl jsem si doma ochranu,
cestou zpět jsem usnul v autobuse a přejel o dvě zastávky,
doma jsem se hrabal ohnutej ve sklepě a přímo na páteř mi skočil nárazník, ani nevím odkud - pochopitelně tou ostrou stranou.

Zkrátka, jestli přežiju dnešek, tak už přežiju snad všechno. Pomalu už se začínám bát, aby mi palanda v noci nepadla na tlamu :?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marťas, koukal jsi co máš v horoskopu??.. :P
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

Viděl bych tam dvě nebezpečný věci - ta druhá je to tahání ze závěje za kouli..
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

Marťas, hlavně ,ze jsi celej a auto také tu zástěrku snadno doplníš :wink: .Jak je zde známo před nedávnem jsme se setkali s něčím podobným :evil: akorat ,ze auto neskončilo tak dobře jako to tvoje :evil: .Je to horší a horší kor kdyz si kazdej mysli ,ze je king na silnici a ostatni jsou sráči :evil: .Bohužel policie býva na takove hajzlíky krátká a radeji inkasuje pokuty od poctivých :evil: za to ,ze máš o mesíc prošlou lékarničku :evil: nebo jinou blbost :evil: .
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

LRRH, ne, ale příště už asi budu :)

Acibuk, Nedá se za nic jinýho tahat. To očko, který tam je, je tak slabý, že se to natahovalo a v těch tažnejch očkách je přidělaný závěsný zařízení. Za co bys to tahal jinýho?

Jakub, jasně četl jsem to :( . Jsou to prasata. Neřikám, kdybych tam vletěl vlastní vinou, ale tohle je hnus :(
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Marťas, na takový hajz :!: y platí jenom montpáka :evil: . Natvrdo bych mu neuhl a jště ho trochu přibrzdil :twisted: .

PS: Myslím že Acibuk, to myslel trochu jinak :mrgreen:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Au :lol:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“