Totálně vysypaný 5-ti kvalt
Moderátor: Moderátoři
Totálně vysypaný 5-ti kvalt
Ahoj, mám veliký problém a potřebuji radu odborníků.
Dnes jsem slavnostně namontoval novou 5q převodovku. Ještě před tím jsem ji umyl, vypláchl a vyměnil v ní olej. Venku šla točit lehce a řadila. Ale už po prvním nastartování nebylo něco v pořádku. Hučí. Hučí neskutečným způsobem. Je to zvuk jako má trojebus, v kombinaci na sucho běžícím ložiskem. Chřoupání a hučení dohromady. Hučí 1 2 3 a 4, 5ka sice jde zařadit, ale nezabírá, pouze přeskakují zuby. Hučení se projevuje v klidu i za jízdy, s kvaltem i na neutrál. Přestane to pouze když při neutrálu zmáčknu spojku. Z toho usuzuji že problém bude někde mezi vstupní hřídelí a hřídelí na které se protáčejí kola. Prostě na té části která při neutrálu a zmáčknuté spojce není ničím roztáčená.
Co si myslíte vy, že to je?
Má to cenu opravovat, nebo ji mám poslat dál někomu na ND?
Co může stát oprava, nebo GO převodovky?
Dnes jsem slavnostně namontoval novou 5q převodovku. Ještě před tím jsem ji umyl, vypláchl a vyměnil v ní olej. Venku šla točit lehce a řadila. Ale už po prvním nastartování nebylo něco v pořádku. Hučí. Hučí neskutečným způsobem. Je to zvuk jako má trojebus, v kombinaci na sucho běžícím ložiskem. Chřoupání a hučení dohromady. Hučí 1 2 3 a 4, 5ka sice jde zařadit, ale nezabírá, pouze přeskakují zuby. Hučení se projevuje v klidu i za jízdy, s kvaltem i na neutrál. Přestane to pouze když při neutrálu zmáčknu spojku. Z toho usuzuji že problém bude někde mezi vstupní hřídelí a hřídelí na které se protáčejí kola. Prostě na té části která při neutrálu a zmáčknuté spojce není ničím roztáčená.
Co si myslíte vy, že to je?
Má to cenu opravovat, nebo ji mám poslat dál někomu na ND?
Co může stát oprava, nebo GO převodovky?
Předpokládám, ž eta nová převodovka zas tak nová nebude, takže reklamovat ji asi nebudeš
Nejčastější a největší problém bývá ložisko na vstupní hřídeli ..... pokud jdou kvalty řadit dobře a nevypadávají, pak ta oprava nebude tak náročná ...... ale samozřejmě dokud se ta převodovka nerozdělá, tak člověk nikdy neví
Nejčastější a největší problém bývá ložisko na vstupní hřídeli ..... pokud jdou kvalty řadit dobře a nevypadávají, pak ta oprava nebude tak náročná ...... ale samozřejmě dokud se ta převodovka nerozdělá, tak člověk nikdy neví
- Kalasnikov
- Příspěvky: 227
- Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
- Bydliště: Morávka
- Kontaktovat uživatele:
Jsem to dnes rozebral. Na pětkovém soukolí není něco v pořádku. Respektive na zubové spojce. Koukněte se na fotky a napište co si myslíte? Mě se ten zlatý kroužek zdá nějak divně.
Ten kroužek bude asi jedna ze dvou chyb. Druhá chyba je to hučení a šílený odpor který to má i po sundání zadního víka - tudíž výstupní lágr za to nemůže.
Ten kroužek bude asi jedna ze dvou chyb. Druhá chyba je to hučení a šílený odpor který to má i po sundání zadního víka - tudíž výstupní lágr za to nemůže.
Ten zlatý kroužek je synchron ne? Ten se mě posral na dvojce...
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
teraz neviem ktory sa ako nazyva,ale povolujes dolavawiku píše:Neví někdo jaký je závit na šroubu ve spodním hřídeli ktrerý přidržuje pětkové kolo? Levý nebo Pravý?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Koukaje na ty obrázky - obzvláště na poslední vidím tam jednu podstatnou závadu a tou je vyběhaný/vydřený přesuvník. Na straně blíž motoru mu chybí minimálně 2-3 mm materiálu. To je asi důvod, proč
Osobně to vidím na kompletní přeložiskování a výměnu soukolí (a těch legrácek okolo) V. stupně.
L.
PS: přidám obrázek
, dál to vypadá na zlomenou pružinu v synchronu a s velkou pravděpodobností bude vymačkáno i jádro spojky.wiku píše:5ka sice jde zařadit, ale nezabírá, pouze přeskakují zuby.
Osobně to vidím na kompletní přeložiskování a výměnu soukolí (a těch legrácek okolo) V. stupně.
L.
PS: přidám obrázek
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
"Tady" nepomohu . Převodovku jsem rozebranou nikdy nemněl .
Ale proč to píšu : Musím pochválit precizní fotky ! Takhle má vypadat vyfocený "problém" . Osobně se ale domnívám že cena ND bude převyšovat pořizovací cenu jiné dobré převodovky . A navíc pokud dostala ránu ...
Ale proč to píšu : Musím pochválit precizní fotky ! Takhle má vypadat vyfocený "problém" . Osobně se ale domnívám že cena ND bude převyšovat pořizovací cenu jiné dobré převodovky . A navíc pokud dostala ránu ...
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Přikláním se k názoru Luďka Musila. Jenže vzhledem k cenám ND do 5q převodovky bych spíše pošilhal po jiném kusu, který pravděpodobně bude v lepším stavu než tento, a tuto skříň uchoval na ND nebo levně prodal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Převodovku jsem nikdy rozebranou neměl, nerozumím tomu, ale přesto bych zkusil tip...
Jestli dostalo auto ránu, Tak si myslím že může být osově hnutý hřídel, tzn. vysypané nebo poškozené ložiska, nebo kroužky + drážky zajišťující ložisko. Ale to není vidět když se neotevře skříň... jo a taky by se tím vyšvětloval ten hluk.
Nestačilo by jen vyměnit ze pár ložisek, synchron 5ky a hotovo? Jde o to co bude levnější a míň pracné...
prostě moje zvědavost mi říká celé rozebrat a prohlídnout.
Jestli dostalo auto ránu, Tak si myslím že může být osově hnutý hřídel, tzn. vysypané nebo poškozené ložiska, nebo kroužky + drážky zajišťující ložisko. Ale to není vidět když se neotevře skříň... jo a taky by se tím vyšvětloval ten hluk.
Nestačilo by jen vyměnit ze pár ložisek, synchron 5ky a hotovo? Jde o to co bude levnější a míň pracné...
prostě moje zvědavost mi říká celé rozebrat a prohlídnout.