S timto nesouhlasim marku, proc myslis ze jsem ji vymenil za 2101? Na sprintech jsem ziskal na te trojce hodne. Jak ty rikas "dira" mezi dvojkou a trojkou byla pro mne mnohem bolestivejsi nez mezi trojkou a ctverkou.Marek píše:je vhodná na sprinty (v součinnosti s difem 4,44:1)
Motor
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Díra mezi dvojkou a trojkou žádná není. Všechny tři typy převodovek mají první tři rychlostní stupně úplně stejně daleko od sebe, což znamená, že "díra" mezi rychlostmi je u všech převodovek naprosto stejná .
Takže pořád musím trvat na svém, že pro sprinty je nejvhodnější převodovka 2106 a nejméně vhodná převodovka 2101. Rozhodně nemám zájem se přít nebo někomu něco vnucovat. Řídím se zdravým selským rozumem a osobními zkušenostmi, nic víc.
Takže pořád musím trvat na svém, že pro sprinty je nejvhodnější převodovka 2106 a nejméně vhodná převodovka 2101. Rozhodně nemám zájem se přít nebo někomu něco vnucovat. Řídím se zdravým selským rozumem a osobními zkušenostmi, nic víc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
vsechno spatne ... Ta dira mi tam vadila uz co jsem zacal jezdit sprinty, po vymene zmizla... Tak to mi vysvetli, prelud?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Díry, tedy rozestupy mezi prvními třemi rychlostmi, jsou U VŠECH PŘEVODOVEK LADA STEJNĚ VELKÉ, takže to byla pouze Tvá sugesce. Ono to totiž ani jinak být nemůže, když jednotlivé převodové stupně mají úplně stejná kolečka ve všech typech převodovek. Ale abys mi věřil a nemyslel sis, že jsem kecal, který vnucuje neopodstatněný názor lidem kolem, tady máš výpočty. Ve výpočtech delíme převodový poměr nižšího rychlostního stupně převodovým poměrem rychlostního stupně vyššího. Pokud mám pravdu, musí u všech typů převodovek vyjít pokaždé stejný výsledek.Atex píše: vsechno spatne ... Ta dira mi tam vadila uz co jsem zacal jezdit sprinty, po vymene zmizla... Tak to mi vysvetli, prelud?
Rozestup mezi jedničkou a dvojkou:
Převodovka 2101 = 3,753 : 2,303 = 1,63
Převodovka 2106 = 3,242 : 1,989 = 1,63
Převodovka 2105 = 3,422 : 2,100 = 1,63
Rozestup mezi dvojkou a trojkou:
Převodovka 2101 = 2,303 : 1,493 = 1,54
Převodovka 2106 = 1,989 : 1,289 = 1,54
Převodovka 2105 = 2,100 : 1,361 = 1,54
Tak kdo má pravdu, chlape ???
Pouze mezi trojkou a čtyřkou jsou rozestupy různé - u převodovky 2106 je "díra" nejmenší, u převodovky 2101 je naopak největší. Proto pro sprinty doporučuji převodovku 2106 - je to převodovka s nejužším poměrem převodů.
Rozestup mezi trojkou a čtyřkou:
Převodovka 2101 = 1,493 : 1,000 = 1,493 (největší rozdíl, čtyřka je daleko od trojky, velký pokles otáček motoru)
Převodovka 2106 = 1,289 : 1,000 = 1,289 (nejmenší rozdíl, čtyřka je blízko u trojky, vhodné pro rally)
Převodovka 2105 = 1,361 : 1,000 = 1,361 ("něco mezi")
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Vcelku nerad bych se do Vaší hádky (nebo profesionální diskuse ) pletl, ale osobně si myslím, že Atexovi v tomto případě šlo/jde o rychlejší kvalty na prvních třech stupních - což je přesně převodovka 2101.
Jinými slovy: převodovka 2101 je o 15% kratší (např. na prvním stupni 3,753/3,242 = 15,76%). Proto by to mohlo smáznout tu "díru" mezi 2 a 3 u převodovky 2106. L.
PS: pouze spekuluji, ale mohlo by to být vysvětlení onoho jevu
Edit: věta [ ... o 15% rychlejší] byla nahrazena [ ... o 15% kratší]
Jinými slovy: převodovka 2101 je o 15% kratší (např. na prvním stupni 3,753/3,242 = 15,76%). Proto by to mohlo smáznout tu "díru" mezi 2 a 3 u převodovky 2106. L.
PS: pouze spekuluji, ale mohlo by to být vysvětlení onoho jevu
Edit: věta [ ... o 15% rychlejší] byla nahrazena [ ... o 15% kratší]
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne čtv lis 19, 2009 13:33, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
no, pokial pri sprintoch 4ku ani neradí, tak 2101 je podla mna vhodnejsia ale keby slo o rally, tak by som si vybral prave tu 2106.... moj nazor laika
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Nemělo tam spíš být napsané, že Atexovi šlo o co nejlehčí převody na prvních třech stupních, aby mu na nich auto co nejrychleji zrychlilo? Převodovka 2101 má převody nejlehčí / nejpomalejší / nejkratší. Rozhodně ale ne nejrychlejšíLuděk Musil píše:osobně si myslím, že Atexovi v tomto případě šlo/jde o rychlejší kvalty na prvních třech stupních - což je přesně převodovka 2101.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Aha - vidím jsem to napsal špatně.
Správně jsem měl napsat "kratší". Tím rychlejší kvalty jsem (bohužel špatně) myslel kvalty se kterými auto lépe zrychluje. L.
PS: omluva za mystifikaci a poděkování Hurikánovi (stejně jsem měl pocit při psaní původního příspěvku, že tam mám něco špatně, ale nedokázal jsem to identifikovat)
Správně jsem měl napsat "kratší". Tím rychlejší kvalty jsem (bohužel špatně) myslel kvalty se kterými auto lépe zrychluje. L.
PS: omluva za mystifikaci a poděkování Hurikánovi (stejně jsem měl pocit při psaní původního příspěvku, že tam mám něco špatně, ale nedokázal jsem to identifikovat)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
asi tak. 4ku na sprintech jsem radival bud tesne pred cilem nebo az za nimCory píše:no, pokial pri sprintoch 4ku ani neradí, tak 2101 je podla mna vhodnejsia ale keby slo o rally, tak by som si vybral prave tu 2106.... moj nazor laika
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Nemuzu si pomoci, 2106kova byla na printech brzda, a to ze dvojky na trojku. Muzete si tu opisovat tabulky do nekonecka, ale vim jak se s kterou jezdi a predjizdi
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn